بررسی تاثیر شیوع ویروس کرونا در اقتصاد...
در روزهای گذشته اخبار بسیار امیدبخش و جذابی به گوش رسید مبنی بر اینکه برندهای پوشاک کشورمان خط تولید ماسک و گان مورد نیاز کادر پزشکی کشور را در واحدهایشان راه اندازی کرده اند .
حال سوال اینجاست که کدام برندها در این شرایط بحرانی اقدام به این فعالیت ارزشمند کردند . جواب ساده است. برندهای ایرانی .
برندهایی که در دل تحریمها و محدودیت واردات محصولات قاچاق به خودباوری و بلوغ رسیدند و حال در چنین عرصه ای از تاریخ کشورمان اینگونه وارد کارزار مبارزه با کرونا می شوند و خطوط تولید محصولاتشان را تغییر می دهند و در خط مقدم مبارزه با این ویروس مهلک نقش آفرینی می کنند .
حال سوال اینجاست، سیاست ممانعت از ورود برندهای خارجی خوب بود یا بد ؟
از نظر من شاید کیفیت محصولات داخلی ما به هزاران دلیل زیرساختی هنوز به اندازه نمونه های بین المللی نرسیده ولی در مقوله طراحی محصولات بشدت رشد کرده ایم .
برندهایمان به خودباوری رسیدند، دوران طفولیت را سپری کردند و حال در دوران رشد می بینید که اینگونه از تمامی امکاناتشان برای سلامت هموطنانشان استفاده می کنند .
از قدیم گفته اند در دل هر بحرانی فرصتهایی هم نهفته است، براستی که این جمله در کشوری مثل ایران مصداق دارد. در دوران محدودیت و جلوگیری از واردات محصولات قاچاق پوشاک، برندهای ایرانی اعتماد به نفس خود را بازیافتند و به علوم روز حتی الامکان مجهز شدند و حال در بحران کرونا همین برندهای ایرانی متبلور شدند و استانداردهای نوع دوستی و عمل به مسئولیتهای اجتماعی را متحول کردند .
در پایان باید ناگفته نماند که اقدام هماهنگ و بزرگ منشانه صاحبان مراکزخریدی که با بخشش یا تعدیل اجاره های فروشگاه ها و تولیدکنندگان دغدغه پرداخت دیون و هزینه های سنگین پایان سالشان را از بین بردند، کاتالیزوری بود که به حمایت از تولیدکنندگان پرداخت و نقش اساسی و غیرقابل انکاری در گسترش خطوط تولید این محصولات بهداشتی و مورد نیاز مبتلایان و آحاد مردم کشورمان داشت .
شاهرخ کشاورز
نماینده انجمن مراکزخرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران
موسس ماهنامه تجارت طلایی
@bodyspinner
@celebon۸۹
@zagros.poosh
@sarak_co
@lc_man_official
@behboudofficial
@narian.fashion
@siawoodofficial
@mahdiriahi .
@scifb.ir .
نظرات