تبلیغات در شبکه های اجتماعی
مقدمه
تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا همان Social Media Advertising یکی از روشهای معرفی کسبوکارهای مختلف در دنیای دیجیتال امروزی است. این تبلیغات با استفاده از تکنیکهای مختلفی مانند برگزاری کمپینها یا استفاده از اینفلوئنسرها و غیره روی پلتفرمهای گوناگون تبلیغاتی، مشتری را جذب میکند. امروزه رفتار انسان و سبک زندگی او رو به فضای دیجیتال است و در این میان شبکههای اجتماعی نقش پررنگی دارند. جالب است بدانید طبق گزارش سازمان اینترنت جهانی( IWS= InternteWorldState )، ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم ایران کاربران اینترنت هستند، از این رو شبکه های اجتماعی فرصت خوبی را برای برندهای تجاری فراهم کرده است تا از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی بتوانند کاربران را جذب کرده و درآمد کسب کنند؛ اما قبل از شروع تبلیغات در شبکه های اجتماعی، خواندن این مطلب را از دست ندهید. راز در این مطلب به شما کمک میکند تا اطلاعات کاملی نسبت به تبلیغات در شبکه های اجتماعی بدست بیاورید.
فهرست
بگذارید قبل از بحث درباره تبلیغات در شبکه های اجتماعی با معنی و مفهوم کلمه تبلیغات بیشتر آشنا شویم. به طور کلی و در یک تعریف ساده میتوان گفت تبلیغ یعنی اطلاع رسانی، یعنی رساندن پیام و اطلاعات. در واقع ما برای برند خود تبلیغات میکنیم تا پیامی را به مخاطب خود برسانیم و توجه او را به برند خودمان و محصولات و خدماتی که ارائه کردهایم جلب کنیم.
تبلیغات از گذشته تا به امروز همواره در جریان بوده و تنها شکل آن تغییر کرده است؛ به طور مثال امروزه تبلیغات بیشتر رنگ و بوی اینترنتی به خود گرفته است، درست مثل تبلیغات در شبکه های اجتماعی که از مهمترین دلایل آن ارزان بودن، فراگیر بودن، ماندگاری و هوشمندانه بودن آن است. خوب است که در زمینه بازاریابی نوین افرادی مثل دکتر احمد روستا که پدر بازاریابی نوین در ایران هستند یا استاد محمود محمودی که در زمینه مدیریت تبلیغات حرفهای هستند، نیز نام ببریم. این دسته از افراد همواره سعی کردهاند بستر تبلیغات آنلاین و فرهنگسازی در این زمینه را در میان کاربران ایرانی ایجاد کنند. از این رو بسیاری از افراد تبلیغات در شبکه های اجتماعی را برای برندسازی و گسترش کسب و کار پیشنهاد میدهند.
در دنیای امروز که رفتار تمام انسانها دیجیتالی شده است و اینترنت و شبکه های اجتماعی بخشی از زندگی روزمره انسانها شده، حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی نقطه قوت برای کسب و کارها است.
دکتر احمد روستا در یکی از سخنرانیهای خود به نکته بسیار جالبی اشاره میکند:
چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم، دنیا دنیای فروش است؛ اما نه فروش تحمیلی مثل قدیم بلکه فروش پاسخگواین یعنی در زمان گذشته کسب و کارها با خود میگفتند، من چه چیزی دارم و باید به چه کسی بفروشم؟ که معمولا برای فروش به زور و فشار متوسل میشدند؛ اما در حال حاضر با ظهور تکنولوژی و دنیای مجازی نوع نگرش تغییر کرده است و تمرکز از روی محصول به مخاطب تغییر کرده است. ما باید نیازهای عمیق مخاطب خودمان را کشف کنیم و برای این کار نیاز داریم که مخاطب را در شبکه های اجتماعی مختلف دنبال کنیم تا با خواستههای او آشنا شویم.
دنیای تبلیغات، دنیای شگفت انگیز و عجیبی است و تقریبا اکثر ما درگیر آن هستیم؛ چون هر روز به هر کجا که میرویم یا به هر جا که نگاه میکنیم، پیامهای مختلفی میبینیم. در واقع قدرت تبلیغات در عصر جدید به اندازهای فراگیر شده است که دیگر نیازی نیست ما به این فکر کنیم که به چه چیزی نیاز داریم یا باید چه چیزهایی بخریم و حتی با چه افرادی در ارتباط باشیم؛ چون تبلیغات به صورت گسترده روی تمام جنبههای زندگی ما تاثیر میگذارد و این همان قدرت تبلیغات است که باید از آن آگاه باشیم.
طبق آمار از هر چهار دقیقه ای که افراد در اینترنت وقت می گذرانند، یک دقیقه در شبکه های اجتماعی صرف می شود. این آمار برای برخی حتی بیش تر هم می شود. همچنین طبق گزارش IWS (InternetWorldState) ، ۶۸.۵% از جمعیت ایران از اینترنت استفاده میکنند که این رقم حاصل رشد ۱۷۰۰ درصدی در ۱۶ سال پس از سال ۲۰۰۰ بوده است . این آمار جای تامل دارد برای آنکه بدانیم برای بقا و ماندگاری یک بیزینس و رشد آن باید به روز باشیم و از فضای اینترنت به خوبی استفاده کنیم. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که فرقی ندارد شرکت کوچکی داشته باشید یا صاحب یک شرکت چند ملیتی که در محدوده جهانی فعالیت دارد، فقط باید بدانید که تنها راه جهت رسیدن به توانایی تبلیغات در شبکه های اجتماعی و گسترش برندسازی خود در رسانه اجتماعی، تدوین و اجرای یک راهبرد و استراتژی قوی در تبلیغات در شبکه های اجتماعی و استفاده از این منبع بالقوه است.
حال این که چگونه بتوانید برند و سازمان خود را در شبکه های اجتماعی در معرض دید عموم کاربران یا مشتریان بالقوه خود قرار دهید، ممکن است متغیر باشد. از این رو نوع استراتژی تعریف شده برای شما در شبکه های اجتماعی مختلف نیز متغیر می شود. به طور مثال ممکن است شما نیاز به محتوای ویدئویی برای بیان نوع فعالیت خود داشته باشید یا گاهی یک متن کوتاه ممکن است شما را به هدفتان برساند.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی مختلف روی رسانه های گوناگون تبلیغاتی امکان برندسازی به صورت وسیع با جذب کاربران مختلف را برای هر کسب و کاری فراهم میکند.
این روزها بسیاری از کاربران ایرانی برای دنبال کردن اخبار روز، ارتباط برقرار کردن با دوستان خود و حتی خرید آنلاین از فروشگاههای مختلف از شبکههای اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، لینکدین، واتساپ و تلگرام استفاده میکنند. از این رو شبکه های اجتماعی میتواند یک محیط خوب و فرصتی ارزشمند برای برندسازی و گسترش کسب و کار باشد که با تبلیغات در شبکه های اجتماعی میتوان به این هدف رسید. البته همانطور که میدانید برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی شما ملزم به پرداخت پول هستید و از آنجا که تبلیغات در رسانه های اجتماعی مختلف، فوت و فن خاص خودش را دارد، پیشنهاد مجموعه راز به شما این است که برای جلوگیری از صرف هزینه بسیار زیاد و گرفتن یک بازخورد خوب از تبلیغات کسب و کار از خدمات شرکتهای مختلف تبلیغاتی مانند راز استفاده کنید تا با تدوین یک راهبرد صحیح و همه جانبه به هدف خودتان برسید.
سبک زندگی هر انسان امروزی رو به آنلاین شدن است. از این رو فراهم کردن بستری مناسب برای نشان دادن کسبو کار خود در شبکه های اجتماعی میتواند فرصت خوبی برای رشد کسب و کار و پیشرفت شما باشد.
حال بگذارید به سراغ یکی از آمارهای جهانی برویم تا تاثیر شگفت انگیز تبلیغات در شبکه های اجتماعی را بهتر درک کنید:
در سال ۲۰۱۵، شرکت رسانه اجتماعی اگزمینر( Social Examiner ) در صنعت بازاریابی شبکه های اجتماعی روی ۳۷۰۰ بازاریاب از سراسر جهان مطالعاتی انجام داد که نتیجه این مطالعات حاکی از آن بود ۹۶% از بازاریابها در حال حاضر از روش بازیابی نوین( بازاریابی شبکه های اجتماعی) استفاده میکنند. در این میان ۹۲% از افراد بازگو کردهاند که برای رشد کسبوکار به عنصر بازاریابی رسانه های اجتماعی نیاز است و جالب است بدانید این آمار به طور مستمر در این سالها رو به افزایش است.
در نتیجه، طبق این آمار به این نتیجه میرسیم که تدوین یک راهبرد برای خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی اهمیت به سزایی در رشد کسب و کار و گسترش آن دارد. البته فراموش نکنید که دنیای تکنولوژی بسیار بزرگ و پیشرو است و سلیقه کاربران و مشتریان در دنیای مجازی به سرعت در حال تغییر است. در نتیجه برای بقای برند تجاری و کسب و کار خود در محیط شبکه های اجتماعی و شناسایی مشتریان و نگه داشتن آنها باید شرکت و سازمان توانایی بخصوصی داشته و تبلیغات در شبکه های اجتماعی را با استراتژی حرفهای پیش برد.
پیشنهاد میکند سری به مطلب تاثیر فناوری بر عملکرد فروشگاهها بزنید تا بیشتر و بهتر با تاثیر شگفتانگیز تکنولوژی، فناوری و اینترنت بر روی کسب و کارها و زندگی افراد آشنا شوید.
معمولا برای بسیاری از صاحبین کسب و کار این سوال در ذهنشان به وجود میآید که تبلیغات آنلاین بهتر است یا آفلاین؟! برای جواب به این سوال ما میگوییم این موضوع به کسبوکار شما مربوط میشود؛ به طور مثال اگر مشتریان هدف شما در فضای شبکه های اجتماعی حضور چندانی ندارند، قطعا تبلیغات آفلاین مثل بیلبوردهای تبلیغاتی می تواند گزینه مناسبی باشد؛ اما همانطور که میدانید این روزها تقریبا همه چیز به سمت فضای مجازی رفته است، در نتیجه کمتر کسب و کاری وجود دارد که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی جایی نداشته باشد و چون با قدرت دنیای مجازی آشنا هستیم بهتر است با تبلیغات در شبکه های مجازی آشنا باشیم.
اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی با سرعت زیاد در میان افراد بیشتری رخ میدهد، در نتیجه شما میتوانید در کنار تبلیغات در شبکه های اجتماعی از هر کاربر خود به عنوان یک تریبون تبلیغاتی برای به اشتراک گذاری محصول یا خدمات شما استفاده کنید و این یک فرصت استثنایی و عالی را برای رشد کسب و کارتان فراهم میسازد.
سرعت انتفال دادهها و تعداد بالای کاربران در شبکه های اجتماعی سبب شده تا بازخورد تبلیغات در محیطهای آنلاین نسبت به نوع تبلیغات آفلاین بیشتر و بهتر باشد.
در مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ نگاهی دقیق به پروسه بازاریابی و روشهای مختلف آن در شبکه های اجتماعی کردیم. بازاریابی در شبکههای اجتماعی با تبلیغات در آن دو پروسه جدا و متفاوت هستند؛ اما به یکدیگر مربوط میشوند. در واقع برای پیشبرد استراتژی یک کسب و کار در دنیای مجازی ابتدا با بازاریابی در شبکه های مجازی، آنالیز و تحلیل کامل را روی کسب و کار، محصول و خدماتی که ارائه میدهد، مخاطب هدف آن در شبکه های اجتماعی مشخص میشود و طبق آن بهترین نوع پلتفرم در اختیار کسب و کار قرار میگیرد؛ اما در حوزه تبلیغات در شبکه های اجتماعی، خدماتی که از جانب شرکتهای گوناگون دیجیتال مارکتینگ مانند شرکت راز به صاحبین کسب و کار ارائه میشود، متفاوت است. به طور مثال در حوزه تبلیغات شبکه های اجتماعی تمرکز بیشتر روی روشهای تبلیغاتی با استفاده از تکنیکهای به خصوص است که این روش و تکنیکها بر روی هر شبکه متفاوت است.
پیشنهاد ما به صاحبین کسب و کار این است که ابتدا به کمک بازاریابی شبکه اجتماعی استراتژی و نقطه هدف خود را در هر شبکه را به دست آورند و سپس از خدمات تبلیغات در شبکه ها بهرهمند شوند.
یکی از مزایای استفاده از خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ، آگاهی از آمار و ارقام جذب مخاطب و هر گونه آنالیز مربوط به کسب و کار است که به کمک نرمافزارهای مختلف تحلیل شده و در اختیار شما قرار میدهند.
طبق آماری که وبسایت Hootsuite از تاثیر و میزان استفاده کاربران از شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۲۰ گزارش داده است:
- تبلیغات در شبکه های اجتماعی روی ۹۷% از کاربران دیجیتالی تاثیر گذاشته است؛ چرا که همین ۹۷ درصد جز مشتریان اینترنتی کسب و کارها به شمار میروند.
- ۸۴% از کاربران تنها کسانی بودهاند که از اینترنت برای دسترسی به شبکه های اجتماعی استفاده کردهاند.
- ۵۰% از جمعیت جهانی از شبکه ها استفاده میکنند یعنی حدود ۳.۸ بیلیون نفر در جهان که افزایش ۹.۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ داشته است.
جالب است بدانید که بیشتری درصد افرادی که در حال حاضر از شبکه ها استفاده میکنند( یعنی ۸۴% افراد) متعلق به قاره آمریکا و آسیا هستند.
همانطور که میدانید کشور ایران در قاره آسیا قرار دارد از این رو بخش بزرگی از کاربران شبکههای اجتماعی در آسیا در ایران نیز حضور دارند.
حال بگذارید کمی جزئیتر به این آمار و ارقام نگاه بیاندازیم؛ یعنی به سراغ میانگین ساعاتی برویم که افراد در طول شبانه روز درگیر شبکه های اجتماعی هستند. طبق آمار جهانی گزارش شده در سال ۲۰۲۰ که توسط وبسایت Hootsuite گزارش شده است:
- به طور میانگین افراد ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه از وقت روزانه خود را در شبکه ها میگذرانند.( یعنی ۱ ساعت از هر ۳ ساعتی که در اینترنت هستند صرف گشت و گذار میشود)
- طبق میانگین جهانی، افراد بین سن ۱۶ تا ۲۴ سال، حدود ۳ ساعت از روز خود را صرف شبکه ها میکنند .
- طبق آماری که شرکت جهانی GlobalWebIndex روی بازه سنی ۲۲ سال تا ۴۶ سال انجام داده است، این افراد نیز میانگین ۳ ساعت و یا گاهی کمتر در شبکه ها وقت می گذرانند .
به طور کلی از هر ۴ کاربری که از اینترنت استفاده میکند،یک نفر دقیقا به سراغ همان وبسایت اپلیکیشنی میرود که واقعا با آن کار دارد و ساعت محدودی با آن سرگرم است. این یعنی عموم افراد بدون محدودیت زمانی در اینترنت و شبکه های اجتماعی وقت می گذرانند .
رشد میزان ساعاتی که افراد در شبکههای اجتماعی وقت میگذارنند در سالهای اخیر از میانگین ۱ ساعت به ۲ ساعت افزایش داشته است و این یعنی مخاطب در شبکههای اجتمماعی به دنبال رفع نیازهای گوناگون خود است.
حال که سرگرم آمار و ارقام شدهاید، بهتر مزیت و تاثیر شبکه های اجتماعی روی زندگی مردم را درک میکنید و این درست همان چیزی است که ما میخواهیم به شما بگوییم. اینکه رفتار دیجیتالی انسان امروز اثبات شده است در نتیجه برای رونق دادن به کسب و کار خود و پیدا کردن مخاطب هدف باید گامی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی برداشت .
از مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی که قبلتر هم به آن اشارهای کردیم میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
حضور پر رنگ و قوی در شبکه های اجتماعی کمک میکند تا همیشه در معرض دید کاربران قرار بگیرید و احساس نیاز را در آنها ایجاد کنید و تبدیل به یک کسب و کار اجتماعی شوید .
حضور مستمر این فرصت را در اختیار شما قرار میدهد تا تعاملی صمیمی با کاربران پیدا کنید و این روابط دوستانه منجر به ایجاد مشتری وفادار میشود .
قابلیتهای مختلف مثل اشتراک گذاری کمک میکند تا محصولات و خدمات شما فراگیر شود و در مدت بسیار کوتاه برند شما فراگیر شود .
تبلیغات در شبکه های اجتماعی هزینه بسیار کمتری نسبت به تبلیغاتهای آفلاین دارد. از طرفی تمام کاربران به نوبه خودشان یک بیلبورد تبلیغاتی رایگان برای برند و محصولات شما هستند؛ چرا که سرعت انتقال اطلاعات در شبکه اجتماعی بسیار سریع شکل میگیرد و شما میتوانید در ظرف مدت زمان کوتاهی، با هزینه بسیار کم به کمک یک استراتژی اصولی کسب و کار خود را گسترش دهید.
مزایای متعدد تبلیغات در شبکه های اجتماعی سبب شده تا بسیاری از افراد و صاحبین کسب و کار برای شروع کار خود و یا پروموت کردن محصول و خدمات خود به تبلیغات در شبکه های اجتماعی رو بیاورند.
همانطور که قبلتر در آمارهای جهانی بررسی کردیم، هر کاربر اینترنت حدود ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه به صورت روزانه وقت خود را صرف شبکه های اجتماعی میکند. این قاعده درباره کاربران ایرانی نیز مستثنی نیست. حال اگر بخواهیم به صورت جزئیتر رفتار کاربران ایرانی را بررسی کنیم، خوب است بدانید طبق آمار اعلام شده توسط خبرگزاری مهر، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرده است که کاربران ایرانی روزانه ۱ ساعت و ۴ دقیقه از وقت خود را در شبکه های اجتماعی صرف میکنند. از این رو بازاریابان نوین تبلیغات در شبکه های اجتماعی را به بسیاری از کسب و کارها توصیه میکنند. علاوه بر این بسیاری از شبکه ها مثل فیسبوک و اینستاگرام، خودشان امکاناتی برای تبلیغات و هدف گذاری مخاطبین اراده دادهاند. در حال حاضر در ایران از شبکه های مختلفی مانند اینستاگرام، لینکدین، واتساپ، تلگرام و فیسبوک برای تبلیغات استفاده میشود.
روی آوردن بسیاری از کاربران ایرانی به شبکه های مختلف اجتماعی از جمله اینستاگرام، واتساپ، تلگرام، لینکدین و غیره صاحبین کسب و کارهای گوناگون را به فکر وادار کرده تا برای ارائه محصول و خدمات خوب به شبکه های اجتماعی رو بیاورند.
این روزها اینستاگرام تبدیل به یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی برای کاربران ایرانی شده است. طبق آمار اعلام شده در حال حاضر اینستاگرام بین ۱۰ الی ۱۴ میلیون کاربر ایرانی دارد و علاوه بر این طبق تحقیقات بازار شرکت فارستر( Forrester )، رشد تعامل کاربران در اینستاگرام نسبت به فیسبوک و توییتر ۴۰۰ برابر بود است، از این رو بسیاری از صاحبین کسب و کار، تبلیغات را از اینستاگرام شروع میکنند.
اینستاگرام الگوریتم و قابلیتهای مختلفی دارد که با استفاده از آنها میتوان تبلیغات هوشمندانه انجام داد. از ویژگیهای اینستاگرام میتوان به قابلیت تجاری کردن صفحه، استفاده از الگوهای آماده( templates for story )، پیگیری هشتگها (ارزیابی ایمپرشن هشتگ)، میزان بازدید از صفحه و اطلاعات آماری دیگر از منو insight و غیره اشاره کرد.
در اینستاگرام میتوان با روشهای مختلفی مثل برگزاری کمپینهای تبلیغاتی، روش اینفلوئنسر مارکتینگ، هشتکگذاری، برگزاری مسابقات مختلف و غیره تبلیغات هوشمندانه با هدفگذاری قوی انجام داد.
تبلیغات گسترده اینستاگرام از محبوبیت بسیار بالایی در نمایش تبلیغات برخوردار است. علاوه بر تبلیغات گسترده اینستاگرام می توان به تبلیغات در پیج های پرمخاطب و برند اینستاگرام نیز اشاره کرد.
لینکدین یکی دیگر از شبکههای اجتماعی محبوب است که فعالیت آن به صورت تخصصی بیشتر روی حوزه تجارت و کاریابی است؛ اما با این حال در این شبکه تخصصی تبلیغات، به خصوص در حوزه تخصصی خاص، روشی هوشمندانه است. تبلیغات در شبکه اجتماعی لینکدین مزایای بسیاری دارد؛ به طور مثال دسترسی شما به مخاطبان هدفمند بهتر صورت میگیرد و با افراد متخصص در زمینه کاری خود بیشتر آشنا میشوید.
برای تبلیغات در لینکدین میتوانید از امکانات مختلف این شبکه اجتماعی استفاده کنید؛ امکاناتی مثل تجاری کردن صفحه و استفاده از آن برای ایجاد تبلیغ متنی که برای اینکار کافیست عنوان، توضیحات و عکس مورد نظرتان و آدرس لندینگ پیج خود را وارد کنید تا در صفحه تجاری شما به نمایش گذاشته شود. علاوه بر این هشتگ گذاری که به تازگی در بین کاربران ایرانی نیز مرسوم شده است، از راهکارهای تبلیغاتی در لینکدین است و کمپینهای اسپانسری لینکدین که پولی هستند و ممکن است برای کاربران ایرانی محدودیت داشته باشد.
متاسفانه به دلیل تراکنشهای ارزی و بالا بودن نرخ هزینههای تبلیغات در لینکدین و محدودیتهای ممکن برای کاربران ایرانی، استقبال زیادی از تبلیغات در لینکدین برای کاربران ایرانی وجود ندارد.
درست است که واتساپ یک اپلیکیشن پیامرسان موبایل است و بیشتر برای پیام دادن و مکالمه صوتی یا تصویری از آن استفاده میشود؛ اما از آنجا که این اپلیکیشن رایگان بوده و تعداد کاربران آن، بخصوص کاربران ایرانی، زیاد است، فرصت خوبی برای برای کسب و کارها در تبلیغ ایجاد کرده است. امکانات مختلف واتساپ مثل امکان گروه زدن، اشتراک گذاری مطالب مختلف در فرمتهای عکس، ویدئو و متن و غیره میتواند برای برخی از کمپینهای تبلیغاتی کسب و کار شما مناسب باشد.
گروه و کانالهای واتساپ برای حفظ مشتریان وفادار گزینه خوبی است.
با وجود آن که پیام رسان تلگرام در کشور ایران فیلتر شده است؛ اما همچنان کاربران ایرانی بسیاری از آن استفاده میکنند. طبق آماری که وبسایت financialtribune.com ارائه داده است، تلگرام، حدود ۴۵ میلیون کاربر ایرانی دارد و ناگفته نماند امکانات بسیار زیاد تلگرام میتواند یک فرصت خوب برای برقراری ارتباط بین کسب و کارها و مخاطبین هدف آنها باشد. از ویژگیهای تلگرام میتوان به ایجاد گروه، کانال، امکان رایگیری، ارزیابی میزان بازدید هر پیام، اشتراکگذاری مطالب، بهرهگیری از ربات تلگرام برای مدیریت کانال خود، امکان کامنت گذاشتن در کانال، لینکدار کردن محتوا و غیره اشاره کرد.
درست است که در حال حاضر بسیاری از کاربران فیسبوک به اینستاگرام روی آوردهاند اما همچنان فیسبوک در میان کشورهای خارجی، به خصوص آمریکا، رتبه اول را در میزان کاربران دارد. از این رو تبلیغات در شبکه اجتماعی فیسبوک برای صاحبین کسب و کارهای بینالمللی میتواند بسیار سودمند باشد؛ چرا که فیسبوک امکانات مختلفی برای تبلیغات را ارائه داده است. به طور مثال شما میتوانید یک صفحه بیزنسی مخصوص کسب و کار خود را ایجاد کنید، قبل از تبلیغات میتوانید به کمک Facebook Ads manager برای تبلیغات خود هدفگذاری کنید، مخاطبین هدف خود را انتخاب کنید، هزینه صرف شده برای تبلیغات را مشخص کنید، متن، تصویر و یا ویدئو برای آن انتخاب کنید و پس از به نمایش گذاشتن تبلیغات شاهد قرار گرفتن آن در ستون سمت راست برنامه به نامه News Feed باشید که برای شبکه مخاطبان به نمایش گذاشته میشود.
شبکه اجتماعی فیسبوک برای کسب و کارهای بینالمللی که مخاطبان جهانی دارند، فرصت خوبی برای تبلیغات دارد.
تا به اینجا با اهمیت شبکههای اجتماعی آشنا شدیم و فهمیدیم شبکه های اجتماعی بستر خوبی برای دیده شدن برند، تعامل با کاربران و تبلیغات محصول یا خدماتی است که ارائه میدهیم؛ اما این بدان معنا نیست که همین حالا یک پیج برای کسب و کار خود بزنید و بدون هیچ گونه تحقیقات بازار و یا تدوین استراتژی، فعالیت خود را شروع کنید. حال شاید از خودتان بپرسید چطور استراتژی برند و محصول را به دست آوریم؟
پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ راز در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. در مجموعه شرکت راز، خدمات مختلف از جمله تبلیغات در اینستاگرام، توییتر، تلگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام و همچنین تبلیغات روبیکا برای معرفی کسب و کار شما به میلیونها کاربر ایران را فراهم شده است. ما در راز با ارتباط مستقیم بیش از چند هزار ادمین فعال در بهترین شبکه های اجتماعی، فضای مناسبی را برای تبلیغ خدمات و محصولات شما فراهم کرده ایم. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای بهبود و رشد کسب و کار خود قدمی بردارید.
نتیجه گیری
دنیای دیجیتال امروزی میتواند یک فرصت بسیار عالی برای دیده شدن و ماندگار شدن کسب و کار شما است. با این حال وارد شدن و ماندگار ماندن در آن نیاز به هدفگذاری دقیق و استراتژی راهبردی دارد از این رو کمک گرفتن از گروهها و شرکتهای متخصص در زمینه بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی میتواند به شما در پیش بردن این کار کمک کند پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای موفقیت کسب و کارتان اقدام کنید.
نظرات