توییتر پس از 12 سال سرانجام به سوددهی رسید

توییتر پس از 12 سال سرانجام به سوددهی رسید

بعد از گذشت 12 سال، بالاخره توئیتر به سوددهی رسید. سود خالص این شبکه اجتماعی در سه ماه پایانی سال 2017 به 91 میلیون دلار رسید.

به گزارش اکوسیستم، توییتر به تازگی گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2017 میلادی خود را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش برای اولین بار در طول ۱۲ سال گذشته این شبکه اجتماعی به سوددهی رسید.

طبق این گزارش توییتر از درآمد ۷۳۲ میلیون دلاری سود خالص ۹۱ میلیون دلار را به دست آورد. درآمد توییتر در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 تقریبا دو برابر افزایش داشته است؛ این شرکت در پاییز ۲۰۱۷ شاهد افزایش درآمدهای خود از محل نمایش آگهی بود که نتیجه تغییر در پلتفرم این شبکه اجتماعی در کنار فروش آگهی‌های ویدیویی بود. اگرچه درآمد توییتر در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال 2016 اندکی کاهش داشت، ولی توانست در پاییز ۲۰۱۷ درآمدی ۲/۴ میلیارد دلاری داشته باشد.

توییتر اعلام کرد که در حال حاضر 330 میلیون کاربر فعال دارد که نشان از افزایش اندک کاربران از زمان ورود آنها به تالار بورس در سال ۲۰۱۲ دارد. براساس گزارش این کمپانی، تعداد کاربران فعال ماهیانه توییتر در سال ۲۰۱۲ فقط ۲۱۸ میلیون نفر بود و این تعداد در طی ۵ سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون نفر افزایش یافت، اما فیسبوک به عنوان یکی از رقبای اصلی توییتر از سال ۲۰۱۲ تا به امروز تعداد کاربران فعال ماهیانه خود را از ۸۴۵ میلیون به حدود ۲/۱۳ میلیارد نفر رسانده است.

توییتر نتوانست طی سال‌های گذشته تعداد کاربران خود آنطور که باید افزایش دهد و حتی تا مرحله‌ای خریداری شدن توسط کمپانی‌های دیگر نیز پیش رفت، البته این پیشنهادها از سوی این شبکه اجتماعی پذیرفته نشد. همانطور که گفته شد توییتر توانست درآمدی حدود ۷۳۱/۶ میلیون دلار را کسب کند، این در شرایطی بود که تحلیل‌گران وال استریت درآمدی ۶۸۶/۴ میلیون دلاری را برای این کمپانی پیش بینی کرده بودند.

    نظرات