گفتگوی دیجیاتو با مدیرعامل اسنپ: حالا سوپر اپلیکیشن اسنپ ۳۰ میلیون کاربر دارد
در ماههای اخیر و با افزایش قیمت بنزین، قیمت سفرها افزایش پیدا کرد که این موضوع نارضایتی مسافران و همچنین رانندگان را در پی داشت. علاوه بر افزایش قیمت بنزین، هزینه اسنپ با توجه به ساعات روز و همچنین میزان ترافیک تغییر میکند که مسافران دل خوشی از آن ندارند و همچنین افزایش قیمت قطعات و نگهداری خودرو نیز باعث شده رانندگان اعلام نارضایتی کنند. به گفته علاقبند، درآمد اسنپ از هزینههای دریافتی از راننده است، بنابراین با افزایش هزینهها سود اسنپ نیز افزایش پیدا میکند اما باید مکانیزمهایی وجود داشته باشد تا درصد سفرهای موفق افزایش پیدا کند. یکی از موفقیتهای اسنپ در سالهای اخیر، ایجاد قوانین برای تاکسیهای اینترنتی است که مدیرعامل اسنپ در این زمینه اعلام کرده: در سال ۹۳ اسنپ شروع به کار کرد و این حوزه ناشناخته بود اما این استارتاپ با تلاش فراوان توانست باعث ایجاد قوانین شود و به گفته برخی، این سرویس به علت پیشرو بودن در بازار توانسته در مذاکرات قوانین را به نفع خود تغییر دهد و به گونهای انحصار دست پیدا کند. به گفته مدیرعامل اسنپ، مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد از ۱۵ درصد درآمد اسنپ را تشکیل میدهد که با حذف آن میتوان پرداختی به راننده را افزایش داد و از طرف دیگر، قیمت سفرها را کم کرد. این موضوع باعث شده که جذب سرمایه در این حوزه سخت باشد اما اسنپ توانسته به سرمایههای زیادی دست پیدا کند که به گفته علاقبند یک موفقیت بزرگ است: این تاکسی اینترنتی اهمیت زیادی به معلولین میدهد و علاوه بر مسافر، چندین هزار راننده معلول نیز دارد که بر اساس آخرین آمارها، تعداد سفرهای انجام شده توسط این رانندگان به ۲۰ میلیون رسیده است. به گفته مدیرعامل اسنپ، این سرویس با جدیت دنبال میشود و تا به امروز چندین سفر آزمایشی مانند تهران به شمال انجام شده است. اما آیا اسنپ هم میخواهد چنین گزارشهایی را منتشر کند؟ ژوبین علاقبند در واکنش به این موضوع اعلام کرده که آمار جرم و جنایت در اسنپ بسیار پایین است که مربوط به ذات این سرویس میشود. مدیرعامل اسنپ در صحبتهای خود به تبلیغ این استارتاپ در بازی رئال مادرید و بارسلونا اشاره و اعلام کرد که این تبلیغ به صورت دیجیتالی و بر اساس منطقه جغرافیایی پخش شده است. علاقبند در پاسخ به این سوال اعلام کرده اسنپ کارفرمای رانندگان محسوب نمیشود و نمیتواند برای آنها بیمه تهیه کند، اما با بیمه همکاری میکند تا رانندگان با توجه به درآمد و تسهیلات اسنپ بتوانند خود را شخصا بیمه کنند. یکی از مخاطبان دیجیاتو در رابطه با راهاندازی مجدد سفرهای VIP سوالی را مطرح کرد که علاقبند در پاسخ به اجرای مجدد آن در سال جاری اشاره و علت توقف آن در گذشته را مشکلات اجرایی عنوان میکند.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات