مدیرعامل ایران خودرو ‌در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنعت خودرو: همکاری صنایع بزرگ با شرکت‌های دانش بنیان یک رابطه برد – برد است

مدیرعامل ایران خودرو ‌در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنعت خودرو: همکاری صنایع بزرگ با شرکت‌های دانش بنیان یک رابطه برد – برد است

مدیرعامل ایران خودرو، گفت: معتقدم راه برون رفت از وضعیت کنونی صنعت کشور، اعتماد به شرکت‌های دانش بنیان است، چرا که همکاری صنایع بزرگ با شرکت‌های دانش بنیان یک رابطه برد – برد است.
به گزارش روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، فرشاد مقیمی‌در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های صنعت خودرو، اظهار کرد: پرونده صنعت خودروسازی بعد از این اختتامیه باز خواهد شد. ایران خودرو تمایل خود را برای همکاری با شرکت‌های دانش بنیان اعلام می‌کند تا بتواند مسایل و مشکلات پیش روی صنعت خودروسازی را با کمک این شرکت‌ها برطرف کند.
مقیمی ‌تصریح کرد: صنعت خودرو یکی از پیشران‌های صنعت در دنیا محسوب می‌شود، به بیان دیگر این صنعت یکی از شاخص‌های اقتصادی بسیار مهم در هر کشوری است. در داخل کشور نیز حدود ۲۰ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت مربوط به صنعت خودرو می‌شود؛ لذا توجه به این صنعت می‌تواند دستاوردهای بسیار خوبی را برای کشور به ارمغان آورد.
وی تاکید کرد: معتقدم راه برون‌رفت از وضعیت کنونی در صنعت کشور، اعتماد به شرکت‌های دانش بنیان است، چرا که همکاری صنایع بزرگ با شرکت‌های دانش بنیان یک رابطه برد – برد است. در این صورت هم مساله صنعت کشور حل می‌شود و هم بازار شرکت‌های دانش بنیان فعال خواهد شد.
مدیرعامل ایران خودرو، افزود: اینکه صرفا اسم ساخت داخل را ببریم، اتفاقی در داخل رخ نخواهد داد، بلکه باید به ساخت داخل باور داشته باشیم؛ با دانش‌هایی که در این حوزه وجود دارد می‌توان توانمندی کشور را انتظار داشت. از همین رو ماموریت جدید ساپکو این است که یک مدل اقتصادی مناسب برای همکاری با شرکت‌های دانش بنیان پیدا کند.
مقیمی ‌در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این رویداد اتفاق‌های خوبی رخ داده و معتقدم که این گردهمایی می‌تواند باعث تحول در حوزه خودرو شود. در همین راستا و بر اساس ایجاد تحول در صنعت خودروسازی کشور، همکاری خوبی را با صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز کرده‌ایم.

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع خبر

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

    نظرات