معاون استاندار آذربایجان غربی:
جهش تولید بدون توجه به فناوران تحقق نمی یابد

معاون استاندار آذربایجان غربی: جهش تولید بدون توجه به فناوران تحقق نمی یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در بازدید از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری به همراه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: حفظ بازار موجود و نیز بسترسازی تحقق جهش تولید بدون فناوران میسر نمی شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، بهنام شهدی با بیان اینکه حذف فرآیندهای زائد اداری نقش موثری در شکوفایی واحدهای دانش محور و فناور دارد، گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در کمک به  تجاری سازی و بازاریابی ایده های نوآورانه و فن‌آورانه  و همچنین  حضور شرکت های مستقر در مجامع ملی و بین المللی نقش موثری دارد.
وی افزود: توسعه و حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور به عنوان بازوان توانمند اقتصاد با نیازسنجی داخلی و خارجی زمینه ساز جهش تولید است.
شهدی با اشاره اینکه دوران کرونا می تواند فرصت مساعدی برای نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان و فناور جهت تامین نیازهای درمانی و بهداشتی باشد، افزود: کمک به تامین سرمایه در گردش، کاهش و یا حذف فرآیندهای زائد اداری می تواند در شکوفایی شرکت های فناور بسیار موثر باشد و مدیریت استان برای این منظور برنامه ریزی و آمادگی دارد.
وی بر تقویت ارتباط صنعت و علم از مسیر پارک های علم و فناوری تاکید کرد و گفت: تقویت این ارتباط علاوه بر اهتمام دولت به جدیت این شرکت های فناور نیز بستگی دارد تا بتوانند بیش از اینها در توسعه پایدار استان نقش آفرین باشند.
دکتر علی محمدنیکبخت رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه هزینه اشتغال در پارک های علم و فناوری کم است، توضیح داد: این پارک ها تغییر پارادایم داده اند و هم اکنون پارک های فناوری کشور محلی برای کسب و کار شده اند.
وی ادامه داد: شرکت های مستقر در پارک علم وفناوری از پتانسیل های بسیار بالایی برخوردارند بطوری که در زمینه محصولات مقابله با کرونا ۱۲ شرکت مستقر اقدام به تولید محصولات در زمینه های مختلف کرده اند.
دکتر نیکبخت با تاکید بر تدوین سند توسعه دانش بنیان استان، گفت: شرکت های فناور و دانش بنیان می توانند در شتابدهی به توسعه استان بسیار موثر باشند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات