تاثیر مثبت شرکت‌های شتاب‌دهنده در حل مسائل صنعت آبفا

تاثیر مثبت شرکت‌های شتاب‌دهنده در حل مسائل صنعت آبفا

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بخشی از راهکارهای حل مسائل صنعت آب و فاضلاب، از مسیر فن‌آوری‌های نوظهور و شتاب دهندگان می‌گذرد و شرکت‌های فعال در این زمینه می‌توانند در جهت رفع مسائل صنعت آب و فاضلاب بسیار مفید واقع شوند.

تاثیر مثبت شرکت‌های شتاب‌دهنده در حل مسائل صنعت آبفا

تاثیر مثبت شرکت‌های شتاب‌دهنده در حل مسائل صنعت آبفا

به گزارش واتک و نقل از ایران پترونت ، “حمیدرضا کشفی” در نشست تخصصی رویداد فن‌آوری نوظهور در بخش آب و فاضلاب که با حضور شرکت‌های شتاب دهنده و ارائه دهندگان فن‌آوری‌های نوظهور در دومین روز ازبرگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران برگزار شد، اظهار داشت: امروزه صنعت آب و فاضلاب با مسائلی روبه‌رو است که در گذشته با این مسایل و چالش‌ها مواجه نبوده است. در ادامه شتاب دهنده واتک که یکی از مجموعه های حاضر در این نشست بود به ارائه محصولات و فناوری های تیم های مستقر در این شتاب دهنده پرداخت.
حمیدرضا کشفی در ادامه افزود: این مسائل شامل مواردی است که در گذشته در ابعاد مختلف وجود داشته، اما دانش فهم و تحلیل آن را نداشته‌ایم و یا اساساَ مسائل و چالش‌های جدیدی است که با آن مواجهیم.
کشفی تصریح کرد: قدرت فهم و علم بیشتری نسبت به گذشته در کارشناسان، مدیران و فعالان صنعت آب و فاضلاب وجود دارد و این افزایش سطح علمی و سطح فهم در صنعت موجب شده، با وجود مسائل و چالش‌های جدید، راهکارهای جدیدی نیز به‌کار گرفته شود.
وی ادامه داد: بخشی از این راهکارها از مسیر فن‌آوری‌های نوظهور و شتاب دهندگان می‌گذرد و شرکت‌های فعال در این زمینه می‌توانند در جهت رفع مسائل صنعت آب و فاضلاب بسیار مفید واقع شوند.
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: امروزه ما بهره‌مند از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌هایی هستیم که بدنه آن از دانشگاهیان و جوانان دانشگاه‌های کشور تشکیل شده و در نمایشگاه امسال نیز حضور فعالی دارند.
وی افزود: هدف از برگزاری این نشست، تبادل نظر بین تمامی فعالان این صنعت در موضوع فن‌آوری‌های نوظهور است که با ارائه برنامه‌ها و همچنین موفقیت‌هایی که تاکنون در این زمینه کسب شده، می‌توان با توجه به ظرفیت‌های کشور، به داده‌های خوبی دست یافت.
کشفی با بیان اینکه چالش‌های متعددی در صنعت آب و فاضلاب وجود دارد، گفت: مثلا در بخش شیرین سازی آب دریا و سرمایه گذاری در بخش آب شیرین کن‌ها، نیاز به پمپ‌های فشار قوی و ممبران‌هایی است که از یک‌سو، شرکت‌های داخلی مدعی هستند می‌توانند آن‌را تامین کنند، اما سرمایه گذارانی که باید قراردادهای BBO ۱۵ ساله در این خصوص منعقد کنند، انتظار دارند بتوانند نیازهای تجهیزاتی خود را از خارج از کشور تامین کنند، چرا که به ظرفیت‌های تولید داخل در این بخش به‌خاطر ضرورت‌های ارائه کیفیت کار به‌صورت بلندمدت، اعتماد ندارند.
وی ادامه داد: بحث فلزات سنگین در آب‌ها که به‌دلیل ورود پساب به منابع آب و همچنین افت سطح سفره‌های زیرزمینی افزایش یافته و با فلزات سنگینی چون آرسنیک، کروم و … در برخی نقاط مواجه می‌شویم، مبحث مهمی است که نیازمند ورود با استفاده از فن‌آوری‌های نوظهور است.
کشفی، وجود نیترات در برخی منابع آبی را ناشی از ورود پساب فاضلاب انسانی و کشاورزی را چالشی دیگر قلمداد کرد و گفت: چنین چالش‌هایی نیازمند رصد، نمونه گیری و اقدام به‌موقع و همچنین ارائه راهکارهای نوین است.
وی افزود: انتظارات جدیدی که از مباحث اندازه‌گیری در موضوع کنتورها داریم، از مباحثی است که با ورود فن‌آوری‌های نوظهور و شتاب‌دهنده‌ها می‌تواند کمک کننده باشد.
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، بحث بازچرخانی پساب را از ضرورت‌های صنعت آب و فاضلاب کشور دانست و اضافه کرد: باید به این مبحث، چالش‌ها و راهکارهای آن به‌صورت گسترده پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه مباحثی چون ارتقای تاسیسات و بهینه‌سازی بهره‌برداری‌ها می‌تواند از نقاط مورد توجه شتاب‌دهنده‌ها باشد، گفت: در این عرصه با استفاده از فن‌آوری‌های نوظهور می‌توان هزینه‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش داد.

منبع خبر : ایران پترونت

لینک اصل خبر در سایت واتک

منبع خبر

واتک

واتک

شتابدهنده تخصصی حوزه تکنولوژی آب

نظرات