اهمیت مهارت برقراری ارتباط و چهار روش برای بهبود آن
یکی از تهدیدهایی که برخی مدیران کسب و کار با آن دست و پنجه نرم میکنند و در پس شرایط ظاهرا خوب اصلا متوجه آن نیستند، فقدان و کمبود ارتباطات خوب با نیروهای کاری است. اما آیا چنین شرایطی تایید میکند که مدیر مجموعه، ارتباط خوبی با نیروهای کاری برقرار کرده است؟ برخی بر این باورند که اگر کارها خوب پیش میرود و مسئولیتها تمام و کمال به انجام میرسد، دیگر چه مشکل جدی میتواند وجود داشته باشد و چرا اصلا باید به موضوعات دیگر توجه نشان داد. اما نکته مهم این است که اگر میخواهید در نقش مدیر، به عنوان رهبری فوقالعاده و قدرتمند در مجموعه حضور داشته باشید، باید برای ارتباط خود با دیگران و خصوصا نیروهای کاری اهمیت و ارزش خاصی قایل شوید. اگر به عنوان یک مدیر موفق، رونق کسب و کار برایتان اهمیت دارد، برقراری ارتباط درست و مناسب را در سرلوحه کارهای خود قرار دهید. مهارتهای برقراری ارتباط خوب، آموختنی است و هر کسی میتواند این مهارتها را بیاموزد و در خود تقویت کند. درنتیجه مهارتهای ارتباطی میتواند روی بهبود کارها نیز تاثیر بهسزایی داشته باشد. اگردر ارتباط با دیگران بیشتر شمادر حال صحبت کردن هستید و اصلا گوش شنوا برای شنیدن صحبتهای طرف مقابل ندارید، باید برای بهبود این وضعیت کار جدی انجام دهید. مهارت خوب گوش دادن، با تمرین تقویت میشود و میتواند روی بهبود ارتباطات نقش مهمی داشته باشد. یکی از روشهای خوبی که میتواند به بهبود مهارتهای ارتباطی کل مجموعه کمک کند، برگزرای جلسات تمرین مهارت های ارتباطی است که هم مدیران و هم کارمندان میتوانند همزمان در آن شرکت کنند. برقراری ارتباطات عالی نه تنها به مدیران در نقش رهبر مجموعه و در محیط کار، بلکه در تمام ابعاد زندگی میتواند بسیار کمک کند.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات