رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد؛ اختصاص تسهیلات ۹ درصدی لیزینگ برای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد؛ اختصاص تسهیلات ۹ درصدی لیزینگ برای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در بحث توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان، صندوق نوآوری تسهیلات ۹ درصدی لیزینگ، تسهیلات استصناع و… را برای فروش بیشتر شرکت‌ها در نظر گرفته است.
به گزارش روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر علی وحدت در نشست معرفی خدمات صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی، عنوان کرد: در یک سال اخیر تلاش کرده‌ایم فرآیندهای صندوق را تسریع کنیم.
وی در رابطه با اقدامات هیات عامل سوم صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور تصریح کرد: حجم نقدینگی را به عنوان شاخصی که نشان می‌دهد چه میزان سرمایه وارد این حوزه کرده‌ایم، افزایش داده‌ایم. علاوه بر این، زمان ارزیابی درخواست‌ها از چندین ماه به زیر یک ماه کاهش پیدا کرده است. همچنین حجم پولی که در یک سال گذشته وارد این حوزه کرده‌ایم، دو برابر ۵ سال گذشته بوده و در ۱۰ ماه گذشته دو برابر ۵ سال گذشته ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش بنیان صادر کرده‌ایم. این موارد را شاخصی می‌دانیم که می‌تواند به توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان کمک کند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: در بحث بازار نیز صندوق تسهیلات ۹ درصدی لیزینگ، تسهیلات استصناع و… را برای فروش بیشتر شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته است. علاوه بر این صندوق برای شتابدهنده‌ها، تسهیلات بسیاری در نظر گرفته است. از همین رو چنین جلساتی نیز با هدف تشریح و معرفی کامل خدمات صندوق به شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود.
وحدت خاطرنشان کرد: لازم است که در کشور نهادسازی داشته باشیم، لذا وجود انجمن‌های خصوصی در کشور بسیار مهم است و می‌تواند در سیاست گذاری‌ها کمک شایانی کند. از همین‌رو صندوق نوآوری سعی کرده تا با سایر نهادهای موجود در اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور مانند صندوق‌های پژوهش و فناوری، بانک‌¬ها و… تعاملات خوبی برقرار کند تا جایی که آنها می‌توانند برای شرکت‌های دانش بنیان ضمانت‌نامه صادر کنند.
در ادامه این نشست، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با مدیران انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این جلسه به گفت‌وگو پرداخت و برخی خدمات و رویکردهای جدید صندوق نوآوری را برای آنها تشریح کرد؛ همچنین برخی اعضای این انجمن نیز پیشنهاداتی را برای عملکرد بهتر صندوق نوآوری در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان واحدهای فناور ارایه دادند که برخی از آنها مورد استقبال دکتر وحدت قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع خبر

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

    نظرات