3 هزار استارتاپ در ایران فعالیت دارند

3 هزار استارتاپ در ایران فعالیت دارند

حسین اسفهبدی (مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی) گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار استارتاپ در کشور در حال فعالیت هستند، در همین راستا باید بازارهای را گسترش دهند و به فعالیت در یک کشور قانع نباشند.

به گزارش اکوسیستم، اسفهبدی در نشست خبری جشنواره ملی پوسترها اظهار داشت: برای نخستین بار رقابت بین پوسترهای نمایشگاهی اتفاق می‌افتد تا از لحاظ بصری مورد بررسی و داوری قرار بگیرند. مجموعا ٧٤ پوستر ارسال شده است که از بین آنها ٣٦ مورد برای نمایش انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره 2 اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد، بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از مهم ترین سازمان‌هایی است که می‌تواند به کارآفرینی کمک کند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی گفت: یکی از دغدغه‌های دولت کارآفرینی است و نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای مفیدی هستند که برای این منظور در اختیار دولت و وزارت صنعت و معدن قرار دارند.

وی با اعلام خبر فراخوان دعوت از اساتید و گرافیست‌ها برای تمام نمایشگاه‌های سال آینده، اضافه کرد: نمایشگاه‌ها را موظف خواهیم کرد تا به پوسترهای برتر جایزه بدهند.

اسفهبدی با اشاره به اینکه پوستر توانمندی کشور را برای افرادی که به آن نگاه می‌کنند، تداعی خواهد کرد، افزود: همانند سیمرغ که بعد از گذشت سال‌ها همچنان ماندگار است.

وی ادامه داد: در مبحث اشتغالزایی یکی از مراکز ایجاد اشتغال، نمایشگاه بین المللی است، زیرا هزاران نفر در یک سال در این مکان کار می‌کنند. در این زمان چند روزه تولیداتی به وجود می‌آید که تا یک سال ادامه دارد، چه در بخش ابتدایی که آماده سازی نمایشگاه است و چه در زمان برپایی نمایشگاه و حتی زمان که به پایان می‌رسد این اشتغالزایی و کار به شیوه‌های دیگری ادامه می‌یابد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی خاطر نشان کرد: نمایشگاه‌ها پیشانی اقتصادی جمهوری اسلامی است که تمام توانایی کشور در آنجا به نمایش گذاشته می‌شود. در نمایشگاه‌ها است که توافقات و سرمایه گذاری‌ها حاصل می‌شود و حتی رقبا نیز از آن بازدید می‌کنند که این باعث پیشرفت می‌شود.

اسفهبدی در مورد استارتاپ‌ها گفت: در ابتدا تعداد استارتاپ‌های فعال در کشور به تعداد انگشتان دست بود، ولی در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ مجموعه در حال فعالیت هستند. در این راستا باید بازارها را گسترش دهند و به کار کردن با یک کشور قانع نباشند.

مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت که در این نشست خبری حضور داشت، ضمن استقبال از نمایشگاه پوسترها گفت: پوستر ابزار رسانه‌ای است و ما پوستر را مانند عکس یک ابزار رسانه‌ای می‌شناسیم که می‌تواند تعریفی در خانواده ارتباطات داشته باشد. گاهی یک تصویر حتی از ده‌ها مقاله گویاتر است و زمانی که یک آرم شناخته می‌شود دیگر لازم نیست کسی آن را تعریف کند، آرم‌ها در جهان چکیده و گویای فعالیت یک سازمان هستند.

    نظرات