استارتاپ های بیمیتو و ازکی ادغام شدند
اما اکنون چه اتفاقی افتاده که این رقابت داغ و پر هزینه به یک ادغام رسیده است؟ «حامد ولیپوری»، مدیرعامل بیمیتو، به همین سوال پاسخ میدهد و میگوید: از طرف دیگر VC «ماموت» هم در کنار این جریان قرار گرفت و سرمایه گذاری قابل توجهی هم در همین راستا انجام شد.» همین مسئله، این سوال را به وجود میآورد که آیا شرایط تحریمها و وضعیت کنونی سرمایهگذاری استارتاپی در کشور، باعث حرکت دو برند به سوی ادغام شده است؟ مدیرعامل بیمیتو اما اعلام میکند که تصمیم برای ادغام ارتباطی به شرایط کشور، سختشدن جذب سرمایه یا تحریمها نداشته است. «هر بخش از صنعت بیمه پیچیدگیهای بسیاری دارد و واقعا هزینه و زمانی که باید هر طرف صرف این موضوع کنند، بسیار سنگین بود. او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پس از ادغام، هرچند دو پلتفرم جداگانه کار میکنند، اما آیا باید انتظار تعدیل نیروی انسانی را داشت یا خیر، میگوید: «فعلا برنامهای برای تعدیل نیرو نداریم و احتمالا باید جذب نیرو هم داشته باشیم. چون به دنبال برخی بازارهای جدید در صنعت بیمه هستیم و برای همین موضوع، نیاز به منابع انسانی متخصص داریم. ولیپوری همچنین اعلام میکند که سهم بازار بیمیتو و ازکی از صنعت بیمه آنلاین، اکنون به ۸۰ درصد رسیده است و برآورد میکند که سهم بقیه رقبا مجموعا ۲۰ درصد باشد.
متن کامل خبر در سایت اکوموتیو
نظرات