گردهمایی داغ نوآورانه‌های نانو

گردهمایی داغ نوآورانه‌های نانو

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این روزها جوانانی با انگیزه آمده اند تا مسیر خودکفایی کشور سریع تر پیموده شود. پاییز است. در نمایشگاه بین المللی محفلی گرم برپا است. جمع فناوران و فعالان نانو رونق دارد. ربانی آبی رنگ بریده شد. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر نیرو در یک قاب قرار گرفتند و برش آن زنگ افتتاح جشنواره را به صدا درآورد.

رنگ و بویی نانویی با فعالیت دانش بنیان ها

۱۲۵ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه در ۱۲ بخش صنعتی دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار داده اند. محصولاتی که زاییده همت، غیرت و خلاقیت و نوآوری ایرانی است. جوانانی که به درستی در مسیر تحقق رویاهای خود قرار گرفته اند تا در کنار آن نام ایران پیچیده شود. در این دوره از نمایشگاه فعالان حوزه نانو مواد گوی را از دیگران ربوده اند به گونه ای که بیشترین سهم شرکت های دوازدهمین دوره را به خود اختصاص داده اند. تولیدکنندگان تجهیزات ساخت در رتبه دوم و در رتبه سوم شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های آنالیز و مشخصه‌یابی قرار دارند. پس با این حضور سالن خلیج فارس و ملل نمایشگاه رنگ و بویی نانویی دارد. محصولات ایران ساخت در حوزه فناوری نانو از داروی درمان سرطان تا محصولات کاربردی و مورد نیاز در هر خانه ای در اینجا در معرض دید قرار دارد.

دستاوردها و محصولاتی نمایش داده شده توانمندی ایران را در این حوزه نشان می دهد و خود گویای این است که بی خود نیست سه سال متوالی ایران جایگاه چهارم در حوزه نانو را به خود اختصاص داده است. گذر از این غرفه ها و تماشای آنها دلگرمی بزرگی است که نشان می دهد اتفاق شدنی و انتهای مسیر روشن است. البته ۲۵ آزمایشگاه و ۴۲ مرکز و نهاد مرتبط با فناوری نیز در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

ارائه نیازهای فناورانه در نانو گپ

«نانو گپ» یکی از بخش های جذاب دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو است که در آن برنامه های متنوعی برای فعالان به حوزه کسب و کار وجود دارد. ارائه نیازهای فناورانه صنایع پلیمر، کامپوزیت، رنگ و رزین و نانو مواد، شرکت ملی نفت، فرصت‌های صادراتی به کشورهای ترکیه، چین، اندونزی و سوریه و جشن تدوین صدمین استاندارد نانو فناوری از جمله برنامه‌های نانو گپ در این نمایشگاه است.

همچنین طرح‌های برگزیده دومین دوره نانواستارتاپ در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو ارائه شده‌اند این طرح‌ها در حوزه تصفیه آب و فاضلاب، شیرین‌سازی و بهینه‌سازی مصرف آب و همچنین تصفیه هوا دستاوردهای خود را ارائه می‌دهند و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به غرفه نانواستارتاپ در سالن خلیج‌فارس با جزئیات این طرح‌ها آشنا شوند.

انگیزه ای مضاعف

در میان غرفه ها، باشگاه دانش آموزی نانو پر از انگیزه و هیاهیو است. در این غرفه دهمین جشنواره دانش آموزی نانو همزمان با نمایشگاه این دوره در حال برگزاری است. در این دوره ۳۱ طرح به مرحله پایانی رسیده اند و در مدت زمان برگزاری نمایشگاه ارائه می شوند. دانش آموزان پر از انرژی به معرفی طرح های خود می پردازند و روح امید را در بازدیدکنندگان دو چندان می کنند.

امضای ۷ قرارداد

امضای ۷ قرار داد میان فناوران حوزه نانو و صاحبان صنایع یکی از اتفاقات این دوره از جشنواره است که خود به رونق این صنعت کمک می کند.

همچنین در نخستین روز از نمایشگاه سورنا ستاری برای افتتاح آمد و علاوه بر آن از بیشتر غرفه ها و بخش های نمایشگاه بازدید کرد. ستار ی در این بازدید با شرکت های دانش بنیان گفتگو کرد. بازدید کنندگان که از این حضور صمیمی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به وجد آمده بودند از این فرصت برای تعامل بیشتر و گرفتن عکس یادگاری با عضو جوان کابینه دولت استفاده کردند. گروهی از دانشجویان سمنانی نخستین گروهی بودند که با ستاری در یک قاب قرار گرفتند.

همچنین در این روز معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر نفت تفاهم نامه همکاری امضا کردند تا شاهد نفوذ و رسوخ بیشستر فناوری نانو در صنعت نفت باشیم.

دوازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو ۱۸ تا ۲۱ مهرماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی در حال برگزاری است.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات