چگونه رویداد برگزار کنیم و بررسی بازریابی رویداد از ابتدا تا انتها
در این مقاله نسبتا طولانی می خواهیم به دید شما کمک کنیم که چطور یک رویداد را تعریف کنید و سپس بتوانید صندلی های آن مراسم را پر کنید و یا کلاس آنلاین با شاگردانی زیاد داشته باشید و از تمام جنبه ها به بازاریابی دیجیتال و حتی غیر دیجیتال نگاه کرده ایم.
نظریه های متفاوتی وجود دارد اما بیشترین دلایل شرکت افراد شامل:
مشارکت و تعامل
تعامل با افراد متخصص
ایده گرفتن
شبکه سازی
سرگرمی
یادگیری تجربه های بزرگان
آشنایی با افراد جدید و ... می باشد.
شاید بهتر باشد در ابتدای امر کمی بیشتر درباره بازاریابی و چگونگی نحوه برگزاری ایونت های بازاریابی بدانیم.
نمونه فایل برنامه زمانبندی یک رویداد
علم بازاریابی
فیلیپ کاتلر از برترین اساتید در حوزه بازاریابی جهان و پدر بازاریابی مدرن است.یکی از کتاب های ایشان به نام اصول بازاریابی همچنان به عنوان یکی از معتبرترین منابع در این رشته می باشد. کاتلر درک مفهوم بازاریابی را ساده اما اجرای آن را بسیار دشوار میداند. وی بر اساس انچه کاتلریسم خوانده میشود معتقد است که بازاریابی بخشی ازفلسفه مدیریت مدیران است.
آمیزه های بازاریابی از نگاه فیلیپ کاتلر پدر علم بازار یابی شامل 4p می باشد.
Product یا همان محصول
Price یا همان قیمت محصول
Place یا همان محل توزیع
Promotion یا همان ترویج و پیشرفت
البته به مرور زمان پس از ارائه نظر مک کارتی و اساتید برجسته آمیزه های بازاریابی تغییر کرد و به مرور بیشتر شد.
عواملی مانند مردم و تاثیر رفتار مردم بر بازاریابی یک محصول, سیاست(مثلا صحبت ها و توییت های دونالد ترامپ بر روی بورس و ارزش آن تاثیر می گذارد) بسته بندی و ... به این آمیزه ها اضافه شدند. و در نهایت با شکل گیری سیستم های استارتاپی بازاریابی مارکتینگ شکل رسمی تری به خود گرفت.
برای آنکه بدانید بازاریابی مارکتینگ چیست در ادامه در اینجا همراه ما باشید
نظرات