افتتاح ساختمان چند مستاجره پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در هفته دولت

افتتاح ساختمان چند مستاجره پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در هفته دولت

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در برنامه رادیویی عرصه خدمت گفت: پروژه نیمه تمام ساختمان چند مستاجره واحدهای فناور به مساحت ۷هزار ۵۰۰ مترمربع که از سال ۸۷ کلید خورده است، امسال همزمان با هفته دولت افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، دکتر علی محمدنیکبخت  ضمن تسلیت ایام محرم با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال از فعالیت پارک علم و فناوری در استان می گذرد، توضیح داد: در این مدت مجموعه پارک استان از لحاظ محتوایی و  کالبدی رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به رونمایی از صندوق پژوهش و فناوری همزمان با هفته دولت، گفت:  این صندوق به عنوان انقلابی در  حوزه دانش بنیان محسوب می شود چرا که بسیاری از فعالیت های دانش بنیان به دلیل نبود چنین صندوقی تعطیل شده اند.

رئیس پارک علم و فناوری  ادامه داد:مطابق ماده ۴۷ برنامه توسعه امتیازات و معافیت ها مناطق آزاد تجاری دقیقا برای پارک علم و فناوری نیز تسری پیدا می کند و شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر  از این مزایا و معافیت ها بهره مند می شوند.

دکتر نیکبخت با بیان اینکه پارک فناوری زیست بومی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است تا زنجیره دانش بنیان را تکمیل کنند، افزود: البته باید اذعان داشت حمایت های پارک علم و فناوری فقط در دایره فارغ التحصیلان دانشگاهی نیست و هر قشر از جامعه که داری ایده فناورانه و نوآورانه باشند می توانند از این حمایت ها بهره مند شوند.

دکتر نیکبخت به اشاره به راه اندازی فن بازار منطقه ای  استان از سال ۹۸ توضیح داد: فن بازار علاوه بر فعالیت های مشاوره ای و آموزشی به عنوان رابط بین بازار و نوآور ایفای نقش می کند.

وی درباره  تفاوت ماهیت فعالیت دانشگاه ها و پارک های فناوری،تشریح کرد: در دانشگاه ها آموزش و پژوهش انجام می شود این درحالی است که در پارک های علم و فناوری تولید ثروت انجام می گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با ابراز اینکه در آینده نزدیک ارزش افزوده در تولید دانش بنیان خواهد بود، گفت: چرا که برخی محصولات تحریمی در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی تولید می شود که در هیچ جای کشور تولید نمی شود.

دکتر نیکبخت با اشاره به اهمیت معرفی پارک، گفت: در پی رخ دادن این امر  اتفاقات بزرگی در استان رقم خواهد خورد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات