لزوم ورود شرکت های فناور و دانش بنیان در رفع مشکلات زیست محیطی استان

لزوم ورود شرکت های فناور و دانش بنیان در رفع مشکلات زیست محیطی استان

پیرو تفاهم نامه همکاری فی مابین معاونت محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور و معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه مشارکت در فعالیت های مربوط به کاهش آلودگی های محیط زیستی در بخش صنایع، جلسه مشترک پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و سازمان محیط زیست استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، دکتر علی محمد نیکبخت رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه این تفاهم نامه بستری برای افزایش تعاملات می باشد، اظهار کرد : در صورت اعلام مسائل و نیازمندی از سوی سازمان محیط زیست ، شرکت های دانش بنیان و فناور استان می توانند به موضوعات مهم زیست محیطی ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ واحد فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، گفت: واحدها در زمینه های مختلفی از جمله صنایع پلیمری و شیمی، پزشکی، نانو، دامپزشکی، فناوری اطلاعات، پهبادی و  .... می کنند که از ظرفیت آنان در زمینه های مختلف می توان بهره جست.

دکتر نیکبخت ادامه داد: باید برای این  شرکت ها ماموریت بخشی شود تا نتایج مطلوب به دست آید.
وی با اشاره به  توسعه روز افزون صنعتی و افزایش تراکم جمعیتی با گسترش پدیده شهرنشینی، افزود:  این عوامل باعث تشدید مشکلات محیط‌زیستی و اثرات سوء آن بر کیفیت آب، هوا، خاک و سلامت انسان‌ها شده است.

شایان ذکر است به منظور حداکثر بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانشی (دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری) در شناخت وضعیت موجود در هر استان، تبیین بهتر نیازهای واحدهای آلاینده، و پیشگیری از بروز مشکلات بیشتر در آینده و همگانی بودن وظیفه حفاظت از محیط زیست، به منظور تحقق اهداف کاهش و رفع آلایندگی‌های زیست محیطی کشور و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علم و فناوری کشور، تفاهم نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شده است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات