تعاملات میان فعالان زیست بوم صنعت نفت تقویت می شود

تعاملات میان فعالان زیست بوم صنعت نفت تقویت می شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت که برای امضای تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت نفت به دوازدهمین جشنواره فناوری نانو رفته بود به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد و گفت زیست بوم ری به وسعت ۳۰ هکتار در منطقه شهرری نزدیک پالایشگاه تهران راه‌اندازی  می‌شود.

زنگنه ادامه داد: ایجاد این منطقه میان فعالان این عرصه مانند شتاب‌دهنده‌ها، استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق‌‌های حمایتی و مشاوران و همچنین متقاضیان دریافت فناوری تعاملات ارزنده ای ایجاد می کند.

وی همچنین بیان کرد: صنعت نفت ظرفیت عظیمی است که سالی چند ده میلیارد تقاضا به بازار عرضه می‌کند و از این ظرفیت می‌توان برای توسعه استارت‌اپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه نباید راضی به این میزان از پیشرفت باشیم ابراز کرد: راهی طولانی در این زمینه پیش رو داریم ضمن آنکه شرکت‌های تابع صنعت نفت نیازهایی  در حوزه های مختلف همچون افزایش برداشت دارند که باید از داخل رفع شود.

زنگنه در پایان گفت:کاتالیست‌ها، فرآیندهای پتروشیمی و پالایشگاهی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت نفت هستند. علاوه بر آن صنعت نفت در حوزه‌هایی چون مسائل زیست محیطی، تصفیه آب، انتقال حرارت و خردگی نیازهایی دارد. پس از  زمینه‌های همکاری بسیاری میان این صنعت با شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.

انتهای پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات