فعالیت بالغ بر 5 هزار شرکت دانش بنیان و 41 پارک علم و فناوری در دانشگاه‌های کشور

فعالیت بالغ بر 5 هزار شرکت دانش بنیان و 41 پارک علم و فناوری در دانشگاه‌های کشور

حسین سالار آملی (قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل) در مورد کاربردی شدن پژوهش و تجاری سازی آن در دانشگاه‌ها گفت:‌ در حال حاضر خوشبختانه استارتاپ‌ها عملکرد خوبی را دارند بطوریکه ۵ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان و  ۴۱ پارک علم و فناوری در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش اکوسیستم، آملی در ادامه افزود: جوانان کشور با تکیه بر دانش خود موفق شده‌اند به پله‌های رفیع علمی دست پیدا کنند، ولی از نظر ما هنوز در شرایط ایده آل و رضایت بخشی قرار نداریم و باید در این حوزه بیشتر کار کنیم.

صنعت در دانشگاه‌ها فاز تاخیری دارد

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل تشریح کرد: در هر بخشی از صنعت که پیشرویی داریم از دانشگاه‌ها بیشتر استفاده کرده‌ایم، مانند صنایع دفاع. ولی باید قبول کنیم صنعت در دانشگاه‌ها  فاز تاخیری دارد و باید در این موضوع بیشتر ورود پیدا کنیم. دانشگاه‌ها در خط مقدم علم و فناوری دنیا مشغول فعالیت هستند و بسیاری از صنایع ما احتیاج به این علم و فناوری را در خود احساس نمی‌کنند.

وی افزود: در تمام جهان همواره دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی علم را ارئه می‌کنند، تقاضای علم در جامعه باید رشد یابد و این تقاضاها باید به سوی دانشگاه‌های ما سوق پیدا کند، البته ما هم باید تحولاتی را در دانشگاه‌ها به وجود آوریم تا بتوانیم پاسخگوی این نیازها باشیم.

آملی ادامه داد:‌ در نظام ملی نوآوری تمام دستگاه‌ها در حال فعالیت هستند، لذا باید در این مورد به صورت مجموعه‌ای کار شود تا این ارتباط یعنی ارتقای علم از دانشگاه به صنایع نیز انتقال پیدا کند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهار داشت: برای انجام شدن این موضوع، نهادهای مختلف از جمله دولت و مجلس شورای اسلامی باید در این حوزه ورود پیدا کنند و نظارت‌های خود را بیشتر نمایند.

    نظرات