چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر

چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر

چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر با حضور معاون اول رئیس جمهور، پنجشنبه ۲۴ مرداد در نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح و امروز به کار خود خاتمه خواهد داد.

در حاشیه افتتاح چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری گفت: دولت به طور کامل آمادگی دارد از کسب کار های مبتنی بر فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان حمایت کند.

وی گفت: وقتی سیستم کسب و کارهای جدید در کشور ایجاد شود و افزایش یابد آن وقت مردم علاوه بر افزایش کسب و کارها احساس رضایت بیشتری خواهند داشت و خدمات بهتری به آنها داده می شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: حتماً دولت تمام قد از این گونه کسب و کارها و گسترش آن حمایت می‌کند و امیدوارم با همکاری وزارت ارتباطات شاهد افزایش موفقیت‌ها در این بخش باشیم چرا که شما در این وزارتخانه با وزیری روبرو هستید که از جوانان خوش فکر و توانمند کشور هستند و در وزارت ارتباطات خوب عمل کردند و همه از ایشان در این پست احساس رضایت می کنند.

محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: دولت توجه ویژه ای به بحث اشتغالزایی روستاییان داشته است به همین دلیل بودجه ای ۱۸ هزار میلیارد تومانی به این امر اختصاص یافته که البته تاکنون ۹ هزار میلیارد تومان آن وصول و به صورت تسهیلات مختلف در اختیار روستائیان قرار گرفته شده است.

وی به افزایش مراکز بوم گردی از ۲۵۰ به ۱۸۰۰ نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: روستاییان و عشایر می توانند از چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر برای توسعه کارهای بوم گردی خود استفاده نمایند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنده معتقدم که برای توسعه کسب و کارهای خرد در روستاها، باید حوزه های پژوهشی کاربردی شده تا نتایج این امر در توسعه کسب و کارهای محلی و خرد خود را نشان بدهد.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز در این خصوص گفت: همواره به دنبال رونق بخشیدن به تولید و فضای کسب و کار بوده ایم و جهت حمایت بیشتر از این امر ذره ای دریغ نکرده ایم.

وی افزود: اما در روستاها باید دولت و مسئولین محلی توجه ویژه ای به اشتغالزایی از طریق کسب و کارهای خرد داشته باشند تا بتوانند جلوی مهاجرت این قشر مهم را گرفته و حتی شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا نیز باشیم البته این امر نیازمند برنامه ریزی و تحقیق و پژوهش گسترده دارد که امیدواریم با افزایش بودجه در این حوزه ها تحقق این امور را شاهد باشیم.

لینک اصل خبر در سایت سی سو تک

منبع خبر

سی سو تک

سی سو تک

سی سو تک یک شتابدهنده در شهر تهران می باشد

    نظرات