روش های افزایش فالوور اینستاگرام

روش های افزایش فالوور اینستاگرام


مقدمه

حتماً شما هم مثل تمامی کاربران اینستاگرام مشتاق افزایش فالوورهای پیجتان هستید. حتی شاید این اعتقاد را هم داشته باشید که تعداد فالوورها باید از فالوئینگ‌ها بیشتر باشد (!). معمولاً وقتی صحبت از افزایش فالوور می‌شود، افراد خیلی سریع سراغ گزینه‌هایی اعم از خرید فالوور می‌روند، اما روش‌های موثرتری هم برای رسیدن به نتیجه‌ی معقول در دسترس است.

در کنار روش‌های موثری که فالوورهای پیج را مستقیماً افزایش می‌دهد، آیا روش‌های کلیدی برای ارتقای کیفیت پیج را می‌شناسید؟ کدام ویژگی‌های پیج شما، باعث محبوبیت آن می‌شود؟ از کدام روش‌ها نتیجه‌ی مطلوب گرفته‌اید؟

علاوه بر افزایش فالوور، راهکارهای حفظ آن‌ها نیز اهمیت بالایی دارد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا این روش‌های موثر را با شما در میان بگذاریم.

فهرست

چرا باید فالوورهای اینستاگرامم را افزایش دهم؟ انواع روش‌های موثر افزایش فالوور اینستاگرام روش‌های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام چرا باید از یک شرکت دیجیتال مارکتینگ کمک بگیریم؟

مقاله‌ی زیر را بخوانید

راهنمای صفرتاصد مدیریت‌ شبکه های اجتماعی که باید بدانید

چرا باید فالوورهای اینستاگرامم را افزایش دهم؟

شاید بتوانیم به اینستاگرام لقب «پرکاربردترین نرم‌افزار دنیای مدرن» را اختصاص دهیم. این نرم‌افزار ازجمله نرم‌افزارهای این روز‌های موبایل هریک از ماست که چندین بار در طول روز آن را چک می‌کنیم.

برای افرادی که پیج‌های بیزینسی یا تجاری دارند و از این طریق درآمدشان را به دست می‌آورند، هم در دسترس‌ بودن خودشان و هم تعداد فالوورهایشان اهمیت بالایی دارد. فالوورهای پیج‌های تبلیغاتی (و گاهی هم پیج‌های شخصی) نقش حیاتی و بسیار مهمی در تعیین درآمدشان داشته و حتی بعد از کیفیت محصولات، این فاکتور می‌تواند حرف اول را بزند.

اینستاگرام دنیای عکس‌هاست و به سبب این پلتفرم تصویرمحور، مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده است. پس به خاطر تعداد بالای کاربرانش، برای تبلیغات شما و حرفه‌تان بستر بسیار مناسبی است؛ اما چرا افزایش فالوور؟ طبیعتاً تبلیغات بدون بازدید هیچ ارزشی ندارند. شما برای تبلیغاتتان باید افرادی را داشته باشید که از مطالبتان دیدن کنند و بتوانید به کمک آن‌ها تبلیغاتتان را گسترش دهید؛ یعنی باید بتوانید توجه تعداد مشخصی از این کاربران را به خود جلب کنید.

هرچه فالوورهای شما بیشتر باشد، تعداد افرادی که تبلیغات، پست‌ها و استوری‌های شما را می‌بینند بیشتر شده و تعداد افراد بیشتری هم این پست‌ها را به دیگر افراد می‌فرستند. هرچه این پروسه بیشتر اتفاق افتد، بازدیدهای شما بالا رفته و علاوه بر کسب درآمد از خود اینستاگرام، مشتریان حرفه‌تان نیز افزایش می‌یابند و به درآمد بیشتری می‌رسید. البته گذشته از صفحات تجاری و تبلیغاتی، بسیاری از کاربران عادی هم دوست دارند تا از فالوورهای بیشتری برخوردار باشند.

وقتی حرف از اهمیت تعداد فالوور می‌زنیم، صرفاً منظورمان به پیج‌هایی که محصول خاصی را تبلیغ یا حرفه‌ی خاصی را دنبال می‌کنند نیست. شما حتی می‌توانید در اینستاگرام صفحه‌ای برای انتشار دلنوشته، عکس‌های مورد علاقه، برندهای خاص، تسترها، آدرس‌های مختلف و ... داشته باشید. در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید، اینستاگرام با افزایش فالوور به شما کمک می‌کند تا استعدادهایتان را به افراد بیشتری نشان داده و جدای بحث درآمد، اعتماد افراد بیشتری را به دست آورید.

 (برای حفظ و افزایش فالوورهای اینستاگرام چه راهکاری دارید؟)

سه نکته‌‌ای که گویای اهمیت تعداد فالوورهای پیج شماست

  1. معمولاً افراد عادی وقتی دنبال اعتبارسنجی یک پیج در اینستاگرام هستند، ابتدا به تعداد فالوورهای این پیج نگاه می‌کنند. اگر این پیج تعداد فالووری کمتر از حد انتظار فرد داشته باشد، شاید از دنبال کردن این پیج منصرف شود. انگار در افکار مردم این‌طور جا افتاده که هرپیجی که معتبرتر است، فالوورهای بیشتری دارد. شاید همیشه این‌طور نباشد و فاکتورهای مختلفی در اعتبار یک پیج دخیل باشد اما این تفکر چندان هم دور از واقعیت نیست.

تصور کنید پیجی دارید که از اعتبار و کیفیت محصول بالایی برخوردار بوده، فعال است و هرروز پست‌ها و استوری‌های جذاب و خلاقانه‌ای منتشر می‌کند. طبیعتاً این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا فالوورهای این پیج جذب زیبایی و کیفیتش شده و آن را به دوستان و آشنایانشان معرفی می‌کنند. حتی ممکن است اقدام به تبلیغ این پیج هم بکند. پس رفته‌رفته تعداد فالوورهای شما به شیوه‌ای کاملاً سنتی افزایش خواهد یافت؛ بنابراین تعداد فالوور تا حدی می‌تواند تعیین‌کننده‌ی اعتبار پیج باشد. پس مطمئن باشید که هرچه کیفیت پیج بالاتر، تعداد فالوورهایش هم بیشتر!

  1. حتماً تاکنون متوجه شده‌اید که اکثر فالوورهایی که خریداری می‌شوند، تقلبی یا فیک بوده و اصلاً شخصیت حقیقی ندارند. این پیج‌ها عموماً متعلق به افرادی هستند که به هر علتی از اینستاگرام رفته و فعالیتی ندارند اما پیجشان را به طورکل پاک نکرده‌اند. به همین دلیل بازدیدهای شما را افزایش نمی‌دهند.

پس بنابراین بجای هزینه برای خرید فالوورهای فِیک و تقلبی، با راز تا انتهای مقاله همراه باشید تا روش‌های صحیح و موثر بازاریابی و افزایش فالوور اینستاگرام را باهم فراگیریم.

  1. آخرین و مهم‌ترین نکته این است که افراد زیادی همواره یک پیج ‌را آنفالو می‌کنند و در همین راستا هم افرادی هستند که همان پیج را فالو می‌کنند. این یک پروسه‌ی دائمی است که تمام پیج‌های اینستاگرام، چه پیج‌های کوچک و چه پیج‌های بزرگ و قدیمی، آن را تجربه کرده و با آن مواجه هستند.

اینستاگرام از سال ۲۰۱۰ آغاز به فعالیت کرده و ۱۰‌سال از فعالیت آن می‌گذرد. در طی این ده سال، جذابیت این برنامه به گزارش کارشناسان در دو سال اخیر کم‌شده و افراد تمایل چندانی به دنبال کردن پیج‌های مختلف ندارند. ما قصد ریشه‌یابی این علت را نداریم؛ چراکه قطعاً نیاز به مقاله‌ای مجزا و تکمیل دارد؛ اما علتِ این موضوع هرچه که باشد، شما باید دقت کنید که با وجود چنین رخدادهایی، نیاز شما به فالوورهای جدید هرروز بیشتر می‌شود. پس همواره سعی کنید فالوورهای پیجتان را بالا نگهدارید تا با وجود افرادی که از پیجتان می‌روند، لطمه‌ای به برنامه‌ها و کسب‌و‌کارتان نخورد و همواره برای افراد جدید یا قدیمی، حرفی برای گفتن داشته باشید.

حال باوجود تمام این نکات، دریافتیم که چرا باید به فکر افزایش فالوورهای اینستاگراممان باشیم. پس در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید تا با انواع تبلیغات و روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام آشنا شویم.

انواع روش‌های موثر افزایش فالوور اینستاگرام

تبلیغات اینفلوئنسری اینستاگرام

اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار عموماً شهرت خود را از شبکه‌های اجتماعی کسب کرده‌اند و با تولید محتوای جذاب روند افزایش فالوور اینستاگرام را به خوبی طی کرده‌اند. قطعاً شما هم یا عده‌ی خاصی از این افراد را می‌شناسید و یا یکی از دنبال‌کننده‌های بسیارِ آن‌ها هستید. اینفلوئنسرها همان بلاگرها یا دیگر پیج‌های معروفی هستند که به سبب مهارت‌های کاری خاصشان از قدرت نفوذ و اعتماد خاصی بین مردم برخوردارند.

اغلب فالوورهای این پیج‌ها حقیقی بوده و از تعداد بازدیدها و لایک‌های مطالبشان معلوم است که شاید تعداد کمی از فالوورهای آن‌ها تقلبی باشد. این‌طور پیج‌هایی که فالوور حقیقی دارند، ارزش بالایی برای تبلیغ دارند؛ چراکه حتی اگر تعداد کمی از افرادشان هم تبلیغتان را ببینند خیالتان راحت است که این افراد حقیقی هستند و کاربری در میانشان تقلبی یا فیک نیست.

مقاله‌ی زیر را بخوانید

چرا باید هنوز به بازاریابی در تلگرام توجه بیشتری کنیم؟

برخی اینفلوئنسرها با دسته‌بندی موضوعی که دارند این قابلیت را به متقاضیان تبلیغات در اینستاگرام و افزایش فالوور اینستاگرام می‌دهند تا با توجه به کسب‌وکارشان تبلیغات خود را انجام دهند. تولید محتوای اختصاصی اینفلوئنسرها می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشد ولی شاید این روش کمی هزینه‌بر باشد؛ البته این نکته هم نباید فراموش شود که با این روش می‌توان در زمانی کوتاه تعداد فالوورهای اینستاگرامی را افزایش داد و طبیعتاً این هزینه‌ی تبلیغات قطعاً در مدت‌زمان کوتاهی به شما بازگردانده خواهد شد.

راهکار موجود برای کاهش هزینه‌ها ارتباط با آژانس‌های تبلیغاتی است چراکه آن‌ها درخواست زیادی برای تبلیغات در اینستاگرام دارند و با اینفلوئنسرها بهتر می‌توانند ارتباط برقرار کنند؛ چه از نظر محتوا و چه از نظر افزایش فالوور. در نتیجه این روش از تبلیغات در اینستاگرام شیوه مناسبی جهت افزایش فالوور اینستاگرام است. برای اطلاع بیشتر از نحوه فعالیت اینفلوئنسرها می‌توانید مقاله نقش اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها در بهبود بازاریابی دیجیتال را مطالعه نمایید.

مقاله‌ی زیر را بخوانید

نقش اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها در بهبود بازاریابی دیجیتال

تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام

تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام یکی از روش‌های موثر جهت افزایش فالوور اینستاگرام است؛ اما به علت نوسانات قیمت ارز شاید برای برخی از کسب‌وکارها مقرون به صرفه نباشد ولی برای کسب‌وکارهای بزرگ روش بسیار مناسبی است چراکه نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالایی را به دنبال خواهد داشت و در جهت افزایش فالوور اینستاگرام بسیار تاثیرگذار است. تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام به دو صورت انجام می‌شود:

  1. نمایش پست (عکس و ویدیو) موردنظر در میان پست‌های کاربران. از این طریق، کاربران پیج کسب‌وکار موردنظر را فالوو می‌کنند و در نهایت، سبب افزایش فالوور اینستاگرام خواهد شد.
  2. استوری تبلیغی در میان استوری‌های کاربران. با این ویژگی می‌توان نرخ تبدیل بالایی را به همراه افزایش فالوور اینستاگرام پیج موردنظر مشاهده نمود.

نکته جالب توجه در تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام قرار دادن لینک سایت، دانلود نرم افزار، صفحه خرید و... در پست‌ها و استوری‌های تبلیغی که با این ویژگی نرخ تبدیل بالا، افزایش ترافیک ورودی به وبسایت، بهینه سازی موتورهای جستجو، افزایش فالوور اینستاگرام و... را می‌توان به همراه داشت.

روش‌های ساده‌تری برای تبلیغ و افزایش فالوور اینستاگرام

اگر دقت کرده باشید، اینستاگرام به‌سرعت از قالب یک نرم‌افزار تفریحی جداشده و به یک ابزار قدرتمند بازاریابی تبدیل شد؛ نرم‌افزاری که بیش از ۲۰۰ میلیون عضو فعال داشته و در هر ماه ۶۰ میلیون تصویر و در هر روز ۱.۶ میلیارد لایک دریافت می‌کند. از این ۲۰۰ میلیون نفر انتظار دارید چند نفر فالوور شما باشد؟ در این عنوان قصد داریم که شما را با موثرترین و مدرن‌ترین روش افزایش فالوور آشنا کرده و شما را به تعداد فالوور مدنظرتان نزدیک‌تر کنیم.

همان‌طور که از نمودار بالا هم مشخص است، از بین سه نرم‌افزار فیس‌بوک، توئیتر و اینستاگرام، باوجودی که اینستاگرام از دو مورد دیگر جدیدتر بوده و سابقه‌ی کمتری دارد اما کاربران بیشتر از اینستاگرام استقبال کرده‌اند. درصد علاقه‌مندی افراد به اینستاگرام ۵۸ برابر فیس‌بوک است! بستری بهتر از این اپلیکیشن برای تبلیغات و تاثیرگذاری سراغ دارید؟

اگر تمام روش‌های گفته‌شده را طی کرده و تمامی نکات را زیر نظر گرفته ‌باشید، بدون رعایت نکات ریز اما جذابی که در ادامه آموزش می‌دهیم می‌توانید فالوورهای فعلی‌تان را حفظ و پایبند کرده و آن‌ها را آن‌قدر به وجد آورید تا خود به تنهایی سبب افزایش فالوورهای شما از طریق دوستان و آشنایانشان شوند.

همان‌طور که در لیست موسیقی‌های موبایلمان همیشه موسیقی‌هایی را داریم که هرگز حاضر به پاک‌کردنشان نیستیم، در لیست دنبال‌شونده‌های اینستاگراممان هم صفحاتی را داریم که آن‌قدر جذاب هستند که هرگز حاضر به آنفالو کردنشان نمی‌شویم. چرا؟ این پیج‌ها چه‌ کارهای خارق‌العاده‌ای می‌کنند که کاربر اینقدر مجذوب‌شان می‌شود؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم، اینستاگرام برنامه‌ای تصویر‌محور است که تا حد زیادی با سلیقه و حس بینایی افراد سروکار داشته و دست بر جذابیت‌های قدرتمند بصری می‌گذارد. همین نکته شاید برای شما کافی باشد تا با استفاده از آن، پیجتان را جذاب و فالوورهای حقیقی زیادی را جذب کنید.

هر روشی هم که برای افزایش فالوورهای اینستاگرام پیشنهاد شود، واقعیت این است که اگر آن پیج کیفیت موردنظر را نداشته باشد تلاش‌ها و هزینه‌هایتان هدر می‌رود. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نکات بسیاری برای ارتقای کیفیت پیج و تاثیرگذاری بیشترِ مطالبتان را به شما گوش‌زد می‌کنند اما راز در اینجا قصد دارد تا برخی از این نکات را در اختیار شما قرار دهد. به همین منظور ما در اینجا به طور خلاصه روش‌های مدنظر را نام‌برده و در ادامه به توضیح مفصل هریک می‌پردازیم.

روش‌های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

  1. فیلم‌های IGTV بیشتری تولید و منتشر کنید
  2. با اینفلوئنسرها همکاری کنید
  3. از کپشن‌های کامل و طولانی (اما روان) استفاده کنید
  4. در قسمت پیشنهادها ( Suggestion ) برای افراد ظاهر شوید
  5. پروفایل اینستاگرامتان را مثل یک صفحه‌ی اصلی تزئین کنید
  6. فیلم‌های بیشتری نسبت به عکس‌ها منتشر کنید
  7. سلفی‌های بیشتری منتشر کنید (تعجب نکنید، این کار برای افراد بسیار جذاب است)
  8. برای استوری‌ها و پست‌هاتون یک کاور مخصوص و منحصربه‌فرد انتخاب کنید
  9. با برند‌های جذاب و محبوب همکاری داشته باشید
  10. حتماً زیر پست‌ها از هشتگ‌های مختلف و پربازدید استفاده کنید.

البته تعداد زیادی از این موارد توسط یک آژانس دیجیتال ‌مارکتینگ خوب و معتبر که وجدان‌کاری بالایی دارند به شما تذکر داده‌شده و با شروع همکاری، تمام زوایای موثر برای افزایش فالوور اینستاگرام شما در نظر گرفته‌شده و ارتقا خواهد یافت. درحقیقت تمام این راهکارها برای این هستند که شما به مخاطب اهمیت داده و به او ثابت کنید که برای او وقت و خلاقیتتان را صرف می‌کنید. این شاید موثرترین راهی است که افراد را به یک پیج پایبند می‌کند.

مقاله‌ی زیر را بخوانید

با روبیکا؛ بی‌حرکت قدم بردارید!

آماده باشید تا جزئیات هریک از این عنوان‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم.

۱. فیلم‌های IGTV بیشتری تولید و منتشر کنید

IGTV یکی از بخش‌های جدید و جذاب اینستاگرام است که به‌تازگی مخاطبین بسیاری پیدا کرده و استقبال‌های زیادی از این پنل شده است. درحالت عادی اگر قصد انتشار فیلم‌های اینستاگرامی را داشته باشید، جدای همه‌ی فاکتورها، باید به زمان ویدئو هم توجه کنید چون در اینستاگرام فیلم‌ها نباید طولانی‌تر از ۱ دقیقه باشند؛ اما با وجود پنل جدیدی همچون IGTV می‌توانید خلاقیتتان را به مخاطب عرضه کرده و به او ثابت کنید که زمان‌ شما مختص اوست.

به گفته‌ی Jon Youshaei ، مدیریت بازاریابی IGTV اینستاگرام، بسیاری از افراد از قسمت‌های دیگر اینستاگرام خسته شده و استقبال زیادی از بخش‌های جدیدی مثل IGTV ‌ می‌کنند. آن‌ها اکثر زمان خود را در این بخش صرف کرده و فیلم‌های مختلفی را‌ در آن جستجو می‌کنند؛ بنابراین اگر خلاقیت و مهارت خود را به درستی در این بخش نشان دهید، به موفقیت بزرگی دست پیدا می‌کنید.

علاوه بر نامحدود بودن فیلم‌های IGTV ، یکی دیگر از موضوعات جذاب این متن‌ها برای کاربر این است که هرلحظه که بخواهد می‌تواند فیلم‌های این بخش را متوقف کرده و هرزمان که مشتاق بود فیلم را ادامه دهد، برخلاف پست‌های عادی که هیچ گزینه‌‌ی stop و play ای ندارند.

Jon Youshaei پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۰ استقبال مردم از این بخش بیشتر هم خواهد شد؛ بنابراین شما به‌عنوان سرپرست یک پیج اگر مشتاقید تا فالوورهای بیشتری جذب کنید، می‌توانید مستقیماً از همین طریق اقدام کرده و فیلم‌های IGTV زیادی مرتبط با موضوع پیجتان منتشر کنید.

از پیشنهادهای او این است که برای این دسته از فیلم‌های پیجتان، فیلترها و روند‌های خاصی را داشته باشید. این حس خوبی است که یک کاربر بدون اینکه به نام پیج دقت کند هم بتواند تشخیص دهد که این ویدئو در بین لیست فیلم‌های IGTV مربوط به پیج شماست. اینگونه هم شما معروف‌تر خواهید شد و هم محبوبیتی در بین فالوورهایتان پیدا می‌کنید که هرگز دلشان نیاید پیجتان را ترک کنند. استفاده از فیلم‌های IGTV ‌یکی از موثرترین روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام است.

۲. با اینفلوئنسرهای کوچک همکاری کنید

درباره‌ی اینفلوئنسرها به‌طور مختصری در ابتدای مقاله صحبت کردیم. به گزارش کارشناسان اینستاگرام، اینفلوئنسرها همان‌طور که از نامشان هم پیداست تاثیر بسزایی در افزایش فالوورها و تبلیغات و بازاریابی پیج‌های مختلف داشته و از اصلی‌ترین روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام به‌حساب می‌آیند؛ اما چرا اینفلوئنسرهای کوچک؟

این اینفلوئنسرها، کسانی هستند که تعداد فالوورهای نجومی نداشته و حدوداً سقف فالوورهایشان ۲۵ هزارتا است. واقعیت این است که شاید انفلوئنسر بودن با خرید چندین هزار فالوور کار بسیار ساده‌ای باشد، اما وقتی تعداد فالورهای یک پیج نرمال و قابل تصور است، به شما که قصد سپردن تبلیغاتتان به آن‌ها را دارید این حس القا می‌شود که تقلب و فالوور تقلبی در این صفحه کمتر است؛ بنابراین اعتماد بیشتری نسبت به آن پیدا می‌کنید.

به‌طورکلی، کار کردن با اینفلوئنسرهای کوچک برای شما فواید بیشتری دارد. برای اینکه بهتر متوجه شوید، ابتدا به نمودار زیر که بر اساس بررسی‌ها و گزارش‌های کارشناسان اینستاگرام تهیه شده است، توجه کنید:

(حقیقی‌بودن فالوورها از تعدادشان اهمیت بیشتری دارد).

همان‌طور که در نمودار بالا هم مشاهده می‌کنید، پیج‌هایی که فالوورهایی بین ۰-۲۵ K دارند، بدون در نظر گرفتن موضوع صفحه‌شان، جذابیت بیشتری برای مخاطبین داشته‌اند. شما علاوه بر اینکه از این موضوع برای تبلیغات پیجتان و اعتماد به یک اینفلوئنسر بهره می‌گیرید، می‌توانید آن را سرلوحه کار خود برای تعداد فالوورهای خودتان نیز قرار دهید.

این تعداد فالوور برای رشد اینستاگرام و برند تجاری شما به چه‌ معنی است؟ با یک همکاری طولانی مدت، یک برند یا اینفلوئنسر می‌تواند با مخاطبانش درطی‌زمان، ارتباط قوی‌تر و تبادل اطلاعات بیشتری داشته باشد. با همکاری‌های منظم، همین کار باعث می‌شود تا فالوورهای این پیج ها ذره ذره اعتماد کنند که قطعاً هر مکانی که این پیج تبلیغ می‌کند باکیفیت و باارزش است؛ بنابراین از موثرترین راه‌های پیش روی شما برای تبلیغات پیجتان، همکاری با این دسته از اینفلوئنسرهای کوچک است.

البته این نکته را فراموش نکنید که تمام این راهکارها تنها زمانی کاربرد دارد که شما از کیفیتی حقیقی برخوردار باشید. قصد ما این نیست که کسی را فریب دهیم و می‌خواهیم از تلاش‌های مستمر و صحیحمان نتیجه‌ی مطلوب بگیریم؛ بنابراین با مشورت با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب، هم اینفلوئنسرهای موثر را پیدا کنید و هم به کمک کارشناسانشان، کیفیت پیج و محصولاتتان را ارتقا دهید.

در این میان می‌توانید به سبک خود اینفلوئنسرها نیز رفتار کنید. حتماً تجربه کرده‌اید که دوست یا دوستانی شما را زیر پست‌های کسی اصطلاحاً تگ کنند. شما به ناچار مجبور می‌شوید که این پیج‌ را مشاهده کنید تا متوجه علت این تگ گذاری شوید. این رفتار معمولاً در مسابقات اینستاگرامی اینفلوئنسرها اتفاق می‌افتد. شما نیز می‌توانید با برگزاری مسابقات مختلف، از فالوورهای خود دعوت کنید تا دوستانشان را زیر پست‌ها تگ‌کنند و جایزه ببرند. البته این روش در ابتدای راه جواب نمی‌دهد و بهتر است پس از گذشت مدتی از تاسیس پیج، مسابقه‌های جذابی ترتیب دهید.

۳. از کپشن‌های کامل و طولانی (اما روان) استفاده کنید

همه‌ی ما در اینستاگرام شاهد عکس‌هایی هستیم که کپشن خاصی ندارند و اگر هم داشته باشند، بسیار کوتاه است. این چنین پست‌هایی چندان در جذب مخاطب موفق نیستند و جذابیت خاصی را برای بینندگان ایجاد نمی‌کنند. شما باید سعی کنید برای پست‌هایتان ابتدا تصاویر مرتبط، زیبا و جذاب انتخاب کرده و سپس، برای نوشتن کپشن‌های جذاب و طولانی زمان لازم را بگذارید.

البته منظور از کپشن‌های طولانی این نیست که آن‌قدر طولانی باشد که حوصله‌ی خواننده را سر ببرد. چون اولاً حوصله‌ی ما در این زمینه‌ها محدود است و ثانیاً اینستاگرام برای هر پست تعداد کاراکتر محدود و مشخصی دارد؛ بنابراین سعی کنید کپشن‌هایی را برای تصویر انتخاب کنید که بتواند به طور کامل و واضح شما، حرفه‌تان، تصویر مربوطه و راه‌های ارتباطی را به مخاطب برساند.

برای پیج‌های تجاری که اقدام به فروش محصولی خاص یا خدمات خاصی می‌کنند، معمولاً این یک شگرد است که همه‌ی اطلاعات را در کپشن، تصویر و استوری منتشر نکنید تا افراد را به سمت سوال ‌پرسیدن یا کامنت‌گذاشتن تشویق کنید؛ اما با‌این‌حال، باید دقت کنید که اطلاعات واضح و درستی از خود به مشتری در کپشن ها دهید. سعی کنید مطالعه‌ی کپشن‌ها را برای خواننده جذاب کنید و از هرگونه لحنی که بین شما و مشتری فاصله ایجاد می‌کند، دوری‌کنید.

وقتی متن‌های حساب‌شده و درستی برای پست‌هایتان انتخاب کنید و به اندازه‌‌ کافی برایشان توضیح دهید، مخاطب برای شما کامنت گذاشته و یا پست‌هایتان را لایک می‌کند. در این صورت علاوه بر اینکه پست‌هایتان در قسمت عمومی یا اکسپلور نمایش داده می‌شود، از طریق اینستاگرام و در قسمت پیشنهادها یا همان Suggestion برای افرادی که شما را دنبال نکردند نیز نمایش داده‌ خواهید‌ شد؛ بنابراین به قدر کافی پیج‌تان را پربار کرده و از متن‌های طولانی و پرانرژی استفاده کنید.

نمودار تغییر طول کپشن‌ها از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰

همان‌طور که در نمودار مشاهده ‌می‌کنید، افراد در طی سال‌های اخیر از اهمیت طول کپشن در جذب مخاطب و جذابیت پست بیشتر مطلع شده‌اند و به همین‌ دلیل آن را بیشتر رعایت می‌کنند. اینفلوئنسرها اولین افرادی هستند که این نکات را زیر نظر گرفته و آن‌ها را اجرا می‌کنند. طول کپشن‌های آن‌ها اغلب بالای ۱۰۰۰ کلمه است اما به‌سبب هنر و مهارتی که در متن بکار می‌برند، متن‌هایی جذاب و دلنشین دارند که مخاطب را خسته‌‌ نمی‌کنند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شما نیز باید دقت کنید تا همین نکات را در پست‌هایتان بکار ببرید.

گاهی هم برای جذابیتِ بیشتر پیج و جلوگیری از یکنواختی، آن را متفاوت کنید و از کپشن های کوتاه استفاده کنید. کارشناسان یک آژانس دیجیتال م ا رکتینگ به شما مشورت می‌دهند که چطور از این قابلیت استفاده کرده و این نکات را درجای درست خود بکار ببرید.

۴. در قسمت پیشنهادها ظاهر شوید

قطعاً میدانید در این قسمت چه نکته‌ای را می‌خواهیم به شما بگوییم. در قسمت request ها و یا در پایین هر پیجی که قصد بازدید از آن را دارید، قسمتی بنام پیشنهادها یا همان suggestion وجود دارد که علاوه بر پیج مورد نظر، پیج‌های دیگر را نیز به شما نمایش می‌دهد .

این پیج‌ها اغلب متعلق به افرادی هستند که فالوورهای شما آن‌ها را دنبال می‌کنند؛ اما خودتان هم می‌توانید باعث شوید که در این قسمت نمایش داده شوید.

ساختار اینستاگرام به نحوی طراحی شده است که هر پیجی که بازدید یا کامنت‌های بیشتری داشته باشد و یا پست‌ها و استوری‌های بیشتری منتشر کرده باشد، بیشتر در قسمت پیشنهادها ظاهر‌شده و از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌شود. در قسمت‌های قبل تا حدی به کارهایی که باعث نمایش شما در پیشنهادها می‌شود اشاره کردیم.

وظیفه‌ی شما این است که در قسمت بیوگرافی صفحه‌تان، الفاظ دقیق مرتبط با حرفه‌ یا موضوعات موردعلاقه‌تان را درج کنید؛ اما چرا؟

هر کاربری در صفحه‌ی خود صفحات مختلفی از اینفلوئنسرها و دیگر پیج‌های تبلیغاتی دارد. پیج‌هایی که حرفه‌ی خاصی مثل آشپزی و فروش محصولات و ... را اینستاگرام شناسایی می‌کند و کاربر وقتی این پیج‌ها را دنبال می‌کند، اینستاگرام به‌صورت پیش‌فرض و از قبل تعیین‌شده‌ای سلیقه‌ی این شخص را شناسایی کرده و درنتیجه به کمک بیوگرافی شما، می‌تواند شما را به افرادی که تمایلی به شما دارند معرفی کند. پس شما با این روش به راحتی می‌توانید اینستاگرام را در این مسیر همراهی کنید تا خودش باعث افزایش فالوور و مشتریان شما شود.

۵. پروفایل اینستاگرامتان را مثل یک صفحه‌ی اصلی تزئین کنید

اگر بخواهیم ساده بگوییم، شما نیاز به سبک عکس پروفایل و یک بیوگرافی جذاب، صادقانه و حرفه‌ای دارید. در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید، بیوگرافی شما معرف شخصیت و افکارتان است و همچنین استعدادهایتان را به اطلاع افراد می‌رساند؛ حتی اگر آن‌ها شما را دنبال نکرده باشند.

در بسیاری از مواقع ما به خاطر یک حرف زننده یا یک تصویر نامطلوب، او را فالو نمی‌کنیم و ذهنیتِ ابتدایی قشنگی از او نخواهیم‌داشت. حتی اگر یک شخص سرشار از مهارت و ایده باشد، بازهم اولین چیزی که کاربران از او می‌بیند، پروفایل و بیوگرافی اوست. پس عکس‌ها و متن‌های کوتاهِ بیوگرافی در اینجا حکم یک معرف برای فالوورهای شما هستند.

اگر این تصویر و بیو ماهرانه انتخاب شود، اعتمادی از همان ابتدا شکل می‌گیرید که ممکن است تا انتهای مسیر از بین نرفته و هرروز هم پررنگ‌تر شود. پس حتماً در انتخاب این دو فاکتور نهایت دقت و هزینه‌ی لازم را بکار بگیرید.

مقاله‌ی زیر را بخوانید

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

۶. فیلم‌های بیشتری نسبت به عکس‌ها منتشر کنید

اگرچه فیلم‌های IGTV خود تاثیر بسزایی در جذب فالوور دارند، اما نسبت به پست‌های ویدئویی اینستاگرام دسترسی سخت‌تری داشته و حجم اینترنت بیشتری از کاربرد کسر می‌کنند. به همین دلیل شما می‌توانید از فیلم‌های عادی و یک‌دقیقه‌ای اینستاگرام برای پیج استفاده کنید.

اگر تمام مطالبتان صرفاً تصویر باشد، پیج ‌شما برای مخاطبین یکنواخت شده و جذابیت پیجتان کم می‌شود. به همین دلیل بهتر‌است تا از ویدئو هم استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با ارسال ویدئو، جلب اطمینان و اعتماد فالوورها از وجود حقیقی شما و درک روند کاری ‌شماست. شما در این ویدئوها می‌توانید به مخاطبانتان از نحوه‌ی کار، خبرهای جدید، مسابقات، جوایز، تخفیف‌ها، ایده‌ها و آپدیت‌های جدید صحبت کنید و به آن‌ها به‌طور غیرمستقیم بفهمانید که برایشان مهم هستید، برایشان وقت می‌گذارید و هدفتان صرفاً کسب درآمد نیست.

۷. سلفی‌های بیشتری منتشر کنید (تعجب نکنید، این کار برای افراد بسیار جذاب است)

اینستاگرام دنیایی سرشار از رنگ‌ها و تصاویر مختلف است. در کنار این دنیای رنگارنگ، اعتماد کمتری هم نسبت به حرف‌ها و ادعاهای یک فرد وجود دارد. وقتی شما از خودتان تصاویر سلفی (بطورکل عکس از زندگی و محیط کار) منتشر کنید، راحت‌تر می‌توانید با فالوورهایتان ارتباط بگیرید و آن‌ها را مجذوب خود و حرفه‌تان می‌کنید. بدین صورت اعتماد به شما و حرف‌هایتان برای آن‌ها راحت‌تر شده و بهتر می‌توانید اثرگذار باشید.

۸.برای استوری‌ها و پست‌هاتون یک کاور مخصوص و منحصربه‌فرد انتخاب کنید

پیج‌هایی که نظم و کاورهای مرتبی دارند، از محبوبیت بیشتری بین کاربران برخوردارند.

و اما بخش جذاب ماجرا، طراحی یک کاور جذاب و منحصربه‌فرد برای استوری‌ها و پست‌هایتان! قطعاً این ویژگی را در پیج های مختلف دیده‌اید. فارغ از هر شغل و حرفه‌ای که دارید، می‌توانید این کار را حتی برای پیج‌های شخصی‌تان نیز انجام دهید. اگر دقت‌ کرده باشید در آپدیت‌های جدید اینستاگرام می‌توانید هایلایت‌های مختلفی هم برای استوری ‌هایتان در نظر بگیرید و بر زیبایی آن بیافزایید.

این کار باعث می‌شود تا زیبایی‌های پیج‌ شما دوچندان شده و فالوورهایتان دریابند که شما برای آن‌ها وقت و سلیقه‌ی کافی را به خرج می‌دهید. همچنین از آنجا که اینستاگرام یک برنامه تصویرمحور است، این ایده مستقیماً با افزایش فالوورهایتان در ارتباط است.

۹. با برند‌های جذاب و محبوب همکاری داشته باشید

حتماً شما هم پیج‌هایی در اینستاگرام دارید که پست‌های جذاب و محبوبی را منتشر می‌کنند. اگر به استوری‌های این افراد سری بزنید، متوجه می‌شوید که آن‌ها به ظاهر درحال پیشنهاد مکان‌ها، مغازه‌ها، پیج‌ها و غیره هستند؛ اما آن‌ها درواقع درحال تبلیغ بوده و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

به‌سبب فالوورهای زیاد این پیج‌ها، ارتباط با آن‌ها و درخواست تبلیغ پیجتان یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش فالوور است؛ اما آیا به تنهایی از پس این‌کار برمی‌آیید؟ آیا می‌توانید به تنهایی با این پیج‌ها صحبت کنید؟

این کار تا حد زیادی نیازمند دقت، شناخت و تجربه از فضای اینستاگرام و تبلیغاتِ ماهرانه و موثر در آن است. قطعاً کسی به موثری یک شرکت دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند به شما کمک کند تا پیج‌های معروف و محبوب را بشناسید و با آن‌ها ارتباط بگیرید. بله بسیاری از پیج‌های معروف و جذاب هستند که همه‌ی ما آن‌ها را می‌شناسیم ولی قطعاً ارتباط گرفتن با آن‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود.

بنابراین یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب و معتبر باعث می‌شود که علاوه بر اینکه هزینه‌هایتان را درجای درستی خرج کنید، به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با این ادمین ها ارتباط بگیرید و بی‌دغدغه‌تر پیجتان را تبلیغ کنید.

۱۰. حتماً زیر پست‌ها از هشتگ‌های مختلف و پربازدید استفاده کنید

در قسمت جستجوی اینستاگرام، شما شاهد ۴ دسته‌بندی هستید تا راحت‌تر بتوانید موضوع یا پیج موردنظرتان را پیدا کنید. یکی از این دسته‌بندی‌ها بنام تگ یا همان هشتگ است. هر شخصی که در زیر پست‌هایش عنوان مورد نظر شما را با سمبل # نوشته و منتشر کرده باشد، در این قسمت برای شما نمایش داده ‌می‌شود.

یادتان باشد از چندین حالت برای هشتگ‌گذاری استفاده کنید. شما برای تعداد هشتگ‌ها محدودیتی ندارید و می‌توانید این کار را بدون هیچ محدودیتی انجام دهید. پس هر عبارت مرتبط با کپشن یا تصویر که به ذهنتان می‌رسد را هشتگ‌ کنید.

بدین ترتیب وقتی کاربران آن هشتگ را جستجو می‌کنند، با مطلب شما مواجه شده و طبق صحبت‌هایی که درباره‌ی ظاهر پست‌ها و کپشن‌ها کردیم، مشتاق می‌شوند تا پست شما را مطالعه کنند و در صورت جذابیت و کیفیت بالا، شما را حتماً فالو خواهند کرد.

همچنین می‌توانید برای مجموعه یا پیجتان یک هشتگ خاص در نظر بگیرید و علاوه بر زیر پست‌هایتان، آن را روی رسیدها، بگ‌های ارائه محصول هم درج کنید. بدین ترتیب زودتر شناخته می‌شوید.

مقاله‌ی زیر را بخوانید

اهمیت اپلیکیشن موبایل در کسب‌وکار

تاثیر هشتگ‌گذاری در افزایش فالوور را دست‌کم نگیرید

چرا باید از یک شرکت دیجیتال مارکتینگ کمک بگیریم؟

تمامی کارهایی که باهم بررسی کردیم در این مقاله بسیار جذاب و دلگرم‌کننده هستند، از تبلیغ گرفته تا کارهای دیزاین پیج؛ اما طبیعتاً شما آن‌قدر درگیر هستید که زمان کافی برای این‌همه تمرکز و دقت را ندارید؛ بنابراین نمی‌توانید آنطور که باید روی این کار وقت بگذارید.

استفاده از یک ادمین مناسب کار خوبی است؛ اما هیچ‌کسی به‌اندازه‌ی کارشناسان و راهنمایان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مثل راز، نمی‌تواند شما را در این مسیر همراهی کند. ما در راز به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از این روش‌ها و روش‌های کاربردی‌ترِ دیگر، فالوورهایتان را افزایش داده و کسب‌وکارتان را رونق دهید. بدین ‌تریتب هم شما مجبور نیستید به خاطر مدیریت کارهای پیج، از کیفیت کارهایتان کم‌کنید و با خیال راحت، به ارتباط با فالوورها و مشتریان جدیدتان می‌پردازید.

هیجان زده خواهید شد!
لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    منبع خبر

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

      نظرات