دیتاک در جستوجوی بازار ۲۰۰میلیارد تومانی
همین موضوع باعث شد که ما به این فکر بیفتیم که به جای اینکه این کار را به صورت دستی انجام دهیم، نرمافزاری تهیه کنیم که تحلیلهای آماری را از آن طریق انجام دهیم تا با سرعت بهتری کار را انجام دهیم و بتوانیم آن را به مشتریان دیگر نیز در زمینه آنالیز دادهها ارائه دهیم. در حوزه دیتاماینینگ آنلاین مشتریان ما کسانی هستند که قصد دارند بدانند که در فضای مجازی چه اطلاعاتی در مورد آنها گفته میشود و یا در مورد رقبای آنها نظرها چگونه است و یا مشتریانشان در مورد حوزه کاری آنها چه نظری دارند و مواردی از این دست. مشتریان ما کسانی هستند که قصد دارند بدانند که در فضای مجازی چه اطلاعاتی در مورد آنها گفته میشود و یا در مورد رقبای آنها نظرها چگونه است و یا مشتریانشان در مورد حوزه کاری آنها چه نظری دارند مخاطبان اصلی دیتاک شرکتها و بیزینسها هستند و از سال۹۶ تاکنون حدود ۲۰۰ شرکت از خدمات استفاده کردهاند که از این تعداد حدود ۱۵۰ شرکت به صورت تکرارشونده از خدمات استفاده میکنند. به نظر من بازار در مرحله رشد قرار دارد و در حال حاضر بیشتر کسبوکارها فقط برای اطلاع از شرایط از این سرویسها استفاده میکنند و هنوز به این ابزارها به عنوان بازویی برای تصمیمگیری نگاه نمیشود ولی بازار رو به رشد است و بهتدریج این حوزه جا میافتد. با توجه به اینکه وضعیت تحریم منجرشده بسیاری از سرویسهای آنلاین خارجی قابل استفاده در ایران نباشند، این موضع چه تاثیری روی کار شما داشته است؟ اثر منفی آن این بوده که بسیاری از شرکتهای بزرگ خارجی که مشتری ما بودند، ایران را پس از تحریمها ترک کردند و ما با خلا بازار روبهرو شدیم. از طرف دیگر ما نیز نمیتوانیم سرویسهای مورد نیاز خود در حوزه بیگدیتا را از آمازون یا مایکروسافت دریافت کنیم، ولی نکته مثبت آن این بود که شرکتها و سازمانهای بزرگ مجبور شدهاند که از شرکتهای ایرانی خدمات دادهکاوی را دریافت کنند.
متن کامل خبر در سایت هفته نامه شنبه
نظرات