رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی :

تصویب راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان غربی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی : تصویب راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان غربی

دکتر علی محمدنیکبخت گفت: با پیگیری های مداوم پارک علم و فناوری و حمایت های بی شائبه استاندار، تاسیس صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان غربی به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، دکتر نیکبخت با بیان اینکه راه اندازی این صندوق یکی از ضرورت های توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان می باشد، توضیح داد: از تابستان سال ۹۸ پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، دانشگاه ارومیه و دانشگاه علوم پزشکی  استان پیگیر راه اندازی این صندوق بودند که در نهایت در  سال جاری با حمایت های دکتر شهریاری استاندار آذربایجان غربی این صندوق در پنجاهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد مجوز تاسیس  گرفت.

وی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری یکی از المان های بسیار مهم برای مسایل کسب و کارهای دانش بنیان است، توضیح داد: پارک علم و فناوری پیگیری های زیادی برای راه اندازی این صندوق انجام داده که بدون حمایت مسئولین استانی به نتیجه نمی رسید اما در  واقع این صندوق متعلق به پارک نیست و یک صندوق مالی استانی  برای حمایت از کسب و کارهای استارت آپی و دانش بنیان است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به اشاره به حضور سال گذشته مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران  در پارک آذربایجان غربی، توضیح داد: یکی از حلقه مفقودی زیست بوم فناوری در استان ما صندوق پژوهش و فناوری بود  که با  حضور برخی مسئولین کشوری صندوق، زیرساخت های راه اندازی این صندوق در استان فراهم  شد.

دکتر نیکبخت ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری با تزریق سرمایه در گردش برای شرکت های دانش بنیان سهم بزرگی در پژوهش و توسعه اقتصاد دانش بنیان دارد.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری می تواند بخشی از شرکت های فعال در حوزه دانش بنیان را نجات دهد و از لحاظ ضمانت نامه و تسهیلات کمک حال آنان باشد اما متاسفانه  جزو آخرین استان هایی هستیم که این صندوق در آن تشکیل می شود

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: ایجاد بستر و زمینه مناسب برای مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بخش پژوهش و فناوری، کمک به دستگاه های اجرایی در جهت تجاری ساز، تسریع فرایند تبدیل ایده به ثروت بدون وجود بروکراسی معمول، ایجاد کسب و کارهای جدید با ارزش افزوده بالا در حوزه های مختلف فناوری های پیشرفته، ایجاد ادبیات مشترک و ارتباط بین بانک ها و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه های مربوط به دانش فنی از اهداف راه اندازی این صندوق است .

دکتر نیکبخت با بیان اینکه یکی از مشکلات شرکتهای دانش بنیان و فناور به علت نوپا بودن، عدم دسترسی به بازارهای مالی است، تشریح کرد:  این صندوق به عنوان یکی از تخصصی ترین صندوق های توسعه فناوری کشور در حوزه صدور ضمانت نامه، با توجه به اختیارات قانونی  خود انواع ضمانت نامه مورد نیاز شرکتهای فعال در حوزه فناوری را با پذیرش ریسک و با شرایط بسیار تسهیل شده صادر می نماید .

صندوق پژوهش و فناوری از ملزومات زیست بوم نوآوری بوده و در استان آذربایجان غربی با سهامداری بخش خصوصی و نیز پارک علم و فناوری  و دانشگاه ارومیه به عنوان سهامداران دولتی، تشکیل می گردد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات