اسنپ فود در اوج بحران کرونا به سوی تغییرات گسترده حرکت میکند
در حالی که ویروس کرونا در ۵۰ روز گذشته دستکم نیمی از درآمد اسنپ فود را بلعیده است، این شرکت استراتژیهای بلندپروازانهای برای آینده خود دارد. «مهراد عبدالرزاق»، رئیس هیات مدیره اسنپ فود در گفتگوی زندهای که با دیجیاتو در لایو اینستاگرام داشت، اعلام کرد که اسنپ فود در حال تبدیل شدن به یک پلتفرم On-Demand برای خرید محصولات مختلف است؛ پلتفرمی که شما میتوانید محصول مورد نظرتان را سفارش دهید و همان روز آن را تحویل بگیرید. رییس هیات مدیره اسنپ فود اعلام کرد که سفارشهای غذا در این پلتفرم در عرض کمتر از ۲ الی ۳ روز به نصف رسید: «حالت سردرگمی داشتیم که باید منتظر چه چیزهایی باشیم، چرا که بحث قرنطینه هنوز در ابتدا چندان قوی نبود ولی حساسیتهای مردم شروع شده بود. او تاکید میکند که در ماجرای نصف شدن سفارشهای اسنپ فود، صرفا نباید به خود این پلتفرم نگاه کرد بلکه یک زنجیره تامین گسترده و کامل از کسبوکارها به مشکل خورده است. او در پاسخ به این سوال که اقدامات اسنپ فود برای چالش کرونا چه بودند، گفت: با این حال اسنپ فود یک برنامهی دیگر را نیز از هفته آینده تحت عنوان «غذای ایمن» آغاز میکند. عبدالرزاق اعلام میکند که برای طرح غذای ایمن، اسنپ فود با ۴۰ رستوران صحبت کرده است؛ رستورانهایی که میتوانند حجم تولید بالاتری داشته باشند: «در صورتی که پاسخ مناسبی از این طرح بگیریم، به سرعت آن را توسعه میدهیم. اگرچه سفارشهای بخش غذا به نصف رسیدهاند اما از سوی دیگر سفارشهای سوپرمارکتی در اوج هستند و اسنپ فود تلاش میکند تا بتواند نیاز کاربران را در شهرهای مختلف برطرف کند. رییس هیات مدیره اسنپ فود، در بخش دیگری از این گفتگو با دیجیاتو، در پاسخ به این سوال که واکنش و رویکرد سرمایهگذاران این شرکت نسبت به اتفاقات اخیر چه بوده است، گفت که اسنپ فود در روزهای عادی گردش مالی بسیار قابل توجهی دارد، به گونهای که آخرین پنجشنبه قبل از کرونا، این شرکت حدود ۱۰۰ هزار تراکنش مالی را ثبت کرده است که میانگین حدودی هر یک از آنها ۵۰ هزار تومان بوده است. او با ذکر همین نکته، اعلام میکند زیانی که اسنپ فود از کاهش درآمد متحمل شده بسیار جدی است اما درباره سوال مطرح شده، میگوید: او در پاسخ به این سوال دیجیاتو که آیا این اولین اقدام اسنپ فود برای کاهش هزینهها بوده است یا خیر، میگوید: رییس هیات مدیره اسنپ فود میگوید این شرکت برای کاهش زیان در آینده نیاز دارد تا خارج از چارچوب فکر کند و در غیر این صورت و با همین روند، ممکن است اواخر خرداد با انتشار بیانیهای اعلام کنند که از پس عبور از بحران بر نیامدهاند: «درآمد ما به یک چهارم کاهش پیدا کرده و روندهایش هم سختتر شده است. او در پایان صحبتهایش اعلام کرد که از تمام پرسنل اسنپ فود تشکر میکند چراکه کارهایی که آنها در دوران عید انجام دادند، برای او الهامبخش بوده است.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات