شرکت های فناور و دانش بنیان در کنار مردم برای شکست ویروس کرونا

شرکت های فناور و دانش بنیان در کنار مردم برای شکست ویروس کرونا

کرونا ویروس که توسط سازمان جهانی بهداشت با نام علمی کووید ۱۹ شناخته می‌شود چند هفته ای است که به ایران آمده و به سرعت در حال انتقال و بالا بردن آمار مبتلایان است. با توجه به شیوع بالای این ویروس مسئولین سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت ایران، از هموطنان خواستند با رعایت بهداشت فردی و انجام مواردی چون شستن مرتب دست ها، ضدعفونی کردن سطوح، جلوگیری از تماس دست ها با بینی، دهان و چشم ها و عدم حضور غیر ضروری در محیط های شلوغ، مسئولین را در کنترل این ویروس یاری دهند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این میان و با توجه به کمبود بعضی اقلام بهداشتی چون دستکش یکبار مصرف، ژل های ضدعفونی کننده دست ها، الکل، ماسک و …. شرکت های فناور و دانش بنیان دست به کار شدند تا نیازهای کشور را در این زمینه برطرف کرده و به کمک مردم بشتابند.
در پردیس زیست فناوری و سیستم های پیشرفته صنعتی پارک علم و فناوری یزد، تعدادی از آزمایشگاه ها سخت مشغول تحقیق و تولید محصولات مورد نیاز برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا هستند.
الهه نوربالا تفتی، مدیر عامل شرکت پارس زیگ ماد یزد، با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر در حال تولید ژل های آنتی باکتریال و ضد عفونی مخصوص دست است، گفت: فرمولاسیون این محصول به گونه ای است که علاوه بر ضدعفونی دست ها، به پوست طراوت بخشیده و آن را نرم و لطیف می کند.
وی افزود: این شرکت مذاکرات لازم با استانداری یزد برای تسهیل در دریافت مجوز این محصول را انجام داده تا بتواند در این شرایط بحرانی با تولید هرچه بیشتر، آن را به بازار عرضه کند.
بی بی فاطمه حقیرالسادات، مدیرعامل شرکت تعاونی ریز زیست فناوران فردانگر که در زمینه نانوبیوتکنولوژی فعال است، از فعالیت این شرکت در دو حوزه ساخت کیت های تشخیص ویروس کرونا و تولید ژل های گیاهی ضدعفونی کننده دست ها خبر داد و گفت: با توجه به کمبود کیت های تشخیص این ویروس و اعلام فراخوان عمومی به شرکت های دانش بنیان برای ساخت این کیت ها، گروهی از همکاران ما در آزمایشگاه مشغول تحقیق در این زمینه هستند.
وی افزود: متاسفانه ژل های ضدعفونی کننده موجود در بازار به مرور زمان باعث خشکی زیاد دست ها و ازبین رفتن بافت پوست می شوند. به همین دلیل متخصصان شرکت تعاونی ریز زیست فناوران فردانگر در حال تحقیق برای تولید نوعی ژل ضدعفونی کننده گیاهی هستند که انشاالله به زودی وارد بازار می شود.
سید حسین میرجلیلی، مدیرعامل شرکت آبسار کویر یزد با اشاره به اینکه این شرکت وظیفه تست و آنالیز مواد ضدعفونی کننده تولید شده در استان را دارد، گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز به مواد ضدعفونی کننده، الکل در بازار بسیار نایاب شده و الکل های موجود نیز اکثرا بی کیفیت هستند
وی افزود: شرکت آبسار کویر مسئول تایید سلامت و کیفیت این محصولات در استان است.
دهقان، مدیرعامل شرکت ابرند گسترش صنایع شیمیایی نیز با بیان اینکه این شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی فعالیت می کند، گفت: با توجه به نیاز جامعه، در حال حاضر تمرکز خود را روی تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده محیط گذاشته ایم.
به نظر می رسد شرکت های فناور و دانش بنیان یزد نیز سعی دارند در این شرایط سخت در کنار مردم بوده و هر چه بیشتر برای رفع نیازهای آنان تلاش کنند تا با کمک آن ها بتوان به سلامت از این بحران عبور کرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری یزد

    پارک علم و فناوری یزد

    زندگی با طعم فناوری ایرانی

      نظرات