افتتاح نخستین مدرسه کارآفرینی خوزستان

مدرسه رهام به عنوان نخستین مدرسه استان خوزستان با رویکرد کارآفرینی و آموزش مهارت در مقطع متوسطه اول با مشارکت شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی در بندرماهشهر افتتاح شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت عملیات غیرصنعتی و ، مدرسه رهام با رویکرد کارآفرینی و آموزش مهارت در مقطع متوسطه اول دیروز (سه‌شنبه، ۱۶ مهرماه) با حضور محسن آتش زمزم، مدیرعامل این شرکت، مجتبی دیناروند، رئیس اداره آموزش و پرورش، سعید حیاتی، رئیس و حمید آبادی عضو شورای اسلامی شهر بندرماهشهر به صورت رسمی افتتاح شد.

روح الله حیاتی، مدیر مدرسه رهام در رابطه با ویژگی‌های این مدرسه اظهار کرد: ۸۸ دانش‌آموز این مدرسه که با مصاحبه و گزینش انتخاب شده‌اند علاوه بر دروس رسمی آموزش و پرورش، آموزش‌هایی به‌منظور کسب مهارت‌هایی مانند کارآفرینی، برنامه‌نویسی، اصول شهروندی و مکالمه انگلیسی را پشت‌سر می‌گذارند.

وی با اشاره به نحوه جذب معلمان این مدرسه گفت: همه معلم‌های این مدرسه همسو با ارائه آموزش مهارت‌های ذکر شده به دانش‌آموزان انتخاب شده‌اند، به‌خصوص دروس علوم و ریاضی به صورت کاربردی و تخصصی آموزش داده می‌شود.

لزوم پرورش نسلی با مهارت‌های کاربردی

محسن آتش‌زمزم، مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی به لزوم پرورش نسلی با های کاربردی اشاره کرد و افزود: در جامعه امروز هر فردی که می‌خواهد موفقیتی به دست آورد در کنار دانش باید دارای مهارت باشد.

وی ادامه داد: خلاقیت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های افراد موفق است، زیرا با پیشرفت فناوری تمام اطلاعات درباره یک موضوع خاص را می‌توان به‌راحتی با جست‌وجو در اینترنت پیدا کرد اما آن چیزی که افراد موفق را از دیگران متمایز می‌کند، خلاقیت است.

یعقوب نقی‌زاده، رئیس امور فرهنگی و اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی نیز حمایت از مدرسه رهام را همسو با ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه دانست و یادآور شد: این شرکت در سال‌های اخیر اقدام‌هایی را در ابعاد فرهنگی و آموزشی برای عموم مردم منطقه انجام داده است و حالا به صورت تخصصی با هدف فراگیر شدن روش‌های نوین آموزشی به حمایت و توسعه زیرساخت‌های آموزشی پرداخته است.

لینک اصل خبر در سایت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

    منبع خبر

    مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

    مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

    مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف یک مرکز نوآوری و فناوری در شهر تهران می باشد

      نظرات