دانش‌بنیان‌ها در خدمت مردم؛ نقشه همراهی که چهار و نیم میلیون کاربر فعال دارد

دانش‌بنیان‌ها در خدمت مردم؛ نقشه همراهی که چهار و نیم میلیون کاربر فعال دارد

شرکت دانش‌بنیان سازه‌های اطلاعاتی راژمان از سال ۹۰ تولید و توسعه پروژه‌های (نقشه همراه) در بیش از ۱۸ شهر کشور مانند تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و..را بر عهده داشته است. هم‌چنین از اواسط سال ۹۶ با رونمایی از اپلیکیشن «نقشه و مسیریاب نشان» در کنار ارایه خدمات به بیش از ۵/۴ میلیون کاربر در ایران، سرویس‌های ( APIs ) پلتفرم نقشه را نیز در اختیار سایر کسب‌وکار‌های ایران قرار داده‌ است.

به گفته جواد عامل مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، حجم بالای کاربران اپلیکیشن نشان، این توان‌مندی را در اختیار شرکت راژمان قرار داده تا بتواند تحلیل‌های کاملی در حوزه گزارشات ترافیکی رفتار‌های جمعیتی تولید و در اختیار سازما‌ن‌‌های دولتی قرار دهد.

در همین رابطه می‌توان به انتشار لایه (نواحی پرتردد پیاده) بر روی نقشه نشان، ارایه گزارش سفرهای جاده‌ای در نوروز و گزارش جامع محل‌های شلوغ شهری در طی بحران کرونا اشاره کرد.

این فعال دانش‌بنیانی درباره تاثیر محصولات تولیدی شرکت در کاهش ارزبری، بیان می‌کند: حوزه سرویس‌های پلتفرم نقشه، از سال ۹۰ علاوه بر ارزبری، شاهد اعمال محدودیت‌های فراوانی به دلیل تحریم‌های وضع شده نیز بوده است. با فراگیر‌تر شدن کسب‌وکار‌هایی دیجیتال نظیر فروش‌گاه‌ها و تاکسی‌های اینترنتی افزایش چشم‌گیری در زمینه نیاز به سرویس‌های موقعیت مبنا‌( Location-based Services ) در ایران ایجاد شد.

وی ادامه می‌دهد: شرکت ما با توسعه و ارایه این سرویس‌ها با رعایت سطح کیفیت محولات رقیب خارجی توانسته علاوه بر کاهش نیاز به خرید این خدمات از خارج، مزایای فراوانی نظیر حفظ دیتا‌های شهروندی و ترافیکی در کشور را نیز ایجاد کند.

این شرکت تقریبا پرجمعیت دانش‌بنیانی که با ۶۸ متخصص کار خود را ادامه می‌دهد، با دریافت کمک های مالی از صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته بخشی از نیازهای خود را مرتفع کند و برای نمونه‌سازی محصولات جدید و توسعه‌ نیمه صنعتی در میان مدت از این کمک ها بهره ببرد.

عامل با اشاره به این‌که اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان در حال حاضر با داشتن نقشه کامل جهان، قادر به ارایه خدمات در تمام کشور‌های دنیا است، می‌گوید: با توجه به تعاملات کاری با برخی شرکت‌های فعال در حوزه ترافیک، در حال حاضر مذاکراتی با برخی از شرکت‌ها و افراد برای ارایه خدمات در سایر کشورها داریم. در همین حوزه همکاری خوبی را با یک شرکت هلندی برای تبادیل دانش و فنی آغاز کردیم و قرارداد مشترکی را در کشور به نتیجه رساندیم.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات