تپسی نیز از سامانه جدید پلیس اماکن برای تایید صلاحیت رانندگان استفاده می کند

تپسی نیز از سامانه جدید پلیس اماکن برای تایید صلاحیت رانندگان استفاده می کند

شیوه جذب رانندگان در تاکسی‌های اینترنتی در حال تحول است، به این صورت که از این پس افراد برای همکاری با این سامانه‌ها به دریافت گواهی عدم سوپیشینه احتیاج ندارد و صلاحیت آنها بطور آنلاین از طریق پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تایید یا رد می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، میلاد منشی پور (مدیرعامل تپسی) با اشاره به امکان استفاده این شرکت از سامانه جدید پلیش برای احراز صلاحیت رانندگان ظرف 48 ساعت، گفت: سوپیشینه تنها استعلام‌هایی که منجر به حکم قضایی شده‌اند را پوشش می‌دهد، اما در روش جدید سوابق افرادی که حتی قبلا در کلانتری بازداشت شده‌اند نیز مشخص است. این استعلام بطور آنلاین انجام می‌شود و نهایتا ظرف ۴۸ ساعت جواب آن آماده خواهد شد.

منشی پور با بیان این موضوع که این سیستم استعلام برای همه تاکسی‌های آنلاین ارائه شده است، اظهار داشت: دو سامانه تپسی و اسنپ برای به نتیجه رساندن این طرح پیشرو بودند، ولی امروز تمام تاکسی‌های آنلاین می‌توانند از آن استفاده کنند. سال گذشته ما و اسنپ تنها بازیگران اصلی این بازار بودیم و این موضوع را پیش بردیم. این شیوه احراز صلاحیت باعث افزایش امنیت سفرها می‌شود.

وی متذکر شد که در این رابطه تپسی و اسنپ همکاری مستقیمی با یکدیگر نداشته‌اند. بر اساس این طرح، تایید یا رد صلاحیت به شکل کامل به پلیس امنیت و اماکن واگذار شده است و تاکسی‌های اینترنتی دیگر نقش مستقیمی در تایید صلاحیت افرادی که متقاضی پیوستن به ناوگان آنها هستند نخواهند داشت.

مدیرعامل تپسی گفت: به این ترتیب پلیس است که صلاحیت یا عدم صلاحیت رانندگان در تاکسی اینترنتی را مشخص می‌کند و جزییات این تصمیم را نیز ارائه می‌دهند، ما از نظر آنها پیروی می‌کنیم. البته پس از مرحله تایید صلاحیت، ما در سیستم خودمان پروسه‌های سخت‌گیرانه‌تری داریم که با رفتار رانندگان و بازخوردی که از کاربران می‌گیریم، ارتباط مستقیمی دارد.

البته چند روز قبل، اسنپ نیز خبر داده بود که این تاکسی آنلاین برای احراز صلاحیت رانندگان از این مزیت پلیس اماکن استفاده می‌کند.

نظرات