با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت؛ امضای تفاهم‌نامه ۴۹ میلیارد تومانی در گردهمایی فناورانه صنعت خودرو

با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت؛ امضای تفاهم‌نامه ۴۹ میلیارد تومانی در گردهمایی فناورانه صنعت خودرو

در حاشیه اولین روز از گردهمایی فناورانه صنعت خودرو، تفاهم نامه‌ای به ارزش ۴۹ میلیارد تومان میان دو شرکت حاضر در این رویداد منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، در اولین روز از گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های حوزه صنعت تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۴۹ میلیارد تومان بین شرکت تجارت الکترونیک عرش گستر و صنایع قطعات الکترونیک ایران در خصوص تامین واحد ایربگ در خودروها با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به امضا رسید.
امروز یکی از اجزای بسیار مهم در خودروها واحد ایربگ بوده که به عنوان یکی از امکانات مورد توجه خریداران قرار می‌‌گیرد، چرا که واحد کنترل کننده ایربگ خودرو نقش بسیار مهمی‌ در جلوگیری و یا کاهش آسیب‌های جدی در تصادفات ایفا می‌کند.
پیچیدگی و اهمیت این بخش استراتژیک و حیاتی خودرو باعث شده تا تعداد محدودی شرکت در دنیا بر روی طراحی و ساخت اجزای این محصول ورود پیدا کنند. طراحی و ساخت صفر تا صد این محصول نیازمند تیم‌های تخصصی زیادی در شاخه‌های برق، الکترونیک، مکانیک، نرم‌افزار و آزمایشگاه‌های بسیار تخصصی برای تست‌ها و ارزیابی‌های ایمنی است.
از همین‌رو کشورهای صاحب تکنولوژی بلافاصله بعد از اعمال تحریم‌ها، از ارایه این بخش کلیدی به خودروسازان ایرانی، امتناع کردند و این امر مشکلات زیادی را برای صنعت خودروسازی کشور ایجاد کرده است، لذا شرکت تجارت الکترونیک عرش گستر با بیش از ۱۷ سال تجربه در حوزه طراحی، ساخت و تولید تجهیزات الکترونیکی تصمیم گرفت گامی‌ در مسیر خودکفایی این بخش بردارد.
در مرحله اول برای کوتاه کردن زمان طراحی و حل مشکل خودروسازان در راه‌اندازی خودروهای موجود، از طریق مهندسی معکوس، تولید را سرعت بخشید و اکنون توانسته است این مدل از ACU را جهت تولید انبوه برنامه‌ریزی کرده و در صورت تامین منابع مالی، امکان ارایه به خودروسازان را خواهد داشت. با توجه به تجربیات به دست آمده در این مسیر، فرآیند مهندسی معکوس برای مدل‌های دیگر این دستگاه کوتاه‌تر شده و با سرعت بیشتری می‌‌توان مدل‌های دیگر را نیز به چرخه تولید اضافه کرد.

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع خبر

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

    نظرات