اسنپ با پلیس اماکن همکاری می کند

اسنپ با پلیس اماکن همکاری می کند

اسنپ از همکاری این سامانه تاکسی اینترنتی با پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا خبر داد. در نتیجه این همکاری، امکان استعلام صلاحیت فردی رانندگان اسنپ طی ۴۸ ساعت در سراسر ایران فراهم شده است.

به گزارش اکوسیستم، اسنپ اعلام کرد که نخستین سرویس حمل و نقل آنلاینی است که برای تائید صلاحت از همکاری مستقیم با پلیس بهره می‌برد. قبل از این صلاحیت رانندگان اسنپ با ارائه گواهی عدم سوپیشینه کیفری تائید می‌شد که گاهی یک ماه بطول می‌انجامید و امکان تائید صلاحیت افراد در اسرع وقت وجود نداشت.

در نتیجه همکاری اسنپ با پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، شماره ملی افراد متقاضی عضویت در ناوگان اسنپ، بلافاصله بعد از ثبت نام برای تائید صلاحیت در اختیار پلیس قرار می‌گیرد و آنها نیز نتیجه استعلام را ظرف 48 ساعت به اطلاع اسنپ می‌رساند. در نتیجه افرادی که شماره ملی آنها مورد تائید پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا نباشد، نمی‌توانند با این سامانه همکاری داشته باشد. البته اسنپ هیچ دخالتی در تائید یا رد صلاحیت افراد ندارد و در این مورد تابع نظر پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا است.

ژوبین علاقبند (نایب رئیس هیئت مدیره) پیش‌تر در این رابطه گفته بود: با همکاری پلیس امنیت صلاحیت راننده‌ها ظرف ۴۸ ساعت تایید می‌شود، البته این صلاحیت خیلی مفصل‌تر از سوپیشینه است. سوپیشینه دو مشکل بزرگ دارد، اول اینکه برای دریافت آن باید زمان زیادی منتظر بود، مشکل دوم مربوط به پاک شدن سوپیشینه افراد پس از مدت زمانی مشخص است. ولی پلیس امنیت دیتابیس کامل‌تری از سوپیشینه‌های معمولی افراددر اختیار دارد و صلاحیت رانندگان ما را آنها تایید می‌کنند. این صلاحیت از ۱۶ جهت بررسی می‌شود، در نتیجه بعد از تائید آنها، ما نیز خیالمان راحت خواهد بود که راننده اسنپ، از سوی پلیس تایید شده است.

اکنون این امکان برای اسنپ فراهم شده است، علاقبند در این مورد گفت: اسنپ امروز به وعده خود عمل کرد و به امن‌ترین سرویس هوشمند حمل و‌ نقل در ایران تبدیل شد، این سامانه در همکاری با پلیس اماکن استعلامی فراتر از گواهی عدم سوپیشینه کیفری را در دستور کار قرار داده است. در نتیجه ضریب امنیت مسافران در سفرهای شهری افزایش می‌یابد و در عین حال فرآیند ثبت نام رانندگان نیز در تمامی شهرهای ایران به مراتب آسان‌تر از قبل می‌شود و متقاضیان نیز از صرف هزینه و زمان برای دریافت گواهی عدم سوپیشینه معاف شدند.

همچنین اسنپ از پالایش مجدد تمام افرادی که تا به امروز در ناوگان اسنپ به عضویت درآمده‌اند، خبر داد، به این ترتیب صلاحیت آنها نیز از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا بازنگری شده است.

    نظرات