حضور شتابدهنده واتک در جلسه شورای هماهنگی معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی

حضور شتابدهنده واتک در جلسه شورای هماهنگی معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی

جلسه شورای هماهنگی معاونین معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی با حضور جناب آقای مهندس علیمراد اکبری معاون محترم آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی و معاونین و مشاورین این معاونت و جناب آقای دکتر مختاری مشاور وزیر و مدیر پروژه کسب و کار های نوپا در بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی روز شنبه ۲۰/۰۷/۹۸ در معاونت آب و خاک وزارت خانه برگزار گردید.

حضور شتابدهنده واتک در جلسه شورای هماهنگی معاونین معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی

در این جلسه دکتر حمیدرضا مختاری مشاور وزیر و مدیر پروژه کسب و کار های نوپا در بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی توضیحی در رابطه با نحوه کار شتابدهنده ها و استارتاپ‌ها و مدل کاری آن ها در بحث کشاورزی ارائه کردند. سپس دکتر محسن خوش سیرت مدیرعامل شتابدهنده واتک و دکتر رضا دادفر قائم مقام مدیرعامل واتک، به معرفی شتابدهنده و ارائه برنامه تخصصی آن و مختصری از فعالیت های انجام شده در واتک شامل یک دوره فراخوان پیچ و دو مورد ریورس پیچ پرداختند.

حضور شتابدهنده واتک در جلسه شورای هماهنگی معاونین معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی

در ادامه برنامه فاواتک (Farm Water Technology) بعنوان برنامه تخصصی شتابدهنده واتک در حوزه آب در کشاورزی با سر فصل های شناسایی فناوران و شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه، احصا چالش های موجود آب در کشاورزی،  برگزاری رویداد و برنامه شتابدهی ارائه گردید.

در ادامه مشاورین و معاونین معاونت آب و خاک به بیان چالش‌های موجود در حوزه آب کشاورزی پرداختند از جمله این چالش‌ها می‌توان به سیستم‌های آنلاین در رابطه با اندازه‎‌گیری نیاز‌های آبی گیاهان، محاسبه زمان آبیاری آنلاین مزارع، نیاز به آبیاری زیر سطحی، راهکار‌هایی در رابطه با کاهش تبخیر در سطوح آزاد و … اشاره کرد.

در آخر با توجه به صحبت های انجام شده، رویدادی چالش محور با همکاری شتابدهنده واتک برای احصاء و حل چالش های موجود در این حوزه با حضور بازیگران فعال در زمینه آب کشاورزی برگزار می گردد.

لینک اصل خبر در سایت واتک

منبع خبر

واتک

واتک

شتابدهنده تخصصی حوزه تکنولوژی آب

نظرات