جزیره "عباسک" بوشهر به شهرک دانش و زیست‌فناورانه تبدیل شود

جزیره "عباسک" بوشهر به شهرک دانش و زیست‌فناورانه تبدیل شود



استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه فعالیت‌ طرح‌های زیست فناورانه دریایی بر اساس ظرفیت‌های ساحلی استان بوشهر گفت: در این راستا جزیره عباسک بوشهر می‌تواند به شهرک دانش و زیست‌فناورانه تبدیل شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست بررسی روند اجرای شهرک‌های زیست فناوری با بیان اینکه سواحل استان بوشهر در کشت و تولید محصولات دانشی از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: جلبک‌، محصولات دارویی و غذایی در اولویت تولید محصولات در شهرک زیست فناورانه قرار دارد.

وی پارک علم و فناوری، دانشگاه‌های خلیج فارس و علوم پزشکی، منطقه ویژه علم و فناوری و بنیاد نخبگان را مجموعه دانشی استان بوشهر دانست و بیان کرد: این ۵ مجموعه به عنوان اهلیت سنجی در توسعه طرح‌های دانشی مورد توجه قرار دارد که با نشست‌های تخصصی راهکارهای لازم در اجرای طرح‌های زیست فناورانه ارائه کند.

استاندار بوشهر ظرفیت تولید محصولات دانش‌بنیان دریایی دراستان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اکنون کشت و تولید جلبک‌دریایی و محصولات دارویی و غذایی دیگر در شهرک‌های زیست فناورانه بوشهر فراهم است که باید با همکاری دستگاه‌های یاد شده و شهرک‌های صنعتی و شیلات مورد توجه قرار بگیرد.

گراوند با تاکید بر برطرف‌شدن موانع در توسعه سرمایه‌گذاری محصولات دانشی گفت: در این راستا باید مبنای قانونی آن تدوین تا مجوزهای مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان صادر شود.

وی، بزرگترین مانع توسعه در نظام اداری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه صدور مجوزها با تاخیر ، روند سرمایه‌گذاری‌ها را طولانی‌تر می‌کند افزود: باید محل صدور پروانه تاسیس  شرکت‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان مشخص شود تا اجرای این طرح ‌ها در زمان کوتاهی عملیاتی شود.

استاندار بوشهر جزیره عباسک بوشهر را یکی از ظرفیت‌های مهم در عرصه اجرای شهرک زیست فناورانه دانست و بیان کرد: جزیره عباسک بوشهر با توجه به قابلیت‌ها مهم در توسعه اجرای طرح‌های دانش‌بنیان می‌تواند به شهرک دانش و زیست‌فناورانه تبدیل شود.

گراوند با قدردانی از توجه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان بوشهر افزود: سورنا ستاری معاون رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های استان بوشهر دارد که باید از این ظرفیت و نگاه، در توسعه و اجرای طرح‌های دانشی استفاده شود.

وی، با تاکید برتدوین ظرفیت‌های تولید محصولات دانشی جزیره عباسک بوشهر خاطر نشان کرد: پایه ریزی این جزیزه باید بر اساس سند اقتصاد دانش بنیان باشد که تحقق این مهم، لازم است در شورای اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد.













لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات