جهرمی: فرهنگ کارآفرینی در کشور جا نیفتاده است

جهرمی: فرهنگ کارآفرینی در کشور جا نیفتاده است

محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) گفت : ایران از نظر فرهنگ کارآفرینی دچار مشکل است.

به گزارش اکوسیستم، جهرمی در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: متاسفانه در کشور همه به دنبال  کارهای دولتی هستند و توجه چندانی به کارآفرینی ندارند. در واقع فرهنگ کارآفرینی هنوز در جامعه جا نیفتاده است.

وی با اشاره به این موضوعات که باید ریسک پذیر باشیم، به راه اندازی کسب وکار در کشور بیشتر توجه کنید و بیشتر به جوانان بها دهیم، اظهار داشت: باید بدنه دولت را کوچک کنیم، زیرا بخش عظیمی از درآمدهای دولت صرف نیروها و کارمندان آن می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بالغ بر 50 درصد نیروها در وزارت ارتباطات بازنشسته شده‌اند و این فرصت مناسبی به منظور جوان سازی این سازمان است.

جهرمی با اشاره به مشکلاتی که کسب و کارها نوپا با آنها مواجه هستند، گفت: افراد برای دریافت مجوزهای لازم در سازمان‌ها و نهادها سرگردان می‌شوند و باید فکری برای رفع این مشکل کرد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تا پایان برنامه ششم، باید امکان دسترسی به اینترنت با سرعت 20 مگابیت برثانیه مهیا گردد تا دیگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. همچنین باید میزان تولید محتوا داخلی نیز تا پایان این برنامه به 80 درصد برسد.

    نظرات