«ْ۳۶۱» یک درجه بالاتر از برندهای ورزشی

«ْ۳۶۱» یک درجه بالاتر از برندهای ورزشی

«ْ۳۶۱» یک درجه بالاتر از برندهای ورزشی

در دنیا یک برند مشهور ورزشی وجود دارد که با تولید انواع پوشاک ورزشی برای تمامی افراد و در سطوح مختلف، پیامی با مضمون «بالا بردن یک درجه از سطح خرید» برای مشتریانش صادر می‌کند و ضمن ایجاد اطمینان خاطر، سطح توقعات را برآورده می‌سازد.

این برند مشهور، «۳۶۱درجه» نام دارد و از چین، زادگاهش تا تمام دنیا، دل همه را ربوده است. این برند در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده و عمده فعالیتش تحقیق و توسعه فناوری‌های البسه ورزشی است.

«۳۶۱درجه» از ابتدای تاسیس به‌عنوان تولیدکننده کالای ورزشی ملی، حمایت ورزشی از چین را وظیفه خود دانسته و می‌داند و در راستای تحقق این هدف و به منظور حمایت از رشد صنایع ورزشی کشورش از سرمایه‌گذاری و اسپانسری در هیچ ورزشی دریغ نکرده. مسابقات شیرجه‌زنی، سوپرلیگ تنیس روی میز، ماراتن گینگمن و Zhengkai ، لیگ بسکتبال و مسابقات المپیک در کارنامه این نوجوان سرکش و جاه‌طلب خودنمایی می‌کند. یک نمونه دیگر، حمایت بین‌قاره‌ای این برند در بازی‌های آسیایی گوانگجو ۲۰۱۰ و حمایت رسمی جهانی OCA در سال ۲۰۰۹ است. پس با اطمینان می‌توان گفت با برندی حرفه‌ای مواجه هستیم.

شروع ماجراجویی

در سال ۲۰۰۵ و سال‌های ابتدایی تاسیس، «۳۶۱درجه» رتبه اول را در درجه‌بندی فوربس چین به‌عنوان یکی از شرکت‌های قدرتمند در توسعه این کشور به دست آورد. این سال برای این برند جالب‌تر هم شد چراکه در بین ۵۰۰ برند برتر چین قرار گرفت.

سال ۲۰۰۶، برند ۳۶۱درجه بیشتر به ملی‌گرایی نزدیک شد و توسط مقامات، اداره دولتی صنایع و بازرگانی، عنوان شناخته‌شده‌ترین علامت تجاری در چین را به خود اختصاص داد که نشان از پیشرو بودن آنها در حمایت از تولیدات ملی داشت. جهش در ۲۰۰۶ فراتر رفت و این برند، برندهای بین‌المللی را در تصاحب حق امتیاز نمایش رویدادهای ورزشی و شراکت در پخش زنده CCTV از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ شکست داد تا بیشتر از قبل رشد کند. در سال ۲۰۰۷ و در پی برگزاری مراسم جایزه سالیانه « Influencing China » که توسط مدرسه کسب و کار «وارتون» برنامه‌ریزی شده بود، این برند جایزه برتر را به خود اختصاص داد و همچنین در جمع ۵۰۰ شرکت برتر قرار گرفت.

یک موفقیت پایدار

از نگاه «دینگ ووهائو» مدیر برند ۳۶۱درجه، این موفقیت‌ها اصلا اتفاقی نیست. او در این‌باره گفت: «ما یک برند جهانی هستیم و از همه امور ورزشی حمایت می‌کنیم. در سال ۲۰۰۷ ماراتن بین‌المللی Xiamen را پشتیبانی کردیم. در ماه نوامبر سال ۲۰۰۷، ۳۶۱درجه و سوپر‌لیگ بسکتبال دانشگاه چین همکاری خود را آغاز کردند. هدف از این همکاری پرورش استعداد برای این حوزه ورزشی بوده که بسیار موفقیت‌آمیز رقم خورد.»

همان سال همکاری بین آنها و CCTV۵ منجر به ساخت مرکز تفریحی بسکتبال ۳۶۱ شد و براساس موفقیت حاصل از توافق سال ۲۰۰۶، تبلیغات افزایش یافت و برند خیره‌کننده‌ دیگری به نام Oriental Street Bal خلق شد. در واپسین اتفاقات سال ۲۰۰۷، برند ۳۶۱درجه به صورت رسمی به رقابت‌های شیرجه ملی و المپیک ۲۰۰۸ وارد شد تا از پیروزی ورزش چین در این مسابقات حمایت کند.

از دیدگاه «ووهائو» برندش راه درستی را طی می‌کند: «از سال ۲۰۰۹ به مدت پنج سال یعنی تا سال ۲۰۱۴ بیشتر به محکم‌سازی پایه‌های خودمان مشغول بودیم. البته این به آن معنی نیست که پیشرفت چشمگیری نداشتیم. اشتباه است که فکر کنیم بیکار بوده‌ایم چون از آن سال تازه داستان ما جذابیت اصلی خود را پیدا کرد.»

تداوم موفقیت

در سال ۲۰۰۸ بین ۳۶۱درجه و شرکت بین‌المللی Beijing Ogilvy Advertisement قراردادی امضا شد و نوسازی برند در تمام زمینه‌ها و همچنین ارتقای استراتژی برند در دستور کار قرار گرفت تا این برند نوظهور جانی تازه بگیرد. سال ۲۰۰۹ برای ۳۶۱درجه نقطه‌عطف بود چون در ۱۲ مارس ۲۰۰۹ به‌طور رسمی و طی عقد قرارداد با شورای المپیک آسیا به اسپانسر اصلی و رسمی مجتمع المپیک آسیا بدل شد و توانس آن را تا به امروز حفظ کند. البته این اتفاق در مقابل عرضه رسمی اوراق و سهام این برند در بازار بورس هنگ‌کنگ آن هم به صورت عمومی کمی کمتر به چشم می‌آید. این عرضه در واپسین روزهای ماه ژانویه سال ۲۰۰۹ رخ داد. به عقیده مدیر این برند مشهور، تکنولوژی سهم زیادی در این موفقیت‌ها داشت: «کفش ۳۶۱- SENSATION معرفی شد و بازار آمریکا شمالی را به لرزه درآورد. ژانویه سال بعد جایزه Runner's World coveted Best Buy به این محصول تعلق گرفت. کفشی که با یک لایه میانی با تکنولوژی QuickFoam ، چیزی شبیه به کپسول‌های Air max ، توجه همه را به خود جلب کرد و نام ۳۶۱درجه را بر سر زبان‌ها انداخت. تکنولوژی به کار رفته، ساده اما کارآمد بود؛ احساس و تجربه‌ای جدید با یک لایه‌گذاری منحصربه‌فرد که به طور عجیبی واکنش‌پذیر بوده و پایداری شدیدی دارد.»

تکنولوژی QuickFoam ، توسط «برند ۳۶۱درجه» برای مدت زمان طولانی‌تری مورد آزمایش قرار گرفت تا از حفظ خواص لایه‌گذاری آن اطمینان حاصل شود. همه کفش‌های ۳۶۱درجه در Heeluxe ، یک آزمایشگاه مستقل تست کفش مستقر در سانتاباربارا مورد آزمایش قرار می‌گرفت تا خصوصیات بارز آن مطابق با استانداردهای سختگیران ۳۶۱درجه باشد. اصول اثرگذاری این تکنولوژی ساده است. با جذب بهتر ضربات، وزن کمتر و پوشش‌دهی مناسب‌تر، میزان مسافت طی شده و سرعت را افزایش داده و صدمات ناشی از دویدن را کمتر می‌کند.

به عقیده «ووهائو» اتفاقات خوبی در راه است: «سال ۲۰۱۶ را نمی‌توان نادیده گرفت چون «۳۶۱درجه» با تلاش فراوان توانست تبدیل به اسپانسر اصلی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ شود. در این مسابقات ما بیش از صد هزار نفر را در اکثر رشته‌ها تجهیز کردیم و دایره محصولات از کفش تا کلاه و مچ‌بند و حتی لوازم تخصصی را هم شامل می‌شد. هدف هرچقدر هم بزرگ باشد، با تمرکز کامل و پشتکار قابل دستیابی است. برند‌های بزرگی مانند نایکی، آدیداس، نیوبالانس یا پوما آنقدر قدرت دارند که همه‌چیز را برای خودشان نگه دارند، اما ۳۶۱درجه، یک درجه از همه جلو‌تر است چون به کار خودش باور و ایمان دارد. البته ما برای پیشرفت و ارزش برندمان باید مدام و هر روز بهتر و بهتر شویم.

منبع: RLI MAGAZINE

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات