دکتر ستاری در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید در کردستان؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد که توسعه یک امر درون زا است و این مهم باید با حمایت از جوانان صاحب ایده‌های نوآورانه و فناور در داخل استان محقق شود

دکتر ستاری در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید در کردستان؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد که توسعه یک امر درون زا است و این مهم باید با حمایت از جوانان صاحب ایده‌های نوآورانه و فناور در داخل استان محقق شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان؛ سورنا ستاری در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در استان کردستان ضمن برشمردن پتانسیل‌های استان و نیروی انسانی خلاق و توانمند گفت: اقتصاد دانش‌بنیان یک پدیده درون‌زا است و کسی نمی تواند آن را در خارج از استان ایجاد کند بلکه این خود جوانان و مدیران استان هستند که می‌توانند با هم‌افزایی در این حوزه تحول ایجاد کنند .
وی با بیان اینکه در دنیای کنونی وجود منابع اولیه اهمیتی ندارد و دانشی که بر مواد اولیه و نوآوری و فناوری در بهره‌برداری از آن فعالیت می‌کنند، اهمیت دارد گفت: مدیران باید نسبت نگه داشتن نیروی انسانی وایجاد کارآفرینی با محوریت اقتصاد دانش بنیان تلاش کنند .
ستاری اضافه کرد: استان کردستان نسبت به سنوات قبل در حوزه فناوری تغییرات محسوسی به خود دیده است وتلاش مدیران باید ایجاد فضای مناسب کسب و کار در این حوزه باشد .
معاون علمی رئیس جمهور اظهار کرد: کم کردن بروکراسی‌های اداری و رفع قوانین متناقض و برخورد درست با جوانان دارای ایده و خلاق از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به ایجاد اقتصاد دانش بنیان کمک کند .
ستاری، کردستان را دارای پیشینه غنی تاریخی، فرهنگی و مزیت های ذاتی برشمرد و گفت: توسعه پارک علم وفناوری و مراکز رشد در سراسر استان، امری ضروری و غیر قابل اجتناب برای رسیدن به توسعه پایدار است .
وی افزود: در حال حاضر ۲ ۸ ۰ هزار میلیارد تومان ارزش شرکت‌های دانش بنیان عرضه شده در بورس است و سال گذشته این شرکت‌ها ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند، لذا ضروری است در دنیای امروز به این مهم و توسعه آن توجه خاص داشته باشیم .

مرادنیا استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: سه بار سفر معاون علمی رئیس جمهور به کردستان نشانه توجه و توانمندی‌های کردستان در حوزه فناوری و دانش‌های نوین است .
وی با اذعان به اینکه در کردستان نیروی انسانی توانمند و دارای فکر فراوان داریم ولی برای شکوفایی این استعدادها نیازمند توجه خاص هستیم، گفت: با نگاه حمایتی به حوزه فناوری و دانش های نوین می‌توان بخشی از عقب ماندگی‌های کردستان را جبران کرد .
مرادنیا به بازدید معاون علمی رئیس جمهور از شرکت های فناور در پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست‌های موجود در حال حاضر نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و حمایت از شرکت های دانش بنیان هستیم که امیدوارم با حمایت معاون علمی رئیس جمهور این اعتبار تامین و در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد .
استاندار کردستان افزود: با توجه به اینکه دانشگاه‌های استان و پارک علم وفناوری در ناحیه بهاران سنندج قرار گرفته‌اند اگر ایجاد ناحیه نوآوری بهاران مورد موافقت قرار بگیرد کمک بسیار بزرگی به رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان خواهد شد و از مهاجرت نخبگان استان نیز جلوگیری خواهد کرد .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات