راه اندازی پارک علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران

راه اندازی پارک علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران

صحرائیان (معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران) از راه اندازی پارک علم و فناوری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، صحرائیان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران با وجود 6 مرکز رشد بسیار فعال، نیاز به راه اندازی پارک علم و فناوری دارد، گفت: پس از آنکه شرکت‌های دانش بنیان در مراکز رشد به مرحله تولید رسیدند باید مکانی باشد که بتوانند در آنجا تولیدات و محصولات خود را تجاری سازی کنند.

وی با بیان این موضوع که ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران امکان تجاری سازی محصولات را برای شرکت‌های دانش بنیان مهیا خواهد کرد، ادامه داد: به همت رئیس دانشگاه و معاونت توسعه برنامه ریزی، اقدامات لازم برای دریافت مجوزها از وزارت بهداشت و یافتن مکانی مناسب برای ایجاد این پارک انجام شده است و در حال پیگیری هستیم که روزی این پارک را برای دانشگاه راه اندازی کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: هم اکنون پیشنهاد ایجاد این پارک در دانشگاه آماده است تا برای اخذ تایید و دریافت مجوزهای لازم به شورای گسترش ارائه شود.

وی ضمن اشاره به اینکه مهمترین اولویت‌ها در زمینه پژوهش خلق ثروت از دانش است، بیان کرد: هدفمند ساختن پژوهش‌هایی که صورت می‌گیرد، از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است، تا به این ترتیب پژوهش‌ها پاسخگوی نیازهای کشور و مردم باشند و معضلات را برطرف کنند.

    نظرات