توسعه اکوسیستم نوآوری استان، مهم ترین رسالت پارک علم و فناوری یزد

توسعه اکوسیستم نوآوری استان، مهم ترین رسالت پارک علم و فناوری یزد

نشست خبری محمد مهدی لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد با اصحاب رسانه روز چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹ با حضور خبرنگاران استانی از طریق سامانه آنلاین خانه مطبوعات استان یزد برگزار شد.
در این نشست، لطفی مهم‌ترین رسالت پارک را توسعه اکوسیستم نوآوری استان در سایه مشارکت فعال بخش خصوصی دانست و گفت؛ استان یزد یکی از استان‌های برتر کشور در شاخص های علم و فناوری است که باید از ظرفیت‌های حوزه‌های فناوری در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی استان استفاده کرد تا به یک اقتصاد مبتنی بر علم، نوآوری و فناوری تبدیل شود.
وی افزود: متاسفانه سهمیه استان در اقتصاد دانش بنیان کمتر از ۵ درصد است و برای تبدیل استان به الگوی اقتصاد دانش‌بنیان باید شبکه سازی و گسترش تعاملات را در دستور کار قرار دهیم.
لطفی تصریح کرد: در این راستا پارک یزد اقداماتی از قبیل تاسیس مراکز نوآوری صنعتی، توسعه شبکه نوآوری، تقویت ارتباط با رسانه ها، توسعه پردیس فناوری دانشگاه یزد و مدرسه نوآوری را در دستور کار قرار داده است.
لطفی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بودجه‌های جاری پارک یزد با مشکلات جدی روبرو بود، گفت: خوشبختانه با حمایت های مسئولین استانی و کشوری این مشکلات برطرف شده و توانستیم ۴۰ شرکت فناور جدید را نیز در پارک پذیرش کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال این تعداد به ۱۰۵ شرکت افزایش یابد.
رئیس پارک علم و فناوری یزد با انتقاد از حذف بودجه عمرانی پارک در سال‌های گذشته گفت:خوشبختانه در سفر معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به استان یزد سهمیه ای برای بودجه های عمرانی استان در حوزه علم و فناوری در نظر گرفته شد.
وی محدودیت فضا را یکی از موانع جدی در راه توسعه اقتصاد دانش بنیان استان دانست و گفت: طرح پردیس جامع پارک علم و فناوری یزد در وسعت ۷۰ هکتار در سه فاز آماده سازی اراضی، ساختمان سازی و پایلوت فناوری و آماده سازی برای استقرار شرکت های بزرگ ملی و بین المللی آماده شده و فاز نخست آن در مساحت ۲۰ هکتار در دست اقدام است. وی با اشاره به احداث کارخانه نوآوری در استان به عنوان یکی از ارکان مهم زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، گفت: عملیات اجرایی این کارخانه در مساحت ۱۸ هزار متر مربع در محل کارخانه درخشان از سال گذشته آغاز شده و محلی برای هم افزایی جوانان تحصیل کرده و خلاق در کنار کارآفرینان و مربیان کسب و کار و سرمایه گذاران خواهد بود. لطفی ایجاد نواحی نوآوری را یکی دیگر از برنامه‌های پارک یزد دانست و گفت: محدوده ای در نزدیکی پارک برای این طرح در نظر گرفته شده و در حال دریافت مجوزهای مربوط به آن هستیم. رئیس پارک یزد با اشاره به فعالیت ۳۳۰ شرکت فناور در پارک یزد در حال حاضر گفت: در زمان شروع ویروس کرونا در کشور ۱۵ شرکت فناور پارک به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه‌هایی مانند تولید مواد ضدعفونی کننده، ماسک، تب سنج، تونل ضدعفونی و کیت های تشخیص بیماری فعالیت کردند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری یزد

    پارک علم و فناوری یزد

    زندگی با طعم فناوری ایرانی

      نظرات