ستاد پارک علم وفناوری گلستان پس از سال‌ها از آق‌قلا به گرگان انتقال می‌یابد

ستاد پارک علم وفناوری گلستان پس از سال‌ها از آق‌قلا به گرگان انتقال می‌یابد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گفت: در پارک علم وفناوری ما به سن و مدرک تحصیلی افراد کاری نداریم و تنها ایده و قابلیت تجاری‌سازی آن برای ما اهمیت دارد.

دکتر غفاری به عملکرد پارک علم و فناوری گلستان در حوزه اشتغال اشاره کرد و تصریح کرد: میزان اشتغال پارک علم و فناوری گلستان از سال ۹۲ تا ۹۷، ۸۶ نفر بوده و این میزان در سال ۹۸ به ۱۲۶ نفر رسیده است؛ همچنین در پنج ماهه نخست امسال برای ۱۸۲ نفر اشتغالزایی شده و پیش‌بینی می‌شود پارک علم و فناوری گلستان تا پایان سال در حوزه اشتغال رشد مطلوبی داشته باشد.

وی، با اشاره به تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری استان گفت: تا قبل از سال ۹۸، ۴۰۰ میلیون تومان، در سال ۹۸، ۷۳۴ میلیون تومان و طی ۵ ماه سال جاری ۸۸۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب داریم.

دکتر غفاری با بیان اینکه این استان در توسعه کمی، بویژه کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت اپلیکیشن (نرم‌افزار یا کارافزار) رشد قابل قبولی را طی سال‌های اخیر داشته است، ادامه داد: استان گلستان از حیث ساخت اپلیکیشن و ارائه آن در کافه بازار رتبه دوم و از نظر فروش جایگاه هشتم تا نهم کشور را دارا می‌باشد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با تاکید بر این که در حوزه تامین فضا، کل استان برای ما اهمیت دارد و باید شبکه‌سازی انجام دهیم تا همه به این فضاها دسترسی داشته باشند، افزود: تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰ متر فضا را به استارتاپ‌ها واگذار کرده و در حال مذاکره برای تامین فضاهای دیگر برای متقاضیان هستیم.

وی افزود: در گنبدکاووس هم با همکاری دانشگاه این شهرستان، ۲۰۰ متر فضا به همراه یک  سایت پنج هکتاری در اختیار پارک قرار گرفته است که عملیات بازسازی و به‌سازی این فضا با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان آغاز شده است.

دکتر غفاری همچنین از افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی شهرستان بندرترکمن با ۳۰۰ متر فضا در ماه‌جاری خبر داد و گفت: در شهرستان‌های علی‌آبادکتول و آزادشهر نیز برای ایجاد چنین فضاهایی در حال رایزنی هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان اضافه کرد: طی روزهای گذشته با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته در وزارت علوم و مدیران دانشگاه گلستان، یک تفاهم‌نامه همکاری با این دانشگاه منعقد شده که میزان ۱۰ هکتار زمین در اختیار این پارک قرار گرفته و فضاهای تولیدی و فناورانه در آن ایجاد خواهد شد.

وی، با یادآوری کمبود فضا برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های گلستان و اینکه افزایش این فضا نیازمند تامین منابع مالی است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، ۱۰ هزار مترمربع فضا آماده واگذاری به واحدهای تولیدی استان شده است.

دکتر غفاری در پایان با بیان اینکه مشکل امروز کشورمان اشتغال است، تاکید کرد: می‌توان از ظرفیت فناوری برای فقرزدایی و ایجاد اشتغال استفاده کرد و نیاز است واقفان و خیرین در حوزه فناوری وارد شوند و برای تولید و ساخت نیازهای اساسی جامعه به جوانان کمک کنند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات