نگرانی از مرگ برندها در ایران
شافعی در بخشی از سخنان خود، خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: آنچه به نظر من در مساله برند در کشور ما بسیار اثرگذار است، مقوله ثبات و همچنین پیشبینیپذیری اقتصاد است. رئیس پارلمان بخش خصوصی ادامه داد: طی سالهای گذشته شاهد بودهایم که برندهایی از همین استان خراسان رضوی در بازار کشورهای همسایه حضور و نفوذ خوبی پیدا کردند؛ اما اخذ تصمیمی یکباره و ممنوعیت در صادرات فلان محصول موجب شد تا روند کار و سرمایهگذاری آن برندها نیز پایان یابد و ازسرگیری دوباره مسیر سرمایهگذاری و توسعه نیز کاری دشوار و چهبسا ناممکن شود. شافعی تاکید کرد: اگر قرار باشد به موضوع برند در برنامههای اصلی اقتصادمان توجه نکنیم، با نابودی برندها روبهرو خواهیم شد و در حوزه برندسازی نیز چالشهایی جدی دامنگیر ما میشود؛ ازاینرو برنامه ریزان کشور باید به این مهم توجه داشته باشند. او با اشاره به اهمیت توجه به واحدهای کوچک و متوسط و جایگاه آنها در توسعه زنجیره تولید گفت: بعضی از برندهای بزرگ و سرشناس بینالمللی، صاحب کارخانههای تولیدی عظیم نیستند؛ چون در کنار آنها زنجیرهای از صنایع کوچک و متوسط شکل گرفته که تامینکننده نیاز این بخش است؛ اما در کشور ما این واحدهای کوچک و متوسط بهمثابه فرزندان کوچکی هستند که به تعداد انبوه زاده اما در ادامه به حال خود رها شدهاند. استاندار خراسانرضوی نیز در مراسم معرفی و تجلیل از برندهای برتر این استان گفت: همه ما در قبال شرایط اقتصادی کنونی مسوولیم و هرکسی در جایگاه خود باید بهمنظور عبور از مشکلات، نقش و اثر خود را ایفا کند. استاندار خراسان رضوی با تقدیر از تلاشهای بخش خصوصی در این ایام سخت بیان کرد: استعدادها و سرمایههای اجتماعی و اقتصادی در ایران آنچنان عظیم است که اگر ارادهای آهنین وجود داشته باشد، شاهد اتفاقات ارزشمندی در حوزههای اقتصادی خواهیم بود.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات