بزرگ‌ترین سرمایه صنعت آزمایشگاهی کشور نیروی انسانی است

بزرگ‌ترین سرمایه صنعت آزمایشگاهی کشور نیروی انسانی است

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری با حضور در جمع رابطین مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی بر اهمیت حضور رابطین در شکل‌گیری ارتباطات و تقویت ساختار شبکه آزمایشگاهی تاکید کرد.

وی افزود: سرمایه اصلی شبکه آزمایشگاهی، منابع انسانی آن است نه تجهیزات آزمایشگاهی. یکی از مشکلاتی که برخی آزمایشگاه های کشور دارند این است که با وجود داشتن سرمایه های کلان، به دلیل نداشتن کارشناسان ماهر نتوانسته اند برای کشور منفعی داشته باشند.

به گفته اسدی‌فرد، البته این مساله تنها مختص ایران نیست و بهینه سازی سیستم های خدمات آزمایشگاهی یکی از مهم ترین چالش های همه کشورها در حوزه آزمایشگاهی است.

وی همچنین اظهار کرد: تا پایان سال گذشته بیشتر از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی به متقاضیان ارائه شده است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که در کشور زیرساخت های پژوهشی فراهم است اما باید دسترسی به این زیرساخت ها تقویت و تسهیل شود.

اسدی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در حال حاضر رابطین شبکه آزمایشگاهی در بیش از ۶۰ شهر کشور حضور دارند که این موضوع وظیفه ما را سنگین تر کرده است.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات