کارگزاری مفید و ارائه اپلیکیشن بامبو؛ مسیری برای آشتی جامعه با بازار سرمایه

کارگزاری مفید و ارائه اپلیکیشن بامبو؛ مسیری برای آشتی جامعه با بازار سرمایه

ساختمان جذاب و سفید رنگ و شیشه‌ای کارگزاری مفید در جردن، اگرچه همیشه شلوغ و پر از رفت‌وآمد است اما در گوشه‌ای از طبقه اول آن یک تیم استارتاپی مشغول به کار هستند که اگر چند دقیقه با آن‌ها صحبت کنید، این پیش‌بینی را خواهید داشت که احتمالا به سرعت می‌توانند یکی از طبقات بالایی با فضایی بیشتر را به خود اختصاص دهند. اما کارگزاری مفید، که در واقع خدمات سرمایه‌گذاری و خرید و فروش سهام را در بورس ارائه می‌دهد، چرا باید به دنبال عرضه‌ی یک اپلیکیشن مدیریت مالی باشد و چه اهداف و برنامه‌هایی برای آینده‌ی آن دارد؟ او می‌گوید اپلیکیشن بامبو یک سرویس جدید است که می‌خواهد به عموم مردم مشاوره مالی دهد: نکته مهمی که آذرخش به آن اشاره می‌کند و هدف اصلی اپلیکیشن بامبو نیز است، افزایش جمعیت فعال در بازار سرمایه ایران است. او می‌گوید در حال حاضر بین ۵ تا ۱۰ درصد از جمعیت کشور، در این بازار فعال هستند: «از طرفی همه ایرانیان نیازمند خدمات مشاوره مالی هستند و می‌خواهند سرمایه خود را درست مدیریت کنند. با توجه به همین شرایط، این سوال مطرح می‌شود که آیا اکنون زمان مناسبی برای ارائه چنین اپلیکشنی است که می‌خواهد به اهداف میان تا بلندمدت کاربران جامه‌ی عمل بپوشاند و ابزار‌های درآمد ثابت را معرفی می‌کند و ابزار‌های درآمد ثابت را معرفی کند؟ معاون اجرایی کارگزاری مفید در پاسخ به اندازه‌ی بازار بورس و تعداد حاضران در آن اشاره می‌کند و می‌گوید: آذرخش می‌گوید با همین سناریو، اپلیکیشن بامبو از ۲ قسمت تشکیل می‌شود: «یک بخش آن هدف گذاری به عنوان ابزار جمع‌آوری سرمایه و پس‌انداز است و بخش دیگر، شکل سرمایه‌گذاری این پس‌انداز است. همین مسئله، دست کم در نگاه اول این تصور را ایجاد می‌کند اپلیکیشن ایجاد شده تا صرفا افرادی که می‌خواهند پس‌انداز بلند مدت داشته باشند، وارد آن شوند و شاید جایی برای حرفه‌ای‌های بازار سرمایه نیست. او همچنین در پاسخ به این سوال که اگر سهام ریزش کرد چه اتفاقی برای پول می‌افتد، می‌گوید اگرچه تضمین سود یا سرمایه وجود ندارد اما از کم‌ریسک‌ترین ابزار شروع کرده‌اند: اما حالا اپلیکیشن بامبو، که خود را یک مربی و مشاور مالی می‌خواند، قرار است به کاربران بسیار زیادی خدمات مشاوره را عرضه کند. از سوی دیگر، «امیر جباری»، مدیر بازاریابی بامبو بیشتر درباره نحوه مشاوره در این اپلیکیشن توضیح می‌دهد و می‌گوید: «اپلیکیشن به شکل شخصی‌سازی شده با هر کاربر رفتار می‌کند. اگرچه کارگزاری مفید پشتیبان کامل این اپلیکیشن است اما واقعیت اینجاست که پشت آن یک تیم کاملا استارتاپی ایستاده و به رشد چشم‌گیر آن در آینده فکر می‌کند؛ تیمی که می‌خواهد با ارائه اپلیکیشن بامبو، مسیر ورود به بازار سرمایه را برای همه هموار کند. اما در آینده چه انتظاری باید از این سرویس داشت؟ «حمیدرضا زاهدی»، مالک محصول بامبو، در پاسخ می‌گوید این اپلیکیشن به عنوان یک مربی مالی می‌خواهد به کاربر بگوید که برای رسیدن به اهداف مالی‌اش، بهترین مسیر کدام است: «شاید امروز از طریق یک مسیر کاملا امن کاربر را با بازار سرمایه آشنا می‌کنیم اما در آینده مسیرهای بهتری هم وجود دارد که می‌خواهیم آن‌ها را هم به کاربران پیشنهاد دهیم. برای مثال اگر به سال ۱۴۰۰ فکر کنیم، اپلیکیشن بامبو در آن زمان به معنای واقعی یک مربی مالی است. در واقع، تبدیل شدن بامبو به یک مشاور و مربی مالی دغدغه همه این تیم است؛ به همین دلیل است که تلاش کرده‌اند تا بهترین و ساده‌ترین روش‌ها را برای تعامل کاربران استفاده کنند. جباری در پاسخ به این سوال که اپلیکیشن بامبو چگونه می‌تواند قشر دور از بازار سرمایه را وارد آن کند و اساسا طراحی آن چقدر پیروی ذائقه کاربر ایرانی بوده است، می‌گوید:

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

    منبع خبر

    دیجیاتو

    دیجیاتو

    جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

      نظرات