آموزش در روزگار کرونا در استان کردستان به یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری کردستان واگذار شد

آموزش در روزگار کرونا در استان کردستان به یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری کردستان واگذار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، سهراب حسین زاده مدیر عامل این شرکت گفت: با تعطیلی اجباری مدارس ابتدایی، متوسطه و سایر مراکز آموزشی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت آموزش دانش‌آموزان استان در قالب طراحی مجموعه‌های آموزشی در راستای جبران عقب افتادگی درسی همه دانش‌آموزان ارائه می‌گردد. وی اولویت برنامه را دانش‌آموزان مناطق حاشیه شهری و روستایی دانست که به اینترنت و شبکه آموزش دسترسی ندارند. وی از آغاز ضبط برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته جاری خبر داد و گفت: در مرحله نخست این برنامه دروس علوم تجربی، فارسی و ریاضی شش پایه دوره ابتدایی به مدت ۳۰ دقیقه ضبط و برای نمایش به آموزش و پرورش استان کردستان تحویل داده خواهد شد.

حسین زاده همچنین با اشاره به تولید محتوای آموزشی کارگاه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: محتوای آموزشی تولید شده براساس استاندارد رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مور تایید سازمان جهانی کار (ILO) خواهد بود و در فاز نخست این پروژه، استانداردهای آموزشی تراش و فرز CNC و تراشکاری درجه ۲ به صورت الکترونیکی ر حال تولید است.

گفتنی است که کوردمی به انگلیسی (KurdMe) نخستین شبکه اینترنتی کوردی زبان است که شرکت مادر این شبکه، رسانه آونگ نگاره نام دارد و این شبکه برنامه‌های گوناگون به زبان کردی مانند برنامه های آموزشی و تخصصی، مستند، آیتم های طنز، برنامه های استودیویی، گزارش های تصویری، فیلم، سریال و انیمیشن را از طریق پلت فرم های اختصاصی خود به صورت VOD و OTT پخش می نماید.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات