محصول ایران‌ساخت با کارایی بالاتر جایگزین نمونه خارجی در صنعت فولاد شد

محصول ایران‌ساخت با کارایی بالاتر جایگزین نمونه خارجی در صنعت فولاد شد

مهدی صنایعیان مدیر عامل شرکت دانش بنیان پولاد تجهیز ایرسا گفت: فناوری ساخت سیستم‌های انرژی شیمیایی کوره‌های قوس الکتریکی را بومی کردیم و در حال حاضر این محصول ایران ساخت نیاز کشور و صنعت فولاد را رفع می‌کند. کوره‌های قوس الکتریکی یکی از روش‌های پرکاربرد فولادسازی است و این محصول انرژی شیمیایی کوره‌ها را با تزریق اکسیژن و کربن تامین می‌کند. کاربرد این محصول برای افزایش بهره وری در تولید فولاد و ساخت فولادهای تمیز است.

وی ادامه داد: در گذشته بیشتر از محصولات خارجی برای این کار استفاده می‌شد اما استفاده از آنها مشکلاتی را به همراه داشت. نخست اینکه این محصولات عمری کوتاه داشتند. چرا که این تجهیزات مصرفی هستند و پس از گذشت مدت زمانی فرسوده می‌شوند. البته در حال حاضر به علت تحریم‌ها وارد نمی‎شوند.

صنایعیان درباره برتری محصول ساخت ایران در مقایسه با نمونه خارجی، افزود: در تولید و ساخت این محصول روی طول عمر آن کار کردیم و آن را به ۳ برابر افزایش دادیم. همچنین علاوه بر این مورد کارایی آن نیز ۳ برابر شده است و با این امکانات این محصول یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارد.

وی همچنین بیان کرد: کوره‌های قوس الکتریکی فولاد مبارکه اصفهان در حال حاضر از این محصول استفاده می‌کنند و سال گذشته با استفاده از آن ۲۵ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی در این شرکت رخ داد. همچنین در حال انعقاد قرارداد برای تامین نیاز ۳ شرکت فعال در حوزه فولادسازی هستیم و توانایی رفع نیاز کشور به این محصول دانش بنیان را داریم.

به گفته صنایعیان، پروژه طراحی نخستین کوره قوس الکتریکی با فناوری کاملا ایرانی نیز با همکاری فولاد مبارکه اصفهان در حال انجام است.

صنایعیان از تولید محصولات جدید برای صنعت فولاد خبر داد. محصولاتی که تحریم هستیم و تولید آنها رونق را برای کشور به همراه دارد. پنل‌های آب گرد صفحه‌ای، آرم‌های الکترودگیر و کفشک الکترود گیر برخی از این محصولات هستند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات