مروری بر آمارهای مهم گزارش گروه اسنپ در سال ۹۸
بازه زمانی این آمارها مربوط به سال ۹۸ است و اگرچه بیشتر به خود اسنپ میپردازد اما اطلاعات و دادههای جالب و مهمی را درباره سایر خدماتی که در سوپر اپلیکیشن اسنپ دیده میشود نیز ارائه میدهد. اسنپ اعلام میکند که در ۱۴۴ شهر ایران فعال است و بیشترین سفرهای سال گذشته در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کرج انجام شدهاند. برای مثال این شرکت به جای تعداد سفرها، میگوید در سالی که گذشت کاربران بیش از ۲۱۰میلیون و ۳۰هزار و ۴۶۳ ساعت را در اسنپ سپری کردند و این یعنی مردم ایران در سال گذشته در مجموع به اندازه ۲۳هزار و ۹۶۲ سال از عمرشان را در اسنپ گذراندند. آمار مهم دیگری که در این گزارش به چشم میخورد، تعداد رانندگان اسنپ تا پایان سال ۹۸ است که عدد آن بیش از ۲ میلیون ذکر شده است. اگرچه تعداد کل سفرها در سال ۹۸ بیان نشده اما نکته بسیار مهمی که اسنپ میگوید این است که ۴۳ درصد از سفرها امتیازدهی شدهاند و میانگین امتیاز مسافر به سفرهای اسنپی در سال گذشته ۴. آمار مهمی که اسنپ در این رابطه میدهد این است که در پایان سال ۹۸ بیش از ۱۱هزار راننده دارای معلولیت در اسنپ مشغول به کار بودند و در سال گذشته مجموعا بیش از ۱۲میلیون سفر اسنپی توسط این افراد انجام شده است: در ماه آخر سال و همزمان با شیوع کرونا، اسنپ تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت کاربران راننده و مسافر خود به کار بست. این شرکت میگوید که تلاشهایش برای مقابله با کرونا در سال جاری هم همچنان ادامه دارد؛ در این زمینه اقداماتی مثل الزامی کردن استفاده از ماسک و اعطای وام ۵میلیون تومانی به رانندگان مبتلا به کرونا در این گزارش آمدهاند. این شرکت همچنین در این بخش لیستی از اقدامات خود برای مقابله با کرونا را منتشر کرده است: توزیع بیش از ۵۰هزار عدد از اقلام استریل (ماسک، دستکش و …) بین کاربران راننده اسنپ در زمان شیوع بیماری کرونا در تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، کرج، قم و رشت اسنپ اعلام میکند که در بخش پشتیبانی و در سال ۹۸، تعداد ۱۵میلیون و ۴۲۱هزار و ۹۲۲ تماس ورودی و خروجی بوده است. اسنپ همچنین اعلام میکند که سال گذشته بیشترین تماس با پشتیبانی اسنپ در آذرماه انجام شده و علت افزایش تماسها در این ماه تا حد زیادی به سهمیهبندی بنزین ارتباط داشت. اسنپ در بخش دیگری از گزارش خود داستان پدری را تعریف میکند که ۴۳ بار برای دریافت اطلاعات سفر فرزندش با پشتیبانی اسنپ تماس گرفته است. اسنپ در این گزارش توضیحاتی درباره باشگاه مشتریان خود هم داده است؛ باشگاهی که به گفته اسنپ الاش میکند تا «نیازهای کاربران راننده را در زمینههای مختلف شناسایی کند و امکانات لازم را برای رفع آنها فراهم آورد.» اسنپ میگوید در سال ۹۸، تعداد ۱۱۰ هزار راننده از خدمات باشگاه رانندگان استفاده کردند. علاوه بر این بیش از ۵هزار نفر از کاربران راننده نیز از خدمات مراکز درمانی طرف قرارداد باشگاه رانندگان برای خود و یا خانوادهشان استفاده کردند. اسنپ اعلام میکند که از بین هزار و ۵۴۶ نفری در این شرکت استخدام هستند، بیشترین تعداد نیروها (۶۹درصد) در بخش عملیات مشغول به کارند و بعد از آن تیم فنی با ۱۶درصد سردمدار است. به جز اسنپباکس، تمام سرویسهای موجود در اسنپ در سال گذشته به این اپلیکیشن اضافه شدند که هر کدام به سهم خود رشد داشتهاند. از سوی دیگر سرویس فروش بلیت قطار نیز یکی دیگر از خدماتی بوده است که به سوپر اپ اسنپ در سال جاری اضافه شده است. تعداد کاربران این سرویس با ۱۱۳درصد رشد در سال ۹۸، به ۵میلیون و ۷۳۷هزار و ۵۲۰ نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد سفارشهای کاربران از این سرویس هم در سال گذشته ۱۳۴درصد رشد داشته است. این درحالی است که بیشترین تعداد هتلها به ترتیب در شهرهای مشهد، تهران، یزد، اصفهان و شیراز قرار دارند. همچنین بیشترین تعداد بلیت هواپیمای خریداری شده در مسیرهای تهران به مشهد، مشهد به تهران، تهران به اهواز و تهران به شیراز بوده است. حال اسنپ در این گزارش اعلام میکند که در مجموع در سال گذشته بیش از ۱۰۰هزار کاربر از خدمات شارژ سیمکارت و بسته اینترنت اسنپ استفاده کردهاند. اسنپ همچنین اعلام میکند که در حال حاضر تعداد رانندگان ثبتنامی در سرویس وانت اسنپ ۹هزار و ۲۰۰ نفر هستند. بیشترین تعداد سفر با وانت اسنپ در تاریخ یکشنبه ۴اسفند انجام شده است. اسنپ در این گزارش اعلام میکند که در تاریخ ۱۴اسفند بیشترین تعداد ثبت سفارش در این سرویس صورت گرفته که با توجه به شیوع کرونا میتوان نیاز مردم به خرید آنلاین را دلیل این افزایش تقاضا دانست. همچنین امکان خرید از سوپرمارکتهای اطراف هم در اپلیکیشن اسنپ وجود دارد که از زمان شیوع کرونا تعداد درخواستهای این سرویس بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است. بیشترین تعداد رزرو به ترتیب مربوط به تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و یزد است.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات