سئوی خارجی یا Off-Page SEO چیست؟

سئوی خارجی یا Off-Page SEO چیست؟


فهرست

سئو خارجی چیست

اهمیت سئو برون صفحه

عوامل موثر بر سئو برون صفحه

سئوی خارجی خود را چگونه ارتقا دهیم؟

سئو خارجی محلی ( local off page seo )

آیا برای تقویت سئوی خارجی باید از یک شرکت کمک بگیریم؟

نتیجه گیری

شما به عنوان یک مدیر سایت گاهی ممکن است محتوایی تولید کنید که بسیار با کیفیت باشد، رضایت کاربران را جلب کند و به سوالات آنها پاسخ دهد، حتی ممکن است موتورهای جست­وجو آن را درک و آنالیز کنند؛ با این همه، این محتوا نتواند در گوگل رتبه بالایی به دست آورد. در این مرحله شما باید به عامل دیگری توجه کنید و آن سئوی برون صفحه است. در این مقاله به طور کامل به تعریف سئو خارجی و  اهمیت آن و نکته‌هایی که برای بالا بردن می‌پردازیم.

سئوی خارجی و تاثیر آن بر رتبه سایت

سئوی خارجی چیست؟

زمانی که ما تصمیم به راه‌اندازی و بهینه سازی یک سایت می‌گیریم، معمولا اول به سئوی داخلی آن توجه می‌کنیم. این خوب است؛ اما به هیچ عنوان نباید در این مرحله متوقف شویم، برای اینکه گوگل برای فهمیدن قدرت سایت شما تا حد زیادی به عوامل بیرون از آن نگاه می‌کند.

سئوی برون صفحه که به آن سئوی خارجی ( Off-page SEO ) نیز می‌گویند، به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در خارج از وب سایت شما انجام می‌شود تا در صفحه نتایج گوگل، رتبه بالاتری پیدا کند. بهینه سازی عوامل رتبه بندی در خارج از فضای سایت شامل بهبود ادراک موتور جست‌وجو و کاربر از محبوبیت، اعتبار محتوا، قابل اعتماد و موثق بودن سایت می‌شود. موارد بالا به کمک پیج‌ها و سایت‌هایی که به سایت شما لینک شده‌اند یا کاربرانی که باعث اعتبار سایت شما می‌شوند، به دست می‌آید.

لازم به ذکر است که بعضی از کارهایی که درون سایت خود انجام می‌هید باعث عکس‌العملی بیرون از سایت شما می‌شود.

پیش از این، در دسته بندی طراحی سایت و سئو مجله‌ی شرکت تبلیغاتی راز به بیان اهمیت سئو در کسب و کار و بررسی سئو داخلی پرداختیم. حال اگر دوست دارید بدانید که چه کارهایی بر این سئو تاثیر دارد، تا ادامه این مطلب همراه من باشید.

اهمیت سئوی خارجی

الگوریتم‌های جست‌وجو و عوامل رتبه بندی دائم تغییر می‌کنند. عقیده اکثریت کارشناسان سئو این است که ارتباط، قابل اعتماد و موثق بودن یک سایت تحت تاثیر سئوی خارجی می‌باشد و این بخش از سئو نقش بسیار بزرگی در بهبود رتبه سایت‌ دارد.

با وجود اینکه اطلاعات کافی از الگوریتم مورد استفاده گوگل برای رتبه بندی محتوا در دسترس نیست، داده‌های مربوط به تحقیقات ما روی عوامل رتبه بندی موتور جست‌وجو نشان می‌دهد که سهم عوامل سئوی خارجی در رتبه‌ بندی موتورهای جست و جو، بیش از ۵۰ درصد می‌باشد. دلیل این امر، بالا رفتن اعتبار وبسایت و اطمینان گوگل به محتوای سایت شما از طریق لینک سازی و سایر عوامل سئوی خارجی می‌باشد.

مدیر سایت backlinko یک خاطره بسیار جالب از تجربه‌های خود تعریف می‌کند. او گفت که در سال‌های گذشته او متنی را در سایت خود منتشر کرد و در آن تمام اصول سئو درون صفحه مانند عنوان، URL و...  رعایت کردم. با این حال با استفاده از ahrefs متوجه شدم که کلید واژه مورد نظر من برای آن صفحه دارای نمره ۷۳ است. این برای من به این معنا بود که اگر می‌خواستم این محتوا در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرد باید به صورت جدی به سئو خارجی آن توجه می‌کردم. به همین دلیل آن را در شبکه‌های اجتماعی پست کردم تا از این طریق یک بک لینک قوی برای آن ایجاد کنم. پس از این کار و چند تلاش‌ دیگر، نهایتاَ توانستم آن را به رتبه سوم در گوگل برسانم.

عوامل موثر بر سئو خارجی

سئوی خارجی در واقع به خزنده‌های گوگل می‌گوید که سایت‌های دیگر درباره سایت شما چه فکری می‌کنند. در واقع شما برای پیشی گرفتن از رقیبان خود باید کیفیت سایت خود را به گوگل نشان دهید.

لینک‌ها

لینک مهم‌ترین مبحث در سئوی خارجی محسوب می‌شود، به همین دلیل سعی کردم تا در این مقاله، همه نکات مربوط به آن را ذکر کنم. در زبان عامیانه به آدرس وبسایت شما لینک گفته می‌شود؛ اما اگر بخواهیم آن را به صورت یک فعل انجام دادنی نگاه کنیم به دو عبارت برمیخوریم.

  1. اگر شما آدرس سایتی را در محتوای خود بیاورید در واقع خود را به آن سایت یا صفحه "لینک" کردید و به مخاطبان خود این امکان را دادید تا با کلیک روی کلمه لینک شده به آن سایت وصل شوند.
  2. اگر سایت دیگری آدرس سایت شما را در حتوای خود به کار ببرد، معمولا می‌گویند که سایت شما از آن سایت "بک لینک" گرفته است.

لینک‌های داخلی

قبلاَ در مقاله مربوط به سئوی داخلی درباره اهمیت لینک‌های داخلی بر UX که به تجربه کاربر مربوط می‌شد، پرداختیم؛ اما اینجا به آن از نگاه موتورهای جستجو نگاه می‌کنیم. اگر در سایت خود، به تعداد قابل توجهی، لینک‌ به صفحه‌ای خاص بدهید، گوگل می‌فهمد که آن صفحه از اهمیت بالایی برخودار است؛ به همین دلیل بسیاری از افراد سعی می‌کنند که بسیاری از مقاله‌های خود را به صفحه اصلی سایت لینک کنند تا اعتبار آن را پیش خزنده‌های موتور جستجو افزایش دهند.

لینک‌های خارجی

موتورهای جست‌وجو از لینک‌های خارجی‌ که در سایت شما وجود دارد و بک لینک‌هایی که شامل سایت شما می‌شود، به عنوان یک شاخصه برای فهمیدن کیفیت محتوا استفاده می‌کنند. بنابراین، یک سایت با تعداد قابل توجهی از لینک‌ها و بک لینک‌های با ارزش، معمولا رتبه بهتری از سایتی که شرایط برابر و بک لینک‌های کمتر دارد به خود اختصاص می‌دهد.

شرکت گوگل به صراحت اعلام کرده است که کیفیت لینک‌ها و محتواها دو عامل از سه عامل برتر در تعیین رتبه‌بندی سئو است.

انگار خزنده‌های گوگل هم مانند ما به ضرب‌المثل کبوتر با کبوتر، باز با باز اعتقاد دارند زیرا الگوریتم آن اینگونه است که فکر می‌کند سایتهای معتبر با سایت‌های معتبر، و سایت‌های غیر معتبر و کم ارزش نیز با سایت‌های غیر معتبر لینک می‌شوند (احتمالا هم این فرض درست است)؛ مثلا اگر سایت شما چندین بار از سایت‌های معتبر بک لینک بگیرد، باعث می‌شود گوگل بفهمد که مطالب ارزشمندی در سایت خود دارید وگرنه چه دلیلی داشت تا مردم اینقدر به سایت شما توجه کنند؟

ما در دنیای واقعی نیز مانند خزنده‌های موتور جستجو رفتار می‌کنیم؛ فکرکنید برای تعطیلات به یک شهر دیگر رفتید. اگر در آن شهر از سه نفر بپرسید که بهترین کافه شهر کجاست و هر سه نفر بگویند کافه "جو" در خیابان اصلی، شما مطمئن خواهید شد که آن کافه بهترین کافه شهر است. لینک‌ها نقش همان افراد را در دنیای اینترنت ایفا می‌کنند.

لینک‌های خارجی و تاثیر آن بر رتبه گوگل

انواع لینک‌ها

لینک‌ها بر اساس نحوه ساخته شدنشان در سه دسته قرار می‌گیرند: لینک‌های طبیعی ، لینک‌های دست‌ساز و لینک‌های خود ساخته .

لینک‌های طبیعی: زمانی که یک نویسنده‌ی وبلاگ در زمینه‌ی غذا، لینکی را به یک پست اضافه می‌کند که جزئیات یک محصول کشاورزی را شامل می‌شود، یک لینک طبیعی ساخته است. این نوع لینک‌ها فقط به دلیل مفید بودن اطلاعات منبع استفاده می‌شوند.

لینک‌های دست‌ساز: این نوع از لینک‌ از متداول‌ترین آنهاست؛ مخصوصا اگر تازه کار باشید یا هنوز کسب و کارتان کوچک باشد برای بالا بردن سئو باید به این نوع لینک اهمیت زیادی بدهید؛ برای مثال برای ایجاد آن می‌توانید با صاحبان وبسایت‌ها، اینفلوئنسرها یا بلاگرها تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا سایت شما را به سایت خود لینک دهند. شما باید مکرراَ این کار را انجام دهید. بهتر است که برای این کار افرادی را پیدا کنید که به زمینه شغلی شما مربوط باشند تا هم نتیجه بهتری ببینید و هم هدفمند تبلیغ کنید و سر در گم نشوید.

رپورتاژ آگهی جزء این دسته محسوب می‌شوند. ممکن است با این کلمه ناآشنا باشید. اصلا جای تعجب ندارد تقریبا هر شخصی در اولین مواجهه با این کلمه مانند شما بوده است. اگر بخواهم به طورمختصر درباره آن توضیح دهم باید بگویم که رپورتاژ از کلمه لاتین Reporting می‌آید و به روش خاصی از تبلیغات گفته می‌شود. در این نوع تبلیغ به طور مستقیم به تعریف و تمجید از سایت شما نمی‌پردازند بلکه معمولا کلیت و هدف متن درباره موضوع دیگریست که در لابه‌لای آن اسمی از سایت شما آورده می‌شود (به صورت لینک شده یا نشده) و توجه مخاطب را به برند شما جذب می‌کند. این راه یکی از راه‌های مهم و سودمند برای بالا رفتن سئو محسوب می‌شود.

لینک‌های خود ساخته: لینک‌های خود ساخته به وسیله عواملی مانند اضافه کردن بک لینک به یک دایرکتوری، انجمن، بخش نظرات یک بلاگ یا انتشار مطبوعات آنلاین با متون قابل کلیک( Anchor text ) بهینه سازی شده ساخته می‌ شوند. بعضی لینک‌های خود ساخته از تاکتیک‌هایی تبعیت می‌کنند که تمایل به سئوی کلاه سیاه دارند. روش‌های سئوی کلاه سیاه سعی می‌کنند خزنده‎های موتور جستجو را فریب ‌دهند. ممکن است گاهی برای سریع‌تر رسیدن به موفقیت ترجیح دهید از آن استفاده کنید اما در نهایت بیشتر از آنچه که سود کنید ضرر خواهید کرد. این کار حتی ممکن است سایت شما از صفحه نتایج گوگل حذف کند یا موجب جریمه شدن شما شود؛ به همین دلیل امروزه این نوع لینک‌ها زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. پس، برای ساختن لینک‌های خود ساخته تلاش کنید با تکنیک‌های کلاه سفید آشنا شوید و از آن‌ها استفاده کنید.

در زمینه مربوط به لینک‌ها عوامل بسیاری وجود دارند که روی سئو سایت شما تاثیر می‌گذارد، از جمله:

  • محبوبیت سایت لینک دهنده:

در گذشته اگر من ۱۰۰ بک لینک دریافت می‌کردم و شما ۲۰ بک‌لینک به سایت خود داشتید، گوگل در صفحه نتایج خود، سایت من را در بالای سایت شما قرار می‌داد.

اما امروزه وقتی گوگل پیوندی را مشاهده می‌کند سوال‌های زیادی را می‌پرسد؛ مثلا:

  1. این پیوند از چه سایتی ایجاد شده است؟
  2. آیا سایت معتبر است و مجوز‌های لازم را دارد؟
  3. چه چیزی باعث شده تا صاحب سایت لینک شما را در مقاله خود قرار دهد؟

هر چقدر سایتی که از آن بک‌ لینک دریافت کرده باشید معتبرتر باشد برای موتورهای جستجو ارزش بیشتری خواهد داشت.

  • ارتباط میان موضوعات سایت‌ها:

سعی کنید از سایتهایی که مربوط به زمینه کاری شما هستند درخواست بک لینک کنید تا از این طریق هم یک حرکت استراتژیک انجام داده باشید و هم از سر در گمی خودنات و مخاطبان پیشگیری کنید.

  • جدید و به روز بودن لینک:

لینک‌های قدیمی مانند انسان‌های مرده هستند. بهتر است که مقاله‌های خود را به صفحه‌های جدید لینک دهید یا از صفحه‌های جدید لینک بگیرید.

  • محتوای متن قابل کلیک:

به این کلمه‌ها که لینک بر روی آنها اعمال می‌شود، انکر تکست ( anchor text ) می‌گویند. بهتر است که برای لینک‌های خود از کلمه‌های مرتبط استفاده کنید؛ زیرا گوگل کلمه‌هایی که به یک صفحه لینک می‌شود را با هم مقایسه می‌کند و اگر متوجه شود که کلمه لینک شده شما نامربوط است اعتبار سایتتان به شدت پایین می‌آید.

  • قابل اعتماد بودن سایت لینک دهنده یا E-A-T

E-A-T چیست؟ این واژه مخفف Expertise (مهارت)، Authority (قدرت)، Trust (اعتماد) است. این، سه عاملی است که گوگل برای ارزش گذاشتن به سایت شما، در نظر می‌گیرد؛ پس باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

حال چگونه باید E-A-T خود را افزایش دهیم؟ E-A-T یک موضوع بسیار پیچیده است و اگر واقعا بخواهید آن را درک کنید به یک مدرک علوم کامپیوتر نیاز دارید اما اگر فقط به دنبال بهبود رتبه خود هستید و تشخیص دادید که مشکل از E-A-T کم است، لازم نیست کار سختی انجام دهید. برخی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید را در ادامه نام برده‌ایم:

نام برند خود را ارزیابی کنید:

  1. کار خود را با بررسی اسم برند خود آغاز کنید. لازم است بدانید که مردم چه دیدگاهی نسبت به برند شما دارند؟ برای این کار می‌توانید برای مشتریان خود یک فرم نظرسنجی ارسال کنید یا با آنها تماس بگیرید؛ حتی اگر مشتریان معدودی ‌هم دارید این کار را انجام دهید؟ سایت خود را ارزیابی کنید. مردم با دیدن صفحه اصلی و عکس آن چه تصوری راجع به شما می‌کنند؟ این صفحه چقدر تخصص شما را نشان می‌دهد؟ چقدر اعتماد مردم را جلب می‌کند؟ آیا مجوز‌ها یا اعتبارنامه‌هایی که از نهادهای حرفه‌ای دریافت کرده‌اید را در سایت خود بارگذاری کرده‌اید؟ آیا جوایزی دارید که حرفه‌ای بودن شما و سایتتان را نشان دهد؟ اینها چیزهایی هستند که ثابت می‌کند شما بهترین کیس در حرفه خود هستید، پس آنها را دست کم نگیرید. سپس به دومین صفحه مهم سایتتان یعنی صفحه "درباره ما" بروید و مطمئن شوید که اطلاعات موجود در آن کامل و بی‌نقص است.
  2. سعی کنید در سایت افراد تیمتان را به مشتریان خود نشان دهید. مثلا اگر یک سایت دارید که خدمات باغبانی ارائه می‌دهد، بهتر است به مشتریان خود نشان دهید که فردا قرار است کدام باغبان را ببینند، یا چه کسی مدیریت شرکت را برعهده دارد یا برای رزرو وقت با چه کسی صحبت کردند یا...

معرفی افراد مجموعه برای بهبود E-A-T

  1. اطلاعاتی که مورد نیاز کاربران است را در دسترس آنها قرار دهید. مباحثی مانند پاسخ به سوالات پر تکرار، هزینه‌ها و اطلاعات پرداخت، خدمات مشتری، ایمیل و شماره تلفن و... از این دست اطلاعات هستند.
  2. همیشه به گفته‌هایی که مشتریان در جامعه درباره شما می‌زنند توجه کنید. یک اصل قدیمی وجود دارد که می‌گوید یک مشتری ناراضی، ۹ نفر از دوستان خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از این طریق شما ده نفر از مشتریان خود را از دست می‌دهید پس سعی کنید مشتریان خود را همیشه راضی و خوشحال نگه دارید .

محتوای خود را بهبود ببخشید

در موارد بالا به طور مفصل درباره لینک‌ها و اهمیت آن توضیح دادم؛ با این همه باید بگویم که لینک‌ها شبیه بستنی کنار کیک هستند و کیک اصلی همان محتواست. به دلیل اهمیت این موضوع معمولا به صاحبان وبسایت‌ها توصیه می‌شود که اگر وقت کافی برای تولید محتوا را ندارند از محققان و نویسنده‌های دیگر برای این کار کمک بگیرید. برای فهمیدن جزئیات بیشتر، حتما مقاله تولید محتوا را مطالعه کنید.

بک لینک‌هایی که می‌گیرید باعث افزایش کیفیت E-A-T شما می‌شود.

تولید محتوای حرفه‌ای

  • تعداد لینک‌های سایت شما

بگذارید یک مثال بزنم شرکت CMS در آمریکای شمالی که تولیدکننده ماشین‌های CNC است یک وبسایت با ۱۷۰ صفحه مختلف و حاوی محتوا داشت با این حال مورد توجه خزنده‌های گوگل قرار نمی‌گرفت و ترافیک زیادی را از سوی کاربران دریافت نمی‌کرد. محققان وقتی علت را جستجو کردند متوجه شدند که در این سایت ۱۶۸ لینک وجود دارد که به صفحه اصلی اشاره دارد. این تعداد بیشتر از حدی بود که برای افزایش سئو استفاده می‌شود. آنها در نهایت ساختار سایت خود را تغییر دادند، برخی از لینک‌هایی را که به صفحه اصلی وصل می‌شد را حذف کردند و لینک‌هایی که به صفحات حاوی اطلاعات مفید مانند تماس با ما و صفحات پشتیبانی بود را نگه داشتند؛ در نهایت حدوداَ ۷۰ لینک حذف شد. پس از گذشت ۶ هفته از اصلاح سایت این سایت در ۱۸ کلیدواژه از ۲۱ کلمه رتبه برتر را کسب کرد.

  • اعتبار دامنه و صفحه‌ی لینک دهنده

اعتبار دامنه چیست؟ اعتبار دامنه سنجشی برای میزان کیفیت یک سایت است. این مبحث و رده بندی را شرکت Moz ابداع کرد. اعتبار دامنه نمره‌‌ای بین ۱ تا ۱۰۰ دارد و هر چه این نمره به ۱۰۰ نزدیکتر باشد یعنی سایت مورد نظر قوی‌تر بوده و در صفحه نتایج گوگل رتبه بالاتری دارد. برای فهمیدن اعتبار دامنه سایت خود یا دیگران باید در سایت moz ثبت نام کنید، سپس به قسمت link explorer بروید و پس از آن آدرس لینک سایت خود را وارد کنید.

سئو خارجی سایت خود را چگونه ارتقا دهیم؟

در یک فعالیت سطح بالا و حرفه‌ای، بهبود سئوی خارجی یک وب سایت شامل ارتقاء ادراک موتور جست‌وجو و کاربر نسبت به کیفیت سایت می‌شود. این کار با لینک گرفتن از سایت‌های دیگر (به ویژه آن‌هایی که معتبر و قابل اعتماد هستند)، ذکر نام تجاری شما، انتشار محتوای شما و گرفتن رای اعتماد از منابعی خارج از وب سایت خودتان اتفاق می‌افتد. در ادامه جزئیات راهکارهای رسیدن به این اهداف را برای شما توضیح دادم.

محتوای قدرتمند بسازید

ممکن است بگویید که مسائل مربوط به محتوا به سئوی درونی مربوط است؛ اما منظور ما ارزشیست که این محتوا به سایت شما می‌دهد. شما باید محتوایی بسازید که مخاطب را وادار به اشتراک آن کند یا صاحبان سایت‌ها را ترقیب کند که از مطالب سایت شما کمک بگیرد و لینک سایت شما را در محتوای خود قرار دهند. پس درباره محتوای خود با دقت تحقیق کنید و مطالب سایت خود را به روز نگه دارید. طبق گفته سایت backlinko محتواهای طولانی ۷۷% بیشتر از محتواهای کوتاه بک لینک می‌گیرد بنابراین برای تهیه محتوای طولانی بیشتر تلاش کنید.

اینفلوئنسرها را دریابید

اینفلوئنسر کیست؟ به معنای ساده اینفلوئنسر به افرادی گفته می‌شود که در فضای مجازی معروف هستند با اینکه ممکن است در دنیای واقعی یک زندگی کاملا معمولی داشته باشند. حال فضای مجازی می‌تواند اینستا، توییتر، فیسبوک یا یوتیوب باشد.

اگر شما محتوایی دارید که می‌دانید ارزش بسیاری دارد و مفید است پس لطفا فرصت قدرتمند شدن را از آن نگیرید. با اینفلوئنسرهای مرتبط با صنعت خود ارتباط برقرار کنید، از آنها بخواهید تا وبلاگ شما را بررسی کنند و بک لینک ایجاد کنند.

گاهی نویسنده مهمان باشید

شاید گاهی فکر کنید که اگر سایت شما به عنوان نویسنده مهمان در یک سایت دیگر فعالیت کند، باعث می‌شود کلاس کاری شما پایین بیاید؛ این کاملا اشتباه است. گاهی برای برخی وبلاگ‌های باکیفیت به عنوان مهمان مقاله بنویسید تا نام سایت شما برای بینندگان سایت‌های دیگر به نمایش در بیاید؛ اما از اینکه چند بار برای یک سایت، نویسنده مهمان باشید، بپرهیزید. دقیقا زمانیکه دارید برای سایت دیگری به عنوان مهمان یک پست تهیه می‌کنید یا دیگر نظر می‌گذارید در واقع دارید روی سئوی خارجی خود را قوی‌تر می‌کنید.

این کار چند فایده مختلف برای شما دارد.

  1. پست‌های مهمان شما را در معرض دید افراد جدید قرار می‌دهد.
  2. پست مهمان می‌تواند منجر به ذکر نام تجاری سایت شما شود (چه با قابلیت لینک شده و چه بدون آن).

درست است که ذکر نام شما (بدون اعمال لینک) به اندازه یک بک ‌لینک باارزش نیست اما این به معنای بی‌اهمیت بودن آن نیست. پس آن را دست کم نگیرید. حتی در صورت داشتن اجازه از سایت مورد نظر خود می‌توانید آدرس سایت خود را در مقاله خود لینک کنید.

رسانه‌های اجتماعی را درگیر کنید

یکی از تکنیک‌های مهم سئوی خارجی، تعامل و فعالیت در رسانه‌های اجتماعیست. هرچقدر در رسانه‌های مختلف بیشتر فعالیت کنید و دنبال کننده‌های بیشتری را جذب کنید، موفق‌تر خواهید بود؛ از طریق رسانه‌های اجتماعی می‌توانید بک لینک‌های بیشتری دریافت کنید.

مقاله زیر را مطالعه کنید:

بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکارها کدام اند؟

رسانه‌های اجتماعی و سئو خارجی

در انجمن‌ها شرکت کنید

سعی کنید انجمن‌های مرتبط با سایت و تجارت خود را پیدا کنید، در آن عضو شوید و فعالیت کنید. در موضوعات مختلف شرکت کنید، به سوالات پاسخ دهید و فعالیت موثر داشته باشید. هر چه این فعالیت بیشتر باشد، بیشتر شناخته حواهید شد.

ویدئو ارسال کنید

در گزینه‌های قبلی درباره شرکت در شبکه‌های اجتماعی صحبت کردیم؛ یوتیوب یک شبکه اجتماعی نیست اما توصیه می‌کنم ویدیوهای محبوب خود را برای آن ارسال کنید. هنگام بارگذاری عنوان، توضیحات، برچسب‌ها و لینک‌های مرجع مناسب انتخاب کنید. این یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن بک لینک فعالیت در یوتیوب است، زیرا اینسایت از پربازدیدترین سایت‌ها در جهان است.

از google my business استفاده کنید

Google my business یکی از محصولات گوگل است که کاربران به صورت رایگان می‌توانند از آن استفاده کنند. برای به دست آوردن جایگاه بهتری در سئوی محلی بهتر است که در این پلت فرم حضور داشته باشید. به کمک این پلت فرم می‌توانید یک آگاهی مناسب از برندتان ایجاد کنید و از این طریق ترافیک سایت و مشتریان حضوری خود را افزایش دهید.

برای موفقیت در این پلتفرم بهتر است:

  1. توضیحاتی مفید و با ۲۵۰ کاراکتر داشته باشید.
  2. مرتبا پست‌ها، گالری، محصولات و پیشنهادات خود را به روز کنید.
  3. همیشه نظرات خود را چک کنید و به آنها پاسخ دهید.
  4. از تصاویر واقعی استفاده کنید نه تصاویر دیجیتالی یا فیک.
سئوی خارجی محلی( Local off-page SEO )
گاهی ممکن است شما به دنبال مشاغل یا مکان‌هایی در اطراف محل زندگی خود باشید؛ با جست­وجوی موسسه مورد نظر خود در گوگل می‌توانید به نشانی آن‌ها دست پیدا کنید؛ مثلا اگر در گوگل دنبال رستوران بگردید گوگل نزدیک‌ترین آن‌ها را به ترتیب سئو به شما نشان می‌دهد. سئوی محلی در واقع یکی از استراتژی‌های سئو است که در این زمانها باعث بیشتری دیده شدن بیزینس شما می‌شود.

سئوی خارجی به رفتار انسانی وابسته است. برای مثال، افراد تنها محتوایی که دوست دارند را به عنوان مرجع انتخاب کرده یا منتشر می‌کنند. این موضوع هم به سئوی طبیعی و هم به سئوی محلی مربوط می‌شود. حتی در یک کسب و کار آجرسازی، اطلاعات مربوط به محصولاتی که کیفیت بالایی دارند به میزان زیادی توسط افرادی که مشتریان فعلی محصول هستند به صورت دهان به دهان به افراد دیگر منتقل شده و افراد را از این محصول آگاه می‌کنند. می‌توان گفت این عمل معادل بیرونی سئوی خارجی است یعنی اطلاعاتی که به صورت دهان به دهان پخش می‌شوند و افراد مختلف را به محصولی جهت استفاده ارجاع می‌دهند همچون لینک‌های فضای مجازی هستند. بنابر این می‌توان گفت با ایجاد اعتماد و رضایت میان مشتریان، می‌شود تا حدودی از سئوی خارجی را رایگان تامین کرد.

سئوی محلی

آیا لازم است برای تقویت سئوی خارجی از یک شرکت کمک بگیریم؟

برای داشتن تبلیغات آنلاین موثر و کسب بک لینک مفید، باید به نکات فراوان و ریزی توجه داشت که شرکت تبلیغاتی راز می‌تواند شما را در انتخاب درست و مناسب راهنمایی کند؛همچنین برای دست یابی به رتبه بالاتر در گوگل لازم است که به طور منظم تعداد بازدیدهای خود، تعداد سرچ‌هایی که از برند شما می‌شود یا... را چک کنید که این کار به کمک ابزارهایی انجام می‌شود که ممکن است شما طرز کار با آنها را بلد نباشید. شرکت راز با حرفه‌ای ترین افراد ممکن آماده است تا جهش‌های بزرگی در رتبه سایت شما در گوگل به وجود آورد. با ما در تماس باشید.

توجه به آمار سایت

نتیجه‌گیری

در این مقاله گفتیم که در بهینه‌سازی یک وبسایت علاوه بر توجه به سئوی درونی باید به سئوی خارجی نیز توجه کرد؛ همچنین اشاره کردیک که مهم‌ترین اصل سئوی خارجی، تعداد و مهم‌تر از آن کیفیت بک ‌لینک‌هاییست که می‌گیرید. در بخشی از این مقاله هم به راهکارهایی اشاره کردیم که در کسب بک لینک‌های قوی و در نهایت سئوی بهتر بسیار مهم و ضروری هستند.

درخواست مشاوره رایگان

مطالب مرتبط:

ایمیل مارکتینگ و مزایای استفاده از آن سرمایه گذاری برای تبلیغات و ۱۳ دلیل برای آن
لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    منبع خبر

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

      نظرات