تاکسی اینترنتی اوبر و امکانات و ویژگی های جدید

امکانات جدید  تاکسی اینترنتی اوبر
اوبر طی یک سال گذشته تغییرات زیادی را در تجربه کاربری و رانندگی اعمال کرده است. تاکسی اینترنتی اوبر به عنوان بزرگ‌ترین ارائه دهنده تاکسیرانی همواره در تلاش است تا با بهبود و افزودن امکانات و ویژگی‌های جدید رضایت حداکثری کاربران و رانندگان را جلب کند. در ادامه برخی از تازه‌ترین ویژگی‌های اوبر را در یک سال گذشته با هم مرور می‌کنیم.


پرداخت دستمزد سریع اوبر برای راننده
پرداخت سریع یا Instant Pay به رانندگان اجازه می‌دهد تا مبالغی را به کارت بانکی ویژه‌ اوبر یا هر کارت بانکی منتخب دیگری انتقال دهند. زمانی که این ویژگی را فعال کردید می‌توانید در وب سایت partners.uber.com در هر زمانی در هفته، وجه مورد نظر را دریافت کرده تا مبالغ بلافاصله در کارت بانکی مد نظرتان منتقل شود. با این ویژگی منحصر‌به‌فرد، دستمزد راننده بلافاصله به وی پرداخت می‌شود و می‌توانید تا پنج بار در روز مبالغ کرایه را به حساب کارت بانکی خود انتقال دهید. اغلب رانندگان می‌توانند پس از اولین سفر خود از ویژگی‌های پرداخت سریع استفاده کنند.
تعیین مقصد توسط راننده در اپلیکیشن
اگر رانندگان بخواهند به خانه بروید تنها کافی است مقصد خود را در اپلیکیشن اوبر پیش از آفلاین شدن ثبت کنند. رانندگان می‌توانند تا دو بار در روز، مقصدشان را در اپلیکیشن وارد کنند و اگر یکی از مسافران مقصدی مشابه داشته باشد، کاربر می‌تواند به راننده مورد نظر درخواستی ارسال کند.
دستورالعمل‌های رفتاری اوبر برای مسافران
با مردم همان‌گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. این قانونی جهانی است که از زمان کودکی به ما آموخته‌اند و اکنون نیز به قانونی اساسی در تاکسی اینترنتی اوبر تبدیل شده است؛ چرا که چه مسافری باشید که می‌خواهد از نقطه‌ای به نقطه دیگر برود و چه راننده‌ای که به دنبال کسب درآمد است باید شرایط به گونه‌ای باشد که از سفر خود لذت ببرید.
به همین دلیل است که اوبر دستورالعمل‌های تاکسی اینترنتی خود را به روزرسانی کرده است. در این دستورالعمل‌ها، رفتاری که از مسافران و راننده‌ها انتظار می‌رود به طور کامل مشخص شده است. برای اولین بار در این قوانین ذکر شده که مسافران نیز ممکن است دسترسی خود را به اوبر از دست دهند درست همان‌طور که در گذشته چنین قوانینی برای راننده‌ها نیز وضع شده بود.
این دستورالعمل‌ها از آنجایی حائز اهمیت است که رانندگان اوبر مانند دیگر راننده‌های وسایل نقلیه عمومی نیستند. آنها از خودرو شخصی خود برای مسافربری استفاده می‌کنند. اغلب مسافران به رانندگان احترام می‌گذارند ولی تعدادی ممکن است خود را پایبند چنین قوانینی ندانند. برخی ممکن است در خودرو آشغال بریزند یا از راننده بخواهند که برای سریع‌تر رسیدن به مقصد سرعت خود را از حد مجاز بیشتر کنند. چنین رفتارهایی غیرقابل قبول است و این جاست که دستورالعمل‌های جدید کاربر وارد عمل می‌شود.
انتخاب موسیقی بدون تبلیغات توسط راننده اوبر
پاندورا اپلیکیشن موسیقی قابل شخصی‌سازی است که موسیقی مورد علاقه شما را در طول سفر با تاکسی اوبر پخش می‌کند. موسیقی می‌تواند فضای خسته‌کننده صبح را به سفری آسوده تبدیل کند. این شرکت تاکسی اینترنتی با بررسی بازخورد مسافران دریافته که دسترسی آسان به موسیقی باکیفیت می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی در تجربه سفر کاربران داشته باشد.

اوبر با کمک رانندگان توانسته قابلیتی جدید را با همکاری پاندورا در اپلیکیشن اوبر پارتنر ایجاد کند که از آن طریق می‌توانید به موسیقی مورد علاقه‌تان در طول سفر گوش دهید. رانندگان ایالات متحده، استرالیا و نیوزیلند اکنون می‌توانند موسیقی مورد علاقه خود را از طریق پاندورا و بدون تبلیغات حین رانندگی با اوبر پخش کنند.
رانندگان برای فعال کردن این قابلیت می‌توانند گوشی خود را از طریق بلوتوث یا کابل به سیستم صوتی خودرو متصل کنند. پس از آن در اپلیکیشن اوبر پارتنر روی قسمت پخش موسیقی در نقشه کلیک کنند. پس از وارد شدن به حساب کاربری سرویس پخش موسیقی پاندورا می‌توانید ایستگاه رادیویی مد نظرتان را انتخاب کرده و از موسیقی لذت ببرید.
با یکپارچه شدن پاندورا با اپ اوبر پارتنر به راحتی می‌توانید موسیقی پخش کنید، هنرمندان جدید را بیابید و موسیقی‌های مورد علاقه‌تان را بدون نیاز به خارج شدن از اپ ذخیره کنید. دیگر لازم نیست برای انتخاب موسیقی از اپی به اپ دیگر بروید. با ایستگاه‌های رادیویی فراوان پاندورا تنها با یک کلیک به دنیایی از موسیقی بدون نگرانی از تبلیغات، موسیقی‌های غیرتکراری و بدون وقفه در پخش دسترسی خواهید داشت.
قابلیت انتخاب حالت راننده بی‌صدا برای کاربر اپ اوبر بلک
اگر مسافری هستید که از گفت‌وگو با راننده تاکسی لذت نمی‌برید می‌توانید از قابلیت جدید اپلیکیشن تاکسی اینترنتی اوبر استفاده کنید. در اواخر زمستان گذشته اوبر بروزرسانی تازه‌ای را برای نسخه اوبر بلک این اپ منتشر کرد که به مسافر اجازه می‌دهد از گزینه‌ای به نام راننده بی‌صدا استفاده کنند.


همان‌طور که گفته شد این گزینه تنها برای کاربران اوبر بلک در دسترس است که هزینه‌ آن تقریباً دو یا سه برابر نسخه‌های معمولی است. اگر از این نسخه اختصاصی اوبر استفاده می‌کنید می‌توانید سفر خود را از طریق انتخاب گزینه‌هایی در اپ موبایل شخصی‌سازی کنید. زمانی که مقصد خود را در اپ انتخاب کرده و اوبر بلک را انتخاب کنید خودروی لوکسی برای سوار کردن شما حاضر خواهد شد. در این اپ می‌توانید گزینه‌های حالت سکوت یا تمایل به گفت‌وگو را انتخاب کرده یا هیچ‌کدام از این موارد را فعال نکنید.
اگر حال سکوت را انتخاب کنید، راننده اوبر بلک خواهد دانست که شما تمایلی به گفت‌وگو در طول سفرتان ندارید. طبق گفته اوبر اگر راننده چنین اعلانی را دریافت نکند، کاربر اپ اختصاصی می‌تواند فوراً با پشتیبانی این تاکسی آنلاین ارتباط برقرار کرده و مراتب را به آنها اطلاع دهد.
از دیگر ویژگی‌های اوبر بلک می‌توان به قابلیت درخواست کمک از راننده برای حمل بار اشاره کرد. همچنین مسافر در این اپ می‌تواند دمای مد نظر فضای خودرو را انتخاب کرده تا به اطلاع راننده برسد.
اگرچه می‌توان از همه رانندگان درخواست کرد که در طول سفر با شما گفت‌وگو نکنند یا به شما در حمل بار به صندوق خودرو کمک کنند ولی مسافر اوبر بلک پنج دقیقه زمان بیشتر برای سوار شدن به تاکسی و ۱۵ دقیقه زمان بیشتر برای کنسل کردن بدون پرداخت کرایه خواهد داشت. این در حالی است که زمان مد نظر برای کنسل کردن تاکسی بدون پرداخت کرایه برای کاربران دیگر، دو دقیقه است.
ترجمه شده توسط شبکه مترجمین ایران
منابع:
https://www.uber.com/drive/austin/resources/whats-new/
https://www.cnbc.com/2019/05/15/new-premium-uber-black-feature-lets-you-request-a-quiet-driver.html

لینک اصل خبر در سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

منبع خبر

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی یک انجمن در شهر تهران می باشد

نظرات