برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

کارگاه آموزش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به همت تیم برگزاری رویداد نوآفرینان در 4 اسفند ماه سال جاری در پردیس فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، CRM یا Customer Relationship Management اگر چه در کسب و کار مفهومی پرکاربرد است اما در عین حال ابهامات زیادی نیز دارد. در یک کسب و کار سنتی وقتی از CRM صحبت می‌شود، معمولا منظور نرم افزاری است که اطلاعات کامل مشتریان را ذخیره می‌کند، در لحظه بروزرسانی می‌شود و امکان گزارش گیری دارد. اما در سایر کسب و کارها، CRM به معنی فرآیند برنامه‌ریزی ارتباطات میان شرکت و مشتریان است. البته هیچکدام از دو تعریف فوق اشتباه نیست و هر کسب و کار با توجه به چالش‌هایی که در ارتباط با مشتریان با آنها رویرو است، تعریف متفاوتی از مدیریت روابط با مشتریان را ارائه می‌کند.

مزایای مدیریت ارتباط با مشتری

توجه داشتن به مدیریت ارتباط با مشتری مزایای بیشماری را برای صاحبان کسب و کار دارد. مهمترین دارایی یک شرکت، مشتریان آن هستند و CRM می‌تواند علاوه بر جذب مشتریان جدید، با حفظ مشتریان فعلی و ترغیب آنان به خریدهای مجدد، موفقیت و رشد کسب و کار را تضمین کند.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یکی از ابزارهای قدرتمند و کارآمد برای بازاریابی است. با یک CRM توانمند، مدیران شرکت می‌توانند به اطلاعات ارزشمندی در رابطه با مشتریان از جمله ثبت محصولات محبوب و غیر محبوب، الگوهای هزینه‌ای، محل، سن و جنسیت، سلیقه‌ها، نیازها و عادات خرید آنان دسترسی داشته باشند. شناخت مشتریان باعث می‌شود تا استراتژیهای بازاریابی را در جهت صحیح توسعه یابند و نیازهای خاص مشتریان را برآورده کنند؛ این امر در نهایت به افزایش فروش منتهی خواهد شد.

در صورتی که یک کسب و کار پایگاه داده‌های بازاریابی خود را داشته باشد، خط فروش و تحویل از طریق سیستم مدیریت ارتباط با مشتری  انجام خواهد شد، در نتیجه روابط با مشتریان قابل نظارت است و می‌توان بازگشت سرمایه گذاری را نیز به دقت اندازه گیری کرد. کسب و کارها با استفاده موثر از داده‌ها می‌توانند فروش را از یک پایگاه مشتری هدایت کنند و به این ترتیب مانع از صرف هزینه‌های زیاد در راستای جذب مشتریان جدید شوند.

جمع آوری اطلاعات کامل مشتریان در یک پایگاه داده مزیت دیگر CRM است، زیرا از این طریق طبقه‌بندی مشتریان براساس راهبردها و معیارهای سازمان امکان پذیر خواهد شد و این امر باعث تسهیل دستیابی به هدف مدیریت ارتباط با مشتری یعنی حذف، کاهش و عدم ترغیب مشتریان غیر سودآور می‌شود.

در کارگاه آموزش مدیریت ارتباط با مشتری تلاش می‌گردد تا با مرور تعاریف، Best Practice ها و ابزارهای مربوط به CRM، شناخت مورد نیاز از این حوزه حاصل شود.

سرفصل‌های کارگاه آموزش مدیریت ارتباط با مشتری تلاش

سرفصل‌های این کارگاه آموزشی به شرح زیر است:

  • CRM در کسب و کار
  • طراحی فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری
  • باشگاه مشتریان
  • جایگاه سازمانی CRM
  • ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری
  • ترندهای جدید در CRM

مدرس این کارگاه آرمان فاطمی است. وی دانش آموخته دوره MBA دانشگاه صنعتی شریف بوده و سوابق درخشانی را در کارنامه خود دارد، از جمله مدیرروابط عمومی اسنپ، مدیر محصول اسنپ، بنیانگذار سرویس پردازش هوشمند متن vakavic، مشاور مدیرعامل bonrail، مشاور فناوری اطلاعات sarcheshmeh، مدیر فنی شرکت مهندسی آلین کیش، بنیانگذار پایگاه داده bargedan، مدیر پروژه SMART Lab  دانشگاه صنعتی شریف.

علاقمندان برای شرکت در کارگاه آموزش مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند از طریق این لینک ثبت نام کنند.

برگزای کارگاه آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

    نظرات