دکتر وحدت در گردهمایی فناورانه صنعت خودرو: زیست‌بوم نوآوری و فناوری پیرامون صنعت خودرو در کشور ایجاد شود

دکتر وحدت در گردهمایی فناورانه صنعت خودرو: زیست‌بوم نوآوری و فناوری پیرامون صنعت خودرو در کشور ایجاد شود

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خواستار تشکیل زیست بوم نوآوری و فناوری پیرامون صنعت خودروسازی در کشور شد و گفت: نیاز به شرکت‌های دانش بنیان و حوزه نوآوری، مسیری است که صنعت خودروسازی کشور باید به آن ورود پیدا کند.
به گزارش روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ، دکتر علی وحدت‌ در نخستین روز گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های صنعت خودرو که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به مدت سه روز در حال برگزاری است، بیان کرد: هدف صندوق این است که با استفاده از ابزارهای مالی که در اختیار دارد، بتواند بهم‌رسانی خوبی میان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی ایجاد کند.
وی تصریح کرد: در تمام دنیا صنعت خودرو، صنعت مهمی ‌بوده و جزو صنایع مادر محسوب می‌شود، چرا که حوزه‌ای که پوشش می‌دهد بسیار وسیع است و هر جا که حوزه خودروسازی وجود دارد، معمولا یک زیست بومی‌ از فناوری و نوآوری دور آن شکل می‌گیرد که متاسفانه در داخل کشور این اتفاق آنطور که باید صورت نگرفته است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: حوزه‌ای که انحصاری و رانتی در اختیار یک گروهی قرار می‌گیرد، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، اتفاقی که در صنعت خودرو کشور رخ داده و نارضایتی‌هایی را در پی داشته است، لذا صندوق با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد، تلاش دارد تا اتفاق مثبتی را در این حوزه رقم بزند.
وحدت یادآور شد: نقش صنایع بزرگ این است که در اطراف خود زنجیره ایجاد کنند تا شرکت‌های دانش بنیان و فناور بتوانند دور آنها شکل بگیرند. حوزه خودرو نیز یک زنجیره تامین پیچیده دارد و این فرصت را ایجاد می‌کند تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند وارد این حوزه شوند، تا جایی که در خودرو‌های جدید بیش از ۵۰ درصد، فناوری در آنها سهم دارد.
وی ادامه داد: نیاز به شرکت‌های دانش بنیان و حوزه نوآوری، مسیری است که صنعت خودروسازی کشور باید به آن ورود پیدا کند، از همین‌رو شرکت‌های خودروسازی باید به شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنند و ارتباط موثری را با آنها برقرار کنند تا در درازمدت بتوان اقدامات بزرگی انجام داد، چرا که شرکت‌های دانش بنیان موجود در حوزه خودرو می‌توانند در بخش‌های مختلف این صنعت ورود پیدا کنند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: امیدوارم در این گردهمایی جلسات خوبی میان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های بزرگ صنعت خودرو شکل بگیرد. اگر قراردادی در این گردهمایی منعقد شود، صندوق نوآوری در بحث ضمانت‌نامه، تسهیلات نمونه‌سازی، لیزینگ، استصناع و… حمایت‌های خود را از این قرارداد عرضه خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع خبر

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

    نظرات