آمازون سرمایه گذاری خود را در فرانسه افزایش می دهد

آمازون سرمایه گذاری خود را در فرانسه افزایش می دهد

شاید اینگونه به نظر بیاید که غول‌های تجارت الکترونیک باعث از بین رفتن مشاغل خرده فروشی می‌شوند، اما در حقیقت آنها به شکل متفاوتی اشتغالزایی خواهند کرد؛ بطور مثال آمازون 2 هزار فرصت شغلی جدید در فرانسه به وجود آورده است.

به گزارش اکوسیستم، به تازگی سی ان ان مانی گزارشی را در مورد اشتغالزایی آمازون در فرانسه منتشر کرده است. براساس گزارش فوق این شرکت آمریکایی در حال توسعه پیدا کردن در فرانسه است. آمازون اخیرا اعلام کرد که کارمندان بیشتری را در فرانسه استخدام می‌کند، به این ترتیب تا پایان سال 2018 میلادی آنها 7500 پرسنل در این کشور خواهد داشت.

پس از آنکه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه شد، به اقتصاد و کسب و کارهای بین المللی جانی تازه‌ای بخشید، وی قول داد که تحولات اساسی ایجاد کند تا کسب و کارهای خارجی بهتر و راحت‌تر بتوانند در این کشور به فعالیت بپردازند.

فردریک دوال (مدیر شعبه آمازون در فرانسه) می‌گوید: زمینه اقتصادی به شرکت‌ها اعتماد به نفس می‌دهد و باعث تشویق سرمایه گذاری می‌شود.

پیش از این فرانسه یکی از سخت‌ترین کشورها برای فعالیت شرکت‌های امریکایی به حساب می‌آمد، زیرا در این کشور قوانین سختگیرانه‌ای برای استخدام و اخراج کارکنان وجود داشت و ساعت کاری نیز در هفته 35 ساعت بود.

براساس گزارش سی ان ان مانی، مکرون شخصا از آمازون استقبال کرده است و در مراسم افتتاحیه مرکز لجستیک این کمپانی که در اکتبر سال گذشته میلادی در شمال فرانسه برگزار شد نیز حضور داشت.

غول خرده فروشی آنلاین طی 5 سال گذشته هر سال بالغ بر 10 درصد رشد داشته است. آمازون در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های زیادی را در اروپا انجام داده است، این شرکت 9 میلیارد دلار در انگلیس سرمایه گذاری کرد و بیش از 24 هزار پرسنل نیز در این کشور دارد. همچنین 10 میلیارد دلار نیز در آلمان سرمایه گذاری کرده است.

اواخر سال گذشته میلادی نیز رسانه‌های محلی اعلام کرده بودند که کمپانی آمازون به دنبال همکاری با یک سوپر مارکت زنجیره‌ای در فرانسه می‌باشد. اگر چه هنوز معامله بزرگی انجام نشده است، ولی آمازون با فروشگاه‌های مختلفی در فرانسه همکاری دارند.

    نظرات