در حوزه علوم نانو پیشتاز هستیم

در حوزه علوم نانو پیشتاز هستیم

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دوازدهمین جشنواره فناوری نانو با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رضا اردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد.

سورنا ستاری با بیان اینکه تولید یک محصول نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش است ادامه داد:  اگر بستر خوبی در این زمینه مهیا شود شاهد تولید محصولات بسیاری می شویم. همانطور که شاهد هستیم علوم‌جدید همچون نانو تحولات زیادی در زندگی ایجاد می کند و باعث کاهش هزینه ها و نوعی میانبر در حوزه فناوری می شود.

پژوهشگاه نیرو نمونه  موفق در توسعه

معاون علمی وفناوری رییس جمهوری  پژوهشگاه نیرو را یک نمونه و الگوی موفق در توسعه فناوری با سرمایه گذاری در بخش خصوصی دانست و بیان کرد: این نهاد دولتی به عنوان یک منتور در حوزه پژوهش عمل کرده است و کمکی برای شرکت های خصوصی جهت توسعه فعالیت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان است.

ستاری همچنین ابراز کرد: تا چرخه تجاریسازی به درستی شکل نگیرد در تولید مقاله و پتنت نیز نمی توانیم به خوبی عمل کنیم. سرمایه گذاری روی پژوهش باعث افزایش پتنت و تولید مقالات نیز می شود.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان با اشاره به توانمندی نیروی انسانی در کشور گفت: نیروی انسانی فوق العاده ای در کشور وجود دارد که بخش دولتی با ایجاد بستر برای بخش خصوصی باید زمینه استفاده از این ظرفیت را در کشور فراهم کند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رضا اردکانیان وزیر نیرو در ادامه این مراسم از دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو دیدن کردند.

بر اساس این گزارش، این جشنواره با حضور ۱۳۹ نهاد فعال از امروز تا ۲۱ مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد .

کسب رتبه چهارم دنیا در زمینه تولید علم نانو ،فعالیت ۲۳۹ شرکت دانش بنیان و صنعتی تولید بیش از ۶۱۰محصول و صادرات محصولات نانو  به بیش از ۴۰ کشور جهان از دستاوردهای کشورمان در حوزه نانو است .

محصولات این نمایشگاه حوزه های آب و محیط زیست ،انرژی ،مراقبت‌های بهداشتی ،خودرو ،ساخت و ساز ،نساجی، نفت و کشاورزی را در بر گرفته است. این نمایشگاه بخشهای مختلفی از جمله پارک‌های علم و فناوری ،مراکز رشد، آزمایشگاهی ، دانشگاهی ،پژوهشگاهی و باشگاه های دانش آموزی را در دل خود جای داده است .

غرفه  نانو مچ با حدود ۳۰ طرح آماده سرمایه گذاری با هدف رفع نیازهای صنعتی با تکیه بر فناوری‌های داخلی یکی از مهمترین بخش‌های  این جشنواره است.

همچنین از کشورهای ترکیه، اتیوپی، عراق، افغانستان، آفریقا، آذربایجان، اندونزی و کشورهای حوزه سی آی اس در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

در این دوره از نمایشگاه ۳۰ محصول جدید در بخش طرح های نوآورانه حضور خواهند داشت.

شرکت های صنعتی و شبکه تبادل، بخش توسعه فناوری، برنامه های تخصصی B۲B، تورهای دانشجویی و دانش آموزی، کارگاه های آموزشی، حضور دانشگاه ها و پژوهشگاه ها از دیگر بخش های این دوره از نمایشگاه به شمار می روند.

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات