چگونه یک برند جهانی چهره ساختوساز در...
به دو دلیل عمده سال پرمشغلهای برای برند «اومدش» سپری شد؛ یکی به خاطر ایجاد دو شرکت جدید و دیگری جشن صدوپنجاهمین سالگرد تاسیس.
از جمله پروژههای طلایی این برند مخصوص تجهیز مراکز خرید و سازههای مجلل، فروشگاههای زنجیرهای «هارودس» در لندن بود که با موفقیت به مرحله بهرهبرداری رسید و بخشی از پروژه طولانیمدت «اومدش» در صنعت خردهفروشی تلقی میشود.
یک کار تیمی موفق
به اعتقاد رومن فوشتالر، مدیر اجرایی برند اومدش در زمینه ساختوساز، به بار نشستن پروژه ساخت «هارودس» در لندن نتیجه یک کار تیمی موفق و منظم بود: «در ابتدای پروژه تصور نمیکردم ماجرا تا این حد جالب و شگفتانگیز باشد اما مرحله به مرحله، کار پیشرفت کرد و حالا ما به یک پروژه رویایی خاتمه دادهایم.»
ماجرا تنها به برپایی چند فروشگاه زنجیرهای خلاصه نمیشود. مساله اصلی، برقراری ارتباط بین فروشگاههای زنجیرهای تاسیس شده به وسیله تکنولوژی «اومنیچنل» بود که ایدههای جذابی را رقم زد. طی چند سال اخیر فروشگاههای پرچمدار «اومدش» در سراسر دنیا سربرآوردهاند و درواقع امتیاز اصلی این برند، داشتن فروشگاههایی است که در آن کالاهایی منحصربهفرد و نایاب در دیگر فروشگاههای سایر برندها، وجود دارد.
رویاهای بزرگ
یکی از بزرگترین شرکتهای توسعه املاک و مراکز خرید بهتازگی خبر از استفاده از فناوری بلاکچین در راستای ارائه «توکن» خود داده است که تا پایان سال در دسترس مشتریان و شرکا قرار خواهد گرفت.
توکن «اومدش» به مشتریان و ذینفعان شرکت این امکان را میدهد تا بتوانند به ارزش کل سیستم ارجاع و وفاداری دسترسی پیدا کنند و به این ترتیب تجربه جدیدی به روی میلیاردها کاربر اینترنتی باز میکند. این ابزار یکی از نخستین توکنهای وفاداری و ارجاع در دنیا محسوب میشود که دسترسی به یک اکوسیستم عملیاتی موجود نزدیک به ۱۰میلیارددلاری را فراهم میکند و ICO آن حدود ۱۲ماه پس از راهاندازی عملیاتی داخلی پلتفرم در نظر گرفته شده است.
شرکت سوئیسی لیکه ( Lykke ) شرکتی است که به اومدش در ساخت این توکن کمک میکند و قرار است این توکن مبتنیبر بلاکچین اتریوم و در چارچوب توکن ERC۲۰ باشد. گویا این توکن قابلیت انتقال و جابهجایی در سراسر اکوسیستم جهانی اومدش، از جمله املاک، مالها، میهمانخانهها، مراکز سرگرمی و تفریحی، مدیریت امکانات و خرید آنلاین را دارد. رومن فوشتالر در اینباره گفت: «ما بهطور گسترده در تلاش هستیم تا دسترسیهایمان را توسعه دهیم و به رشد و گسترش اومدش سرعت بیشتری بدهیم. در راستای ساخت زیرساختهای فیزیکی پیشرفته و نوآورانه، ما به سمت دنیای دیجیتال هم رفتهایم و هم از دنیای فیزیکی و هم از دنیای دیجیتال برای ارائه سود و بهرهمندی به مشتریان استفاده میکنیم. به همین خاطر توکن اومدش، جهش و گام بزرگی در سفر تحول دیجیتال برندمان محسوب میشود.»
ریچارد اولسن، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت لیکه هم اظهار داشت: «ما زیرساختهای فناوریهای نوآورانهای را با استفاده از کاربردپذیری انبوه بازار توسعه و گسترش دادیم تا از باور و اعتقاد اصلی خود حمایت و پشتیبانی کنیم و این باور ما چیزی نیست جز امکان مشارکت کاربران موبایل و اینترنت در فعالیتهای اقتصادی، صرفنظر از میزان سهمی که در این فعالیتها دارند.»
افزایش درآمد
درآمد اومدش با ۳۷درصد افزایش در سال ۲۰۱۸ به هفت میلیارد دلار رسید و ارزش برند آن هم با ۳۹درصد افزایش به ۷/۲میلیارددلار رسید و به این ترتیب در زمره برترین برندهای دنیا قرار گرفت. این شرکت توسعهدهنده با ثبت سود خالص بیشتر در مقایسه با سود خالص در سال مالی ۲۰۱۹ عملکردی انعطافپذیر به نمایش گذاشت.
اومدش عملکرد مثبت خود در سال ۲۰۱۹ در ثبت فروش را حفظ کرد. این عملکرد نتیجه سرمایهگذاری مداوم برای نوآوری مشتریمحور در مشاغل و علاقهمندی سرمایهگذاران خارجی به توسعه مسکونی و تجاری در بازار املاک است.
رومن فوشتالر در پایان اظهار داشت: «عملکرد ما در سال ۲۰۱۹ مقاومتپذیر بود و رشد را در یک بازار رقابتی حفظ کرد. بهینهسازی منابع، بهبود بهرهوری و به حداکثر رساندن بهرهوری ما مستقیما در افزایش عملکرد نقش داشته و بر نتایج تاثیر مثبت گذاشته است.»
تا به امروز، اومدش بیش از ۶۳هزار واحد مسکونی را در بازارهای بینالمللی تحویل داده است. بیش از ۳۰هزار اقامتگاه و بیش از ۱۴هزار واحد در بازارهای جهانی در دست ساخت است. اکنون اومدش مجموع فروش قابل توجهی دارد. عملیات توسعه املاک بینالمللی اومدش، ۴۳درصد افزایش درآمدی را نشان داد. سود خالص در سال هم بهطور چشمگیری افزایش یافت. درآمد این برند نسبت به سال گذشته ۲۱درصد افزایش داشت. تکرار درآمد کسبوکارها، میهماننوازی و اوقات فراغت، سرگرمی، اجاره تجار و درآمدهای مکرر، ۳۰درصد از کل درآمد گروه را تشکیل میدهد. هتلهای تحت نظارت میانگین اشغال ۸۰درصد و بالاتر از میانگین صنعت را گزارش دادهاند.
منبع: RLI MAGAZINE
نظرات