نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از پارک علم و فناوری فارس

نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از پارک علم و فناوری فارس

بازدید نمایندگان مردم شیراز و زرقان از پارک علم و فناوری استان فارس

نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از پارک علم و فناوری استان بازدید کردند.

قادری در بازدید از پارک علم و فناوری فارس طی مصاحبه اختصاصی به خبرنگار شبکه بین الملی خبر در فارس گفت: متاسفانه به رغم توانمندی‌های فارس در زمینه های فناوری و علمی، هنوز آن طور که باید بهره برداری لازم از این ظرفیت‌ها نشده است.

وی افزود: برای ایجاد ارتباط بین این مراکز باید اهداف و زمینه ها مشخص و تعریف شود تا هریک در جایگاه خود برای ارتقاء فناوری فارس گام بردارند.

قادری درادامه گفت: نمایندگان مجلس باید دراین راستا با شناسایی ظرفیت های علمی و فناوری استان گام بردارند و زمینه رشد استان را فراهم کنند.

این نماینده مردمی افزود: برای دست یابی به اهداف بلند باید همت بلند و برنامه های متنوع داشته باشیم ، تا نیازهای استان شناسایی و برنامه ریزی‌های اساسی انجام شود.

قادری اظهار کرد: قوانین و راهکارهای توسعه استان باید بررسی شود و موانع و کمبودها با رایزنی نمایندگان برای اصلاح به مجلس شورای اسلامی اعلام شود.

به گفته وی  ظرفیت های پارک علم و فناوری فارس باید به دانشگاه ها ، دانش آموختگان دانشگاهی و مدیران صنایع معرفی شود تا در راستای توسعه علمی و صنعتی استان بکار گرفته شود.

همچنین درادامه این بازدید علیرضا پاک فطرت دیگر نماینده مردمی درجمع نخبگان ونمایندگان شرکت های دانش بیان وفناور گفت: تبدیل سرمایه به فناوری با محوریت توسعه و ارتقای اقتصاد دانش بنیان در گرو توسعه پارک های علم و فناوری است.

وی افزود: پارک های علم و فناوری یکی از ظرفیت های بالقوه استان ها است که کمک بزرگی به تجاری شدن علم و دانش و کاهش هزینه های مخترعین، مبتکرین و کارآفرینان می کند. بخاطر اهمیتی که پارک های علم و فناوری در توسعه استان دارند توسعه ظرفیت انها مورد توجه جدی قرار گرفت.

پاک فطرت اظهار داشت: پارک های علم و فناوری ، رادار فناوری منطقه محسوب می شوند و باید از این ظرفیت برای رسیدن به موج نوآوری در دنیا ، هدایت نیروهای متخصص دانشگاهی و مراکز توسعه و تحقیقات صنایع بهره گرفت.

پاک فطرت درپایان خاطر نشان کرد: گسترش هم افزایی بین المللی با پارک های علم و فناوری ، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در اولویت برنامه های ما قرار دارد.

عزیزی دیگر نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان نیز در این بازدید با بیان اهمیت جایگاه پارک علم و فناوری در استان اضافه کرد: پیگیری موارد مربوط به پارک در اولویت امور خواهد بود.

نجابت نیز با بیان اینکه فرصتی جهت خدمت به وجود آمده است، اظهار امیدواری کرد بتوان اقدامات خوب و مناسبی جهت حمایت از جوانان و کارآفرینان انجام داد.

رئیس پارک علم و فناوری فارس :

تجاری‌سازی ۴۸۶ محصول توسط شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری فارس

رئیس پارک علم و فناوری فارس با اشاره ابتکار این پارک در زمینه تحقق جهش تولید گفت: شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری فارس در سال گذشته ۴۸۶ محصول را برای نخستین بار تجاری‌سازی کردند.

امین‌رضا ذوالقدر، رئیس پارک علم و فناوری فارس به خبرنگار شبکه بین المللی خبرمستقر درفارس گفت: شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس در حوزه‌های مختلف فعال هستند که مراکز رشد اقماری نیز در این واحد‌ها مستقر هستند که در این واحد‌ها اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی گفت: به دنبال آن هستیم بتوانیم با صنایع و کارخانه‌هایی که محصولات خاصی تولید می‌کنند و امکان میزبانی از شرکت‌های دانش بنیان استان را دارند برای راه اندازی مراکز نوآوری وارد مذاکره و تفاهم نامه شویم.

ذوالقدر افزود: برخی از این شرکت‌ها فن آموخته شدند و در سایر بخش‌ها مثل شهرک بزرگ صنعتی شیراز مستقر شدند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند، برخی از آنان نیز همچنان در پارک علم و فناوری فارس حضور دارند.

وی یادآورشد: البته معیار‌های ارزیابی پارک علم و فناوری برای دانش بنیان شناختن واحد‌های فناور، سختگیرانه است، بسیاری از واحد‌های فناور استان پتانسیل لازم را دارند که بتوانند بر اساس ارزیابی‌ها دانش‌بنیان شوند، اما برخی واحد‌ها اقدام نکردند.

همچنین در نشست مشترکی که در آن نمایندگانی از سازمان تامین اجتماعی، اداره دارایی و مالیات و سازمان صنعت و معدن استان نیز حضور داشتند، تعدادی از مدیران عامل شرکتهای فناور به نمایندگی از طرف سایر شرکتهای مستقر، به بیان مشکلات و چالش های این شرکتها با برخی از دستگاههای اجرائی و عدم وجود قوانین حمایتی مناسب پرداختند.

شایان ذکر است بازید از روند اجرائی ساخت برج فناوری پارک علم و فناوری فارس از دیگر برنامه‌های نمایندگان مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از پارک علم و فناوری فارس بود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

      نظرات